Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deur op slot

vragen over de T4
Plaats reactie
geerspoelstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2016, 20:19

deur op slot

Bericht door geerspoelstra »

Wie kan me helpen
De deur aan de bestuurderskant is met geen mogelijkheid van het slot te krijgen, niet met de sleutel knopje of electronisch.
wie weet de oplossing
vast bedankt van Geer
geerspoelstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2016, 20:19

Re: deur op slot

Bericht door geerspoelstra »

De deur zit volledig vast en ik krijg het knopje niet omhoog de sleutel doet ook niets
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: deur op slot

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou beginnen met kruipolie in het slot en dat eens goed laten inweken.
Het wil wel eens voorkomen,
dat als mensen alleen maar de afstandsbediening gebruiken om de auto van slot te doen,
en weer op slot te doen, dat de slotcilinders een beetje vast gaan zitten door ingedroogd vet.

Met goede dunne olie inspuiten en even 10 minuten wachten wil dan wel eens helpen.

Succes en welkom op weetjewel

Peter
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: deur op slot

Bericht door thomas b »

En Geert, zit je nog altijd opgesloten in je busje? Please feedback.. :jumpklap :ikrij
één, twee, drie (T) vier's
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: deur op slot

Bericht door RobS »

Ik had recent ook een portierslot dat bleef haken. Vervelend, omdat de portierbekleding pas los wil als de deur open is. Veel geprobeerd, niks hielp. Ook met een endoscoop vond ik geen oorzaak. Op de sloop voor 20euro een slot en portierbekleding gehaald. Daarna heb ik de portierbekleding opengeslepen zodat het slot met de hand ingedrukt kon worden. Vervolgens de boel vervangen. Slot zit met drie boutjes M6 in het portier vast. Achteraf: Het zoeken van alle mogelijke elegante oplossingen koste heel veel meer tijd dan rucksichtlos doorpakken.

Er zijn veel mogelijke oorzaken. Na enig zoekwerk achteraf, bleek bij mij de kunstofkap om het slot te schranken. Waarom dat na 26 jaar trouwe dienst en nimmer aankomen mis gaat is mij een raadsel.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Plaats reactie