Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schokken en trillen aut 174 pk
schokken en trillen aut 174 pk
hallo ik heb een t5 174 pk en deze auto rijdt goed maar hij trilt .
het is een korte uitvoering .
is er iemand die ook een korte uitvoering heeft .
die eens met de mijne wil rijden
en mij dan kan vertellen of dit normaal is .
en als ik ongeveer 65 rij dan schokt hij is dit normaal
alvast dank
het is een korte uitvoering .
is er iemand die ook een korte uitvoering heeft .
die eens met de mijne wil rijden
en mij dan kan vertellen of dit normaal is .
en als ik ongeveer 65 rij dan schokt hij is dit normaal
alvast dank
schokken en trillen
ja das waar hij is van juni van dit jaar en ik heb standaard banden met de maat 215/65/16 contiHenk250 schreef:Het zou fijn zijn als je bouwjaar,schakel of automaat,km`s etc vermeld,dan komt er misschien meer uit.
Oa originele velgen,brede banden etc geeft ook meer info.
Dan moet je naar de dealer toe, en dan de software van de automaat uit laten lezen.
Er is namelijk gewijzigde software.
Hebben er op het werk al 2 geflasht (zo heet een software update), deze hebben hierna geen klachten meer gehad.
Er is namelijk gewijzigde software.
Hebben er op het werk al 2 geflasht (zo heet een software update), deze hebben hierna geen klachten meer gehad.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
trillen en schokkende automaat
dank voor je reactie van wanneer waren die automaten op je werk .Pim 328 schreef:Dan moet je naar de dealer toe, en dan de software van de automaat uit laten lezen.
Er is namelijk gewijzigde software.
Hebben er op het werk al 2 geflasht (zo heet een software update), deze hebben hierna geen klachten meer gehad.
en bij welke dealer zijn die geweest ?
groet peter
- piet everts
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:45
- Locatie: winsum
die van mij is een 128 kw caravelle lwb.mrt.2006.automaat
al twee keer nwe software geplaatst .nog steeds niet beter.
tussen 60 en 90 km.schokt de auto.
automaat pakt vaak te wreed op. nu weer bij file rijden langzaam in de d-stand
begint het gas aldoor een beetje op en neer te gaan.
als ik even aan de kant van de weg in de vrijloop sta en dan weer verder wil is het soms net alsof hij in 1 klap in de versnelling gaat.
het is nog steeds niet goed ,maar ze zijn er wel mee bezig om er achter te komen wat het is.
ik ben in onderhoud bij een vw garage,het zal nog wel eens goed komen.
verder een perfecte auto.
al twee keer nwe software geplaatst .nog steeds niet beter.
tussen 60 en 90 km.schokt de auto.
automaat pakt vaak te wreed op. nu weer bij file rijden langzaam in de d-stand
begint het gas aldoor een beetje op en neer te gaan.
als ik even aan de kant van de weg in de vrijloop sta en dan weer verder wil is het soms net alsof hij in 1 klap in de versnelling gaat.
het is nog steeds niet goed ,maar ze zijn er wel mee bezig om er achter te komen wat het is.
ik ben in onderhoud bij een vw garage,het zal nog wel eens goed komen.
verder een perfecte auto.
automaat
hoi mail mij even om wat af te sprekenmusky schreef:ik heb ook een 174pk automaat korte wielbasis
woon ook in almere
kunnen meschien een keer ff wat afspreken kunnen we kijken of er verschil is
peterbouwmeester@chello.nl
groet peter
schokken en trillen automaat
hoi bij welke dealer zijn die colega s geweest ?Pim 328 schreef:Dan moet je naar de dealer toe, en dan de software van de automaat uit laten lezen.
Er is namelijk gewijzigde software.
Hebben er op het werk al 2 geflasht (zo heet een software update), deze hebben hierna geen klachten meer gehad.
Automaat schokkerig tussen 60 en 90
is bij mij niet van de automaat maar op toertal bij deellast rijden
ligt aan de mapping van de motormangement
bij het in komen van 5e en6e versnelling bij 1400-1450 rpm en bij
1800-1900 rpm
zet in neutraal en laat langzaam het toerental stijgen (langzaam!!)
begint mooi rond, totdat het bewuste rpm,, dan niet mooi rond(stotterig)
is al paar keer bij dealer terug geweest ,geconstateerd dat er
"wisselende koppelblokken"zijn
2xkeer terug bij Pon geweest,,,,DOET ER GEEN RUK AAN
Sterker nog :mijn dealer laat zich gebruiken ,ik ben gek,en die bus mankeert
NIETS nada,niente aldus de brief van Pon,,die beste Pon
daarom laat ik mij niet zien op ZIJN 60e verjaardag,omdat Pon zo
service - vriendelijk is,,,,,,,,,,sorry heren in Leusden,na dik 2 jaar in een stotterbus (hier rij je nogal vaak 60-90)is voor mij de lol eraf
vindt het ook jammer voor mijn dealer ,,die wil wel,maar Pon heeft er geen
belang meer bij,zoek het maar zelf uit is hun credo,wie anders
gr guzzi
ligt aan de mapping van de motormangement
bij het in komen van 5e en6e versnelling bij 1400-1450 rpm en bij
1800-1900 rpm
zet in neutraal en laat langzaam het toerental stijgen (langzaam!!)
begint mooi rond, totdat het bewuste rpm,, dan niet mooi rond(stotterig)
is al paar keer bij dealer terug geweest ,geconstateerd dat er
"wisselende koppelblokken"zijn
2xkeer terug bij Pon geweest,,,,DOET ER GEEN RUK AAN
Sterker nog :mijn dealer laat zich gebruiken ,ik ben gek,en die bus mankeert
NIETS nada,niente aldus de brief van Pon,,die beste Pon
daarom laat ik mij niet zien op ZIJN 60e verjaardag,omdat Pon zo
service - vriendelijk is,,,,,,,,,,sorry heren in Leusden,na dik 2 jaar in een stotterbus (hier rij je nogal vaak 60-90)is voor mij de lol eraf
vindt het ook jammer voor mijn dealer ,,die wil wel,maar Pon heeft er geen
belang meer bij,zoek het maar zelf uit is hun credo,wie anders
gr guzzi
meestal op 2 wielen door de bocht
trillen enz meer info
verder vermeld ik nog even 1x nieuwe waterpomp (zat in Frankrijk)
1x losse bouten thermostaathuis (ook koelvloeistof weg op de terugweg
vanuit italie),,,,,,,,,,,4x nieuwe stuurkoppeling(Famous knak)
18!!!! nieuwe glaslook-panelen
plus nu het ongeluk 2 nieuwe conti's(235x55x17 ook van Pon) te hebben
waarbij de groeven in de band licht slingeren (waarbij ook op snelheid weer ongewenste trillingen optreden)
al met al is een occasion wel eens beter ipv een nieuwe voor dat pak geld
T5 aut 174 LWB bj Mei-Juni 2005 wjw nr 153
NB bij koude motor loopt ie ietsie pietsie beter (is van korte duur )
in ieder geval wil ik nog wel even kwijt dat mijn beste Dealer ,ECHT z'n
service probeert waar te maken en als het kan OOK DOET,maar PON
moet zich wat meer inspannen en niet achterover leunen
1x losse bouten thermostaathuis (ook koelvloeistof weg op de terugweg
vanuit italie),,,,,,,,,,,4x nieuwe stuurkoppeling(Famous knak)
18!!!! nieuwe glaslook-panelen
plus nu het ongeluk 2 nieuwe conti's(235x55x17 ook van Pon) te hebben
waarbij de groeven in de band licht slingeren (waarbij ook op snelheid weer ongewenste trillingen optreden)
al met al is een occasion wel eens beter ipv een nieuwe voor dat pak geld
T5 aut 174 LWB bj Mei-Juni 2005 wjw nr 153
NB bij koude motor loopt ie ietsie pietsie beter (is van korte duur )
in ieder geval wil ik nog wel even kwijt dat mijn beste Dealer ,ECHT z'n
service probeert waar te maken en als het kan OOK DOET,maar PON
moet zich wat meer inspannen en niet achterover leunen
meestal op 2 wielen door de bocht