Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

12 volt compacte kompressor

vragen over de T4
Hanssyncro
Berichten: 929
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

12 volt compacte kompressor

Bericht door Hanssyncro »

Ik zoek voor onze Ijslandreis volgend jaar een 12 volt kompressor die compact is en snel lucht erbij blaast in mijn banden. Wat is de beste aankoop?

Bedankt voor het meedenken.

Groet, Hanssyncro
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door bvddobb »

Weet niet wat de beste aankoop is, Hans, maar wij hebben deze, van poptop:

Afbeelding

Doet wat 'ie moet doen!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door Multivan Generation »

@ Hans,
kijk eens op ebay bij VW en audi.
Die hebben ze ook..
Hanssyncro
Berichten: 929
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door Hanssyncro »

@Peter, ik heb geen verstand van compressors en daarom stelde ik de vraag hier. Op Ebay zie ik er een aantal maar welke is goed om mijn terreinbanden zo snel op te pompen die ook nog compact is?
Groetjes, Petra
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door jones »

https://www.conrad.nl/nl/auto-compresso ... 56648.html

Deze heb ik in de bus liggen.
Ben er zeer over te spreken, pompt goed snel en is vrij klein.
Mijn banden 215/75/15 oppompen was geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door Multivan Generation »

Hanssyncro schreef:@Peter, ik heb geen verstand van compressors en daarom stelde ik de vraag hier. Op Ebay zie ik er een aantal maar welke is goed om mijn terreinbanden zo snel op te pompen die ook nog compact is?

Zo iets als deze bedoelde ik dus..
http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-VW ... SwuzRXe~0h
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door odorf »

Algemene opmerking:
Let op bij dit soort (membraam)compressoren dat je ze niet te lang achter elkaar laat draaien. Bij die van Audi staat zelfs max 8 min. Anders wordt het membraampje te heet en slijt hij in op het pomphuis en is het snel afgelopen.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door bvddobb »

odorf schreef:Algemene opmerking:
Let op bij dit soort (membraam)compressoren dat je ze niet te lang achter elkaar laat draaien. Bij die van Audi staat zelfs max 8 min. Anders wordt het membraampje te heet en slijt hij in op het pomphuis en is het snel afgelopen.
Goed punt! Die van ons slaat inderdaad af als 'ie te heet dreigt te worden. Dan moet je 'm even laten afkoelen voor je weer verder kunt. Wel eens gehad als we alle vier van net onder de 2 bar naar 3,5 bar wilden brengen (bij ons zo'n beertje de grootst denkbare 'afstand'), dat we tussen het derde en vierde wiel even moest wachten.
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door t-vierder »

Mijn ervaring is dat deze compressortjes standaard niet veel verder komen dan 2,5 bar en er dan de brui aan geven. Simpelweg omdat de 12V aansluiting niet genoeg stroom doorlaat. Voor een auto als de Transporter is dat niet genoeg. Ik heb dit euvel voor mezelf opgelost door de originele plug af te knippen en te vervangen door zgn. banaanstekkers. Die zijn goed dik en kunnen genoeg stroom doorlaten. Nu kom ik in ieder geval makkelijk aan 4 bar, dat is zeker en waarschijnlijk zelfs aan de beloofde 10 bar.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2033
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb deze

Afbeelding

Via betaalbaarshoppen.nl, maar daar is ie nu niet meer leverbaar.

Goed alternatief:

Afbeelding

Conrad.

Voor meer: http://mickelmoen.blogspot.nl/2013/11/levelers.html
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Hanssyncro
Berichten: 929
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door Hanssyncro »

Dan stel ik de vraag nog eens (misschien een andere manier):

Voor onze BF Goodrich AT banden 215/75/15 waarmee we volgend jaar naar IJsland willen gaan, willen we ook wel eens wat lucht eruit laten als we dat nodig hebben, bijvoorbeeld op het strand. Om dan snel weer lucht erin te krijgen hebben we een compressortje nodig. Zoals jullie weten hebben we niet veel bergruimte in een T4 als je al het nodige meeneemt, vandaar een compacte maar waar ik geen kaas van gegeten heb is hoe werkt dat? Ik wil alleen mijn bandjes weer snel vol hebben zonder een uur ermee bezig te zijn. Ik heb weinig aan informatie als : "ik heb deze" als jullie verder geen info geven over bandenmaat en of wat de compressor kan en hoe snel. Ook de afmeting van dat ding is voor ons belangrijk en de prijs.

@Peter, dank voor de link. Als ik de overige reactie's lees twijfel ik of die voldoende is omdat ik dan ook alle 4 de banden wil kunnen vullen zonder een uur ermee bezig te zijn.

Groet, Hans
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door bvddobb »

Hanssyncro schreef:Ik heb weinig aan informatie als : "ik heb deze" als jullie verder geen info geven over bandenmaat en of wat de compressor kan en hoe snel. Ook de afmeting van dat ding is voor ons belangrijk en de prijs.
Groet, Hans
Ha Hans,

Onder 'deze' zat een link naar alle details...: prijs, vermogen, max druk, pompsnelheid, hoe lang doet 'ie over een band, fotootje zodat je de grootte kunt beoordelen, enz, enz... :toppie

:kus
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door Pascal-141 »

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2033
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door Mickel Moen »

Beste Hans,
Ik heb weinig aan informatie als : "ik heb deze" als jullie verder geen info geven over bandenmaat en of wat de compressor kan en hoe snel. Ook de afmeting van dat ding is voor ons belangrijk en de prijs.
Ik snap deze reactie niet helemaal, aangezien je vraag ook algemeen is, krijg je ook algemeen antwoorden.

Overigens kun je gewicht en dat soort gegevens makkelijk verkrijgen door even te googelen.
De bandenmaat lijkt me ook niet zo relevant. Je gaat met een busje op reis en niet met een 20tonner.

Wat de minicompressors betreft, zoals vermeld, het zijn natuurlijk vrij goedkope dingen, die naar mijn idee, niet bestemd zijn voor dagelijks gebruik. Ook voor jouw reis, kan ik mij niet voorstellen, dat je hier dagelijks gebruik van wilt maken. De ervaringen van forumleden zullen dan ook zeer beperkt zijn wat intensief gebruik betreft van dergelijke kleine compressors. Wie intensief een compressor gebruikt komt al snel bij de zwaardere, grotere , professionele toestellen.

Overigens zal de door mij genoemde voetpomp je nog verassen in gewicht, compactheid en snelheid van oppompen, helemaal met het oog op het beoogde gebruik.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: 12 volt compacte kompressor

Bericht door chv »

Het lijkt me, als je af en toe uit alle 4 de banden lucht wilt laten lopen voor bijv strandritten dat het een behoorlijke tijd kan duren voordat een 12 volts compressortje ze allemaal weer op spanning heeft.
Is een (hervulbare) cylinder met perslucht dan misschien een idee?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie