Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verlengde T4 voor dagelijks gebruik geschikt ?
Verlengde T4 voor dagelijks gebruik geschikt ?
Ik overweeg een verlengde T4 (DC en deuren achter) aan te schaffen ivm de beenruimte achterbank, die veel ruimer is als de korte versie.
Maar ik twijfel nog. Parkeren lijkt me lastig in een standaard parkeervak.
Dus, is een verlengde geschikt voor dagelijks gebruik in de stad ? Hoor graag jullie ervaringen.
Maar ik twijfel nog. Parkeren lijkt me lastig in een standaard parkeervak.
Dus, is een verlengde geschikt voor dagelijks gebruik in de stad ? Hoor graag jullie ervaringen.
Re: Verlengde T4 voor dagelijks gebruik geschikt ?
Wij rijden ook dagelijks met een lange T4 en dat geeft geen enkel probleem hoor. Je leert snel genoeg hoe lang hij is en waar je wel en niet inpast. Ik heb er nooit problemen mee.
Geen enkel probleem. Al jaren een verlengde T4 voor dagelijks gebruik.
Lengte wen je heel snel aan en de meeste parkeervakken zijn groot (lang) genoeg.
Lengte wen je heel snel aan en de meeste parkeervakken zijn groot (lang) genoeg.
Ik rijd ook dagelijks met een lange t4 en heb nooit problemen met inparkeren.
En net wat Sjoerds ook zegt, je hebt gauw genoeg door waar je wel en niet tussen past.
En net wat Sjoerds ook zegt, je hebt gauw genoeg door waar je wel en niet tussen past.
Echt geen enkel probleem, ik rij ook dagelijks met een verlengde t4.
Ik heb ook echt zelden problemen met parkeren eigenlijk alleen bij de lokale praxis daar zijn de vakken zo klein dat heel de cabine uitsteekt.
Wat ik wel altijd doe is achteruit inparkeren dan zet je hem zo overal neer, ik zie soms mensen tobben met grote auto's en bussen om ze een beetje vooruit in een parkeervak te krijgen
Ik heb ook echt zelden problemen met parkeren eigenlijk alleen bij de lokale praxis daar zijn de vakken zo klein dat heel de cabine uitsteekt.
Wat ik wel altijd doe is achteruit inparkeren dan zet je hem zo overal neer, ik zie soms mensen tobben met grote auto's en bussen om ze een beetje vooruit in een parkeervak te krijgen
Dank voor de reacties zover.
Dus Praxis mijden :-)
Het gaat me inderdaad om de vraag of je in de praktijk wel voldoende ruimte hebt om te parkeren.
Heb zelf contact gehad met parkeergaragebeheerder hier in de stad en die geeft aan dat voertuigen boven de 5 meter niet welkom zijn in verband met de krappe bochten. T4 verlengd is 5m11 en daar komt de trekhaak bij.
Dus Praxis mijden :-)
Het gaat me inderdaad om de vraag of je in de praktijk wel voldoende ruimte hebt om te parkeren.
Heb zelf contact gehad met parkeergaragebeheerder hier in de stad en die geeft aan dat voertuigen boven de 5 meter niet welkom zijn in verband met de krappe bochten. T4 verlengd is 5m11 en daar komt de trekhaak bij.
-
Ik heb ook een verlengde ook geen probleem
Het is goed te doen soms toch wel krap en kwa hoogte past het soms niet in een garage.
-
Wij rijden ook met onze lange dagelijks, al 13,5 jaar.
Groetjes, Petra
Ik heb ook een lange versie T4. Het is mijn enigste auto.
Geen enkel probleem om hem gewoon dagelijks te gebruiken.
Wel even oppassen bij sommige parkeergarages.
Peter
Geen enkel probleem om hem gewoon dagelijks te gebruiken.
Wel even oppassen bij sommige parkeergarages.
Peter
OK. Maandag aankoopkeuring
Hoi Chalet,
Dat doe je goed
Liefst door een bedrijf wat bekend is met de
Rij zelf met mijn 2e met Langradständ en bevalt me uitstekend.
Zou geen kortradständ willen hebben
Ook ik rij er dagelijks mee en parkeren, soms 2 rondjes rijden voor een plekkie.
En zeker als de XXL er achter hangt, want die gaat ook bijna dagelijks mee
Succes met de keuring c.q. aanschaf.
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
Dat doe je goed
Liefst door een bedrijf wat bekend is met de
Rij zelf met mijn 2e met Langradständ en bevalt me uitstekend.
Zou geen kortradständ willen hebben
Ook ik rij er dagelijks mee en parkeren, soms 2 rondjes rijden voor een plekkie.
En zeker als de XXL er achter hangt, want die gaat ook bijna dagelijks mee
Succes met de keuring c.q. aanschaf.
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
Inmiddels 2 jaar met een lange wielbasis.
Het kneusje helemaal opgeknapt en omgebouwd in eigen garage na aanpassing van de diepte (paste eerst niet)
Was FF wennen zat meer tussen de oren
Tot nu toe geen parkeerproblemen en elke parkeergarage 2,10 mtr (hoogte) gewoon erin
Gewoon doen
Groeten Wim
Het kneusje helemaal opgeknapt en omgebouwd in eigen garage na aanpassing van de diepte (paste eerst niet)
Was FF wennen zat meer tussen de oren
Tot nu toe geen parkeerproblemen en elke parkeergarage 2,10 mtr (hoogte) gewoon erin
Gewoon doen
Groeten Wim
- Bijlagen
-
- campfireLayca.gif (2.63 KiB) 2946 keer bekeken
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
- Charles 1065
Ik rij ook met een verlengde T4, heb nergens problemen en mijn vrouw neemt hem ook mee en vindt het heerlijk terwijl ze dagelijks in haar C3 rijdt!
Het is even wennen maar daarna wil je niet anders meer!
Het is even wennen maar daarna wil je niet anders meer!
-
de vraag is WAAR / welke stad je wilt / moet parkeren...kon je veel op de amsterdamse grachten, waar ze schuine insteek hebben, dan steekt je bus een 30 cm OP de rijbaan en dat KAN schade inhouden....
en verder; alles went....
btw een 2m inwendig hoge parkeergarage KAN een standaard T4 in....maar dat is wel krap...en daar moet je wel opletten ivm diverse goten en buizen langs de muren...dus vaak met de neus eerst het parkeervak in....opletten dus....
en... veel succes en hopelijk is de bus goed en netjes! #veelveiligekm's!!
en verder; alles went....
btw een 2m inwendig hoge parkeergarage KAN een standaard T4 in....maar dat is wel krap...en daar moet je wel opletten ivm diverse goten en buizen langs de muren...dus vaak met de neus eerst het parkeervak in....opletten dus....
en... veel succes en hopelijk is de bus goed en netjes! #veelveiligekm's!!
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)