Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor van mij Transporter T 4 valt uit

vragen over de T4
Plaats reactie
2-Volkswagens
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:17

motor van mij Transporter T 4 valt uit

Bericht door 2-Volkswagens »

ik heb een transporter VW uit 1998 benzine automaat 2,5 motor. Omgebouwd tot camper. In september heb ik zonder problemen 5000 km gereden met deze bus. Het enige wat gebeurde is dat een dag de bezinemeter het niet deed, De volgende dag deed hij het weer. Afgelopen weken ben ik 3 keer door de ANWB van straat gehaald omdat de motor ermee stpote. eerst na 8 km, toen 500 meter de laatste keer 1 km gereden, Hij valt gewoon uit onder het rijden of na optrekken bij het stoplicht.Het vreemde is dat hij het ongeveer na 20 minuten weer doet en het goed kan zijn dat ik er dan weer 2 dagen mee kan rijden voor het weer gebeurd. Op advies van mensen uit dit forum en van een camperapp heb ik het brandstofrelais de 109 en het hoofdrelais laten vervangen. Eveneens een palletje oid in het contactslot. De VW garage heeft hem uitgelezen maar hij geeft geen foutmelding. Ze hebben water over de bobine en verdelerskap gegooid maar hij bleef daar keurig lopen.Hij doet het echt de laatst 3 weken sinds het kouder is en vochtig. Misschien nog belangrijk dat er ooit een gastank ingezeten heeft, Is er iemand die enig idee heeft over wat dit zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33936
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: motor van mij Transporter T 4 valt uit

Bericht door Multivan Generation »

Is er al eens gekeken naar de juiste werking van gasklephuis en lamda sensor?
Is de tank ontluchting nog wel goed werkzaam?

Trouwens welkom op weetjewel..

Zoek op google ook eens op bardi's liste.

Groeten Peter
2-Volkswagens
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:17

Re: motor van mij Transporter T 4 valt uit

Bericht door 2-Volkswagens »

dank je wel en bedankt voor het advies.
Plaats reactie