Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitvallen motor VW transporter T4

vragen over de T4
Plaats reactie
2-Volkswagens
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:17

Uitvallen motor VW transporter T4

Bericht door 2-Volkswagens »

Beste mensen, wie kan mij helpen?
Mijn T 4 VW benzine, automaat motor 2,5 1998 is de laatste 4 weken 4 keer uitgevallen. Straten gaat prima maar hij valt gewoon helemaal weg soms na 500 meter soms na 10 km. Na dik 20 minuten start hij dan weer. De Volkswagen dealer heeft er naar gekeken en kan niets vinden. Hij geeft geen foutmelding. In september heb ik 4500 km met de wagen (camper) niets aan de hand behalve dat de benzinemeter het een dag niet heeft gedaan? Verder is er een lampje vervangen binnen in de bestuurderscabine. De VW garage heeft diverse relais vervangen alg en brandstof en iets met een palletje bij het contact. Hebben water over de verdeelkap en bobine gegooid en toen bleef hij mooi lopen?? Heb er zelf niet zo veel verstand van. De ANWB die mij 3 keer heeft geholpen denkt dat de startmotor uitvalt. Wie weet wat dit is?
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Uitvallen motor VW transporter T4

Bericht door brugseb »

startmotor lijkt mij niet relevant als de motor uitvalt tijdens rijden???
ooit zelf meegemaakt met mijn andere wagen, bleek vuil te zijn in brandstofleiding - misschien alvast even nakijken? Filter voor/na brandstofpomp?
dat ie na een tijd terug start, kan zijn dat vuil in die tijd terugvloeit uit de filter of zo.
grtz
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Uitvallen motor VW transporter T4

Bericht door otzie »

misschien is de brandstofpomp wel defect, meestal gaat deze eerst "zingen" voordat deze de geest geeft
of misschien wel een kabelbreuk/ slechte verbinding bij de benzinepomp?

spontaan afslaan bij lage toeren: dus bijvoorbeeld bij koppeling indrukken bij lage snelheid, de motor afslaat,
zou kunnen liggen aan een vervuilde stappenmotor.

vaak is er ook een probleem met de bovenste 2pin ecu sensor, hierbij worden veel problemen verholpen
(bij eruit halen zorgen dat je een koude motor hebt, en een bak onder de auto, en koelvloeistof in de buurt, mijn advies meteen beide vervangen)
Afbeelding

mocht je bij de benzinepomp willen:
deze zit tussen de voorstoelen , onder de mat zit de brandstofpomp,onder een deksel.
kan met een slag draaien losgehaald worden
hieraan zit ook de vlotter van de benzine-naald (dus blijven hangen van de naald of niet reageren kan hiermee te maken hebben)


succes,

otzie

p.s. de foto is afkomstig van een 2.0 4cylinder benzine aac-motor
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
2-Volkswagens
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:17

Re: Uitvallen motor VW transporter T4

Bericht door 2-Volkswagens »

Hallo hartelijk bedankt voor de reactie.
Plaats reactie