Tijdens het rijden is er soms een dreun in de aandrijving net of er iets vastloopt en daarna is het weer tientallen of soms honderden kilometers goed.
Of dat de computer is die reset? Verder geen vreemde geluiden.
T4 2.5 TDI
Wel is er al jaren een storing met het voorgloeilampje wat blijft knipperen. Dit is in het verleden 2x verholpen in de garage maar begon na wat weken weer opnieuw en maar zo gelaten nadien. Uitlezing was iets van aarding gloeibougies. Maar of dat er iets mee van doen heeft geen idee.
De luchtmassameter wordt bijna bij elke apk vervangen als zijnde een oorzaak van inhouden.
Iemand die dit herkend van die dreun in de aandrijving?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
"terugslag" tijdens rijden
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: "terugslag" tijdens rijden
Vitayalin schreef:Tijdens het rijden is er soms een dreun in de aandrijving net of er iets vastloopt en daarna is het weer tientallen of soms honderden kilometers goed.
Of dat de computer is die reset? Verder geen vreemde geluiden.
T4 2.5 TDI
Wel is er al jaren een storing met het voorgloeilampje wat blijft knipperen. Dit is in het verleden 2x verholpen in de garage maar begon na wat weken weer opnieuw en maar zo gelaten nadien. Uitlezing was iets van aarding gloeibougies. Maar of dat er iets mee van doen heeft geen idee.
De luchtmassameter wordt bijna bij elke apk vervangen als zijnde een oorzaak van inhouden.
Iemand die dit herkend van die dreun in de aandrijving?
de "computer" gaat niet zomaar zijn eigen resetten.
Voorgloeilampje dat knippert kan enkele oorzaken hebben , maar "aarding gloeibougies" ? Daar heb ik nog nooit van gehoord bij een T4 . Volgens mij kan zoiets bij een T4 zelfs niet opgemeten worden door de ECU of vermeld worden in de ECU .
Meest voorkomende mogelijke oorzaken van knipperend gloeilampje : timing verlopen of remlichtschakelaar kapot
Wat je omschrijft als geluid is nogal vaag , en is moeilijk te zeggen wat het kan zijn .
LMM zomaar iedere keer vervangen is ook weggegooid geld ... Die gaan niet zomaar kapot .
je vermeld dat de motor ook "inhoud" .
Mijn conclusie als ik je verhaal zo lees : inhouden motor + knipperend gloeilampje = timing laten controleren ! En dat je garage je verteld dat de "aarding gloeibougies " niet goed is , en dat de LMM jaarlijks vervangen word = dringend een andere garage zoeken !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: "terugslag" tijdens rijden
Is dit hetzelfde als je met de sleutel het contact uitzet tijdens het rijden?
mogelijk het contactblokje van sleutel? relais?
Groeten Wim
mogelijk het contactblokje van sleutel? relais?
Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: "terugslag" tijdens rijden
Hoeveel kW staat er op je kentekenbewijs vermeld?
Bij een 65 kW zou dit gedrag veroorzaakt kunnen worden door een verstuivernaald hoogte sensor die buiten de toleranties valt.
Bij een 65 kW zou dit gedrag veroorzaakt kunnen worden door een verstuivernaald hoogte sensor die buiten de toleranties valt.
Re: "terugslag" tijdens rijden
89kw staat op het kenteken.
ik heb het niet over een geluid gehad. Die dreun is vooral voelbaar net of er ineens iets blokkeert voor een fractie zeg maar.
Niet echt gezond dus.
recent is voor de 3e keer de distributie vernieuwd binnen een 60.000km.
na vervanging al eens door de anwb naar de garage gesleept omdat een bout was losgelopen van de schermkap waar de riem tegen aan liep en later nog eens aan de kant van de brandstoppomp welke volgens de garage waar ik nu belandde zeker nooit vernieuwd was waar dit als set wel op de rekening stond. Dus beide keren zou dat niet gebeurd zijn dan bij de vorige (Bovag) garage.
Neem aan dat die toen weer op tijd gezet is(anders doet ie het niet) en het euvel van hierboven bleef hetzelfde.
ik heb het niet over een geluid gehad. Die dreun is vooral voelbaar net of er ineens iets blokkeert voor een fractie zeg maar.
Niet echt gezond dus.
recent is voor de 3e keer de distributie vernieuwd binnen een 60.000km.
na vervanging al eens door de anwb naar de garage gesleept omdat een bout was losgelopen van de schermkap waar de riem tegen aan liep en later nog eens aan de kant van de brandstoppomp welke volgens de garage waar ik nu belandde zeker nooit vernieuwd was waar dit als set wel op de rekening stond. Dus beide keren zou dat niet gebeurd zijn dan bij de vorige (Bovag) garage.
Neem aan dat die toen weer op tijd gezet is(anders doet ie het niet) en het euvel van hierboven bleef hetzelfde.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: "terugslag" tijdens rijden
89 kw was niet leverbaar in Tdi.
Je hebt 88 pk (65kW)
102 pk (75 kW)
151 pk (111 kW)
Als smaken.
Haal je beschermbak onder de motor er eens af. Tegen het motorcarter zitten in een beugeltje een aantal stekkers. Haal de 2 polige zwarte stekker eens los en meet de weerstand tussen de 2 polen in de draad die naar boven richting verstuiver loopt.
De range waarin de weerstand in Ohm mag liggen is tussen de 85 en 115 Ohm. Dit geldt voor de 88 pk versie.
Valt de weerstand hier tijdens rijden buiten, dan kun je het door jouw beschreven gedrag hebben. Dit zou ook uit te lezen moeten zijn want hij kan er een foutmelding op geven en wegschrijven in de motorcomputer.
Zo'n verstuiver kostte mij destijds ongeveer 350 euro, maar dat is al een paar jaar geleden.
Groeten Peter
Je hebt 88 pk (65kW)
102 pk (75 kW)
151 pk (111 kW)
Als smaken.
Haal je beschermbak onder de motor er eens af. Tegen het motorcarter zitten in een beugeltje een aantal stekkers. Haal de 2 polige zwarte stekker eens los en meet de weerstand tussen de 2 polen in de draad die naar boven richting verstuiver loopt.
De range waarin de weerstand in Ohm mag liggen is tussen de 85 en 115 Ohm. Dit geldt voor de 88 pk versie.
Valt de weerstand hier tijdens rijden buiten, dan kun je het door jouw beschreven gedrag hebben. Dit zou ook uit te lezen moeten zijn want hij kan er een foutmelding op geven en wegschrijven in de motorcomputer.
Zo'n verstuiver kostte mij destijds ongeveer 350 euro, maar dat is al een paar jaar geleden.
Groeten Peter
Re: "terugslag" tijdens rijden
65kw inderdaad. Had een verkeerde kentekencopy bekeken.
hmm die plaat onder de motor krijg ik er niet af op de straat, heb dat al eens geprobeerd toen ik zelf een oliewissel deed en filter wou doen.
hmm die plaat onder de motor krijg ik er niet af op de straat, heb dat al eens geprobeerd toen ik zelf een oliewissel deed en filter wou doen.