als ik in m'n spiegel om kijk, zie ik vaak een hoeveelheid rook waar ze in de loopgraven van WO I van zouden schrikken. M'n busje verkopen heeft geen zin, want dan gaat een ander de atmosfeer verpesten met deze uitstoot.
ik ben er heilig van overtuigd dat we over een jaar of 10 electrisch en automatisch rijden. Als het dan zo'n busje zou zijn, dan lijkt het me wel wat:
https://www.autokopen.nl/autonieuws/201 ... eert-terug
zie jij jezelf ook een buzzje rijden?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VW buzz
Re: VW buzz
Als je bus zoveel rook uitstoot word het tijd voor groot onderhoud of revisie. Met zon rookhok rond blijven rijden verpest je het op den duur voor ieder een.Mijn bus rookt in iedergeval niet of nauwelijks.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: VW buzz
dan moet je er maar eens iets aan gaan doen aan die wagen van jou want dan is er iets niet in orde, want als ik in mijn spiegel kijk zie ik totaal geen rook egaal wat ik ermee doe en die is ook al 15 jaar en 340.000 km diesels en rook die tijd hebben we toch al een hele tijd achter ons gelaten.
ook op het werk er is niet een vrachtwagen meer waar zwarte rook uit de uitlaat komt, dat was 20 - 25 jaar gelden wel anders het is allemaal zwaar overdreven met die (roet) uitstoot enz als je vergelijkt met de jaren 60,70 en 80
in 1988 in de DDR met een beetje mistig weer druipte je de motorolie van de deuren af met die 2 takt bezine motoren trabant/wartburg enz
dus ik vind het maar onzin als je vergelijkt met die tijd is het nu brandschoon.
electrisch heeft en houd een groot accu probleem. een oude accu heeft steeds minder capaciteit, (opel ampera's en andere verwante wagens) slepen zware accupaketten mee, en als ze ouder worden zuipen ze veel meer dan volledig benzine wagens door 2 systemen (gewicht) en dat gewicht van de accu. je moet ook verwarming en airco hebben, snelladen is slecht voor accu's dus dat wordt nooit als tanken. ik zie meer in huizen electrisch verwarmd daar kun je een vaste voeding van stroom aan hangen, dan electrisch in vervoersmiddelen die een actieradius hebben van meer dan 300km een heel lichte BMW i3 voor woon-werk of dergelijke wagens dat kan, maar dan heb je nog een 2e wagennodig voor verdere afstanden en voor het gezin, (klein) en als je met gewichten gaat werken (vrachtverkeer) tractoren dan is het al helemaal geen optie.
ook op het werk er is niet een vrachtwagen meer waar zwarte rook uit de uitlaat komt, dat was 20 - 25 jaar gelden wel anders het is allemaal zwaar overdreven met die (roet) uitstoot enz als je vergelijkt met de jaren 60,70 en 80
in 1988 in de DDR met een beetje mistig weer druipte je de motorolie van de deuren af met die 2 takt bezine motoren trabant/wartburg enz
dus ik vind het maar onzin als je vergelijkt met die tijd is het nu brandschoon.
electrisch heeft en houd een groot accu probleem. een oude accu heeft steeds minder capaciteit, (opel ampera's en andere verwante wagens) slepen zware accupaketten mee, en als ze ouder worden zuipen ze veel meer dan volledig benzine wagens door 2 systemen (gewicht) en dat gewicht van de accu. je moet ook verwarming en airco hebben, snelladen is slecht voor accu's dus dat wordt nooit als tanken. ik zie meer in huizen electrisch verwarmd daar kun je een vaste voeding van stroom aan hangen, dan electrisch in vervoersmiddelen die een actieradius hebben van meer dan 300km een heel lichte BMW i3 voor woon-werk of dergelijke wagens dat kan, maar dan heb je nog een 2e wagennodig voor verdere afstanden en voor het gezin, (klein) en als je met gewichten gaat werken (vrachtverkeer) tractoren dan is het al helemaal geen optie.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life