Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar een ideale kleine buscamper
Re: VW T5 transporter ombouwen tot camper
Is in voorbereiding heb ik al gehoord komt op dit forum.
Kun je niet missen.
Kijk regelmatig bij: viewforum.php?f=9
Groeten Wim
Kun je niet missen.
Kijk regelmatig bij: viewforum.php?f=9
Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Re: VW T5 transporter ombouwen tot camper
Mijn volgende project:
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: VW T5 transporter ombouwen tot camper
In Wietsendorf (Duitsland) heb ik mijn ogen uitgekeken daar zie je dit soort busje volop.
Dat was van 16 t/m 18 sept samen met andere gekken
Kijk bij : viewtopic.php?f=9&t=53206
Want volgend jaar gaan wij weer.
Dit is een aanrader
Niet als je van rust houdt
Groeten Wim
Dat was van 16 t/m 18 sept samen met andere gekken
Kijk bij : viewtopic.php?f=9&t=53206
Want volgend jaar gaan wij weer.
Dit is een aanrader
Niet als je van rust houdt
Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
En als de verbouw van je bus goed gelukt is, dan wil je toch nog zaken verfraaien die eerst niet belangrijk waren.
Mijn bestuurdersstoel heeft niet dezelfde stof als de bijrijdersstoel en dat zit me toch een beetje dwars
Voor mijn vrouw had ik al eerder via Marktplaats een luxe bijrijdersstoel gevonden met kruisjes en hokjes stof.
Maar hoe kom je aan een goede bestuurdersstoel met dezelfde stof?
Het blijkt nml dat de meeste bestuurdersstoelen aardig versleten zijn en zo kon ik mijn oude bijrijdersstoel (geen kruisjes/hokjes stof) ook aan iemand verkopen die hem ombouwde naar bestuurdersstoel.
Via Marktplaat lukte het niet tot ik Egberd de Boer uit Hemrik (Friesland) belde of hij nog een stoel had.
Helaas ook niet eentje, maar Egbert had nog wel losse delen liggen met hokjes/streepjes stof en kon mijn stoel ombouwen
Vorige week de stoel weer gehaald en deze bleek als nieuw en ik helemaal blij
Egbert de Boer heeft voor de T4 en T5 VW veel stoelen in voorraad
http://www.egbertdeboer.nl/
Mijn bestuurdersstoel heeft niet dezelfde stof als de bijrijdersstoel en dat zit me toch een beetje dwars
Voor mijn vrouw had ik al eerder via Marktplaats een luxe bijrijdersstoel gevonden met kruisjes en hokjes stof.
Maar hoe kom je aan een goede bestuurdersstoel met dezelfde stof?
Het blijkt nml dat de meeste bestuurdersstoelen aardig versleten zijn en zo kon ik mijn oude bijrijdersstoel (geen kruisjes/hokjes stof) ook aan iemand verkopen die hem ombouwde naar bestuurdersstoel.
Via Marktplaat lukte het niet tot ik Egberd de Boer uit Hemrik (Friesland) belde of hij nog een stoel had.
Helaas ook niet eentje, maar Egbert had nog wel losse delen liggen met hokjes/streepjes stof en kon mijn stoel ombouwen
Vorige week de stoel weer gehaald en deze bleek als nieuw en ik helemaal blij
Egbert de Boer heeft voor de T4 en T5 VW veel stoelen in voorraad
http://www.egbertdeboer.nl/
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
VIER maanden geleden de BPM betaald, een nieuw kenteken gekregen en nog steeds is het wachten op het kwart camper tarief.
Wel een brief van de belastingdienst ontvangen dat ik tijdelijk geen belasting hoef te betalen tot ik bericht van hun krijg.
Ik ben nu benieuwd hoe lang dit gaat duren.
In september hoorde ik van een andere doe het zelver ook al klachten dat het zo lang duurt.
Of zijn er nu teveel ambtenaren vervroegd vertrokken ??
Wel een brief van de belastingdienst ontvangen dat ik tijdelijk geen belasting hoef te betalen tot ik bericht van hun krijg.
Ik ben nu benieuwd hoe lang dit gaat duren.
In september hoorde ik van een andere doe het zelver ook al klachten dat het zo lang duurt.
Of zijn er nu teveel ambtenaren vervroegd vertrokken ??
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
zo lang
ben benieuwd of ik daar ook last van ga krijgen.
of hebben ze de regels veranderd in 2017... straks de ombouw klaar en mag het 1/4 tarief niet meer
ben benieuwd of ik daar ook last van ga krijgen.
of hebben ze de regels veranderd in 2017... straks de ombouw klaar en mag het 1/4 tarief niet meer
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
He he, 5 september 2016 bijzonder tarief aangevraagd en nu toegekend met terugwerkende kracht vanaf 11 november.
Het bijzonder tarief kan pas ingaan met ingang van de eerstvolgende rekening, dus op zich alles juist.
Ga nu van 1781 kg bedrijfsauto tarief a € 110,- per 3 maanden
naar 2190 kg camper tarief a € 158,- per 3 maanden, ben dus nu wel € 16,66 per maand meer kwijt
Het bijzonder tarief kan pas ingaan met ingang van de eerstvolgende rekening, dus op zich alles juist.
Ga nu van 1781 kg bedrijfsauto tarief a € 110,- per 3 maanden
naar 2190 kg camper tarief a € 158,- per 3 maanden, ben dus nu wel € 16,66 per maand meer kwijt
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
Beste Viking,
mooi project dat mij ideeën geeft om mijn T6 L2H3, die binnenkort geleverd wordt, in te richten.
Hiervoor reden we T4 en T5 en namen ook onze motor mee in de bus.
Deze moest er dan 's avonds uit om te kunnen slapen, een heel gedoe.
Een aanhanger vinden we ook nogal omslachtig dus zochten we oplossing.
Nu gebruiken we een motorfietsdrager van http://www.cate-vertrieb.de
Deze kan 250 kg dragen:
mooi project dat mij ideeën geeft om mijn T6 L2H3, die binnenkort geleverd wordt, in te richten.
Hiervoor reden we T4 en T5 en namen ook onze motor mee in de bus.
Deze moest er dan 's avonds uit om te kunnen slapen, een heel gedoe.
Een aanhanger vinden we ook nogal omslachtig dus zochten we oplossing.
Nu gebruiken we een motorfietsdrager van http://www.cate-vertrieb.de
Deze kan 250 kg dragen:
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
Hallo DDPP,
Bijzonder dat je een T6 L2H3 koopt, dit verhoogde model kom je niet vaak tegen maar is bijzonder geschikt als camper.
Leuk dat je mijn inrichting mooi vind, ik wilde beslist geen bank in de bus die omgebouwd moet worden, ik heb mijn Kip vision caravan als voorbeeld gebruikt.
Tja de motor op een aanhanger of achterop. Ik ga met de motor vaak allen maar weekends weg in Nederland naar veteranen ritten.
Een aanhanger is dan wel goed genoeg.
Op vakantie kunnen de fietsen mee op een drager op de trekhaak.
Maar een motorfietsdrager is wel interessant.
Bijzonder dat je een T6 L2H3 koopt, dit verhoogde model kom je niet vaak tegen maar is bijzonder geschikt als camper.
Leuk dat je mijn inrichting mooi vind, ik wilde beslist geen bank in de bus die omgebouwd moet worden, ik heb mijn Kip vision caravan als voorbeeld gebruikt.
Tja de motor op een aanhanger of achterop. Ik ga met de motor vaak allen maar weekends weg in Nederland naar veteranen ritten.
Een aanhanger is dan wel goed genoeg.
Op vakantie kunnen de fietsen mee op een drager op de trekhaak.
Maar een motorfietsdrager is wel interessant.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
Dat is gaaf om zo je motor mee achterop te nemen !!
ga ik ook een naar kijken denk ik
ga ik ook een naar kijken denk ik
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
....en op 10 minuutjes is de drager afgebouwd.
In de kunstof bumper komen dan twee ronde openingen
vrij die met een plastiek kap afgedekt worden.
Vraagje @ Viking: wat is de afstand tussen de verstevigingsprofielen
van het dak? Ik zou links en rechts in het dak een vensterraam willen inbouwen.
Groet.
In de kunstof bumper komen dan twee ronde openingen
vrij die met een plastiek kap afgedekt worden.
Vraagje @ Viking: wat is de afstand tussen de verstevigingsprofielen
van het dak? Ik zou links en rechts in het dak een vensterraam willen inbouwen.
Groet.
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
Beste DDPP,
Uit pure belangstelling. Zit er andere achtervering op de bus of (lucht)hulpveren of kan het zo?
Groeten,
Walter
Uit pure belangstelling. Zit er andere achtervering op de bus of (lucht)hulpveren of kan het zo?
Groeten,
Walter
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
Nadeel van de motordrager is dat hij nogal duur is, zo'n 1000 euro.DDPP schreef:....en op 10 minuutjes is de drager afgebouwd.
In de kunstof bumper komen dan twee ronde openingen
vrij die met een plastiek kap afgedekt worden.
Vraagje @ Viking: wat is de afstand tussen de verstevigingsprofielen
van het dak? Ik zou links en rechts in het dak een vensterraam willen inbouwen.
Groet.
Voorlopig maar de motor op de aanhanger, die heb ik toch en een fietsdrager op de trekhaak voor de fietsen.
De afstand tussen de verstevigingsprofielen is niet gelijk!
Achterin heb ik een Fiamme Turbovent geïnstalleerd, en die is 40 x 40 en paste daar perfect.
Misschien was het gat wel iets kleiner, maar ik kan het nu even niet nameten omdat de bus in de stalling staat.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: VW T5 Transporter (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper
[quote="Walda"]Beste DDPP,
Uit pure belangstelling. Zit er andere achtervering op de bus of (lucht)hulpveren of kan het zo?
Groeten,
Walter[/quote.
Dag Walter,
de vering op de T5 is standaard. De BMW weegt 220 kg en met het gewicht van de drager erbij gaat dat net.
Ik was wel zinnens om bijkomende spiraalveren te monteren om iets meer reserve te hebben:
http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... /hulpveren
Op de T6 heb ik dan maar de optie "versterkte achtervering" bijbesteld.
Ik heb ook een trekhaak besteld en daar is dan "aanhangwagenstabilisator" inbegrepen af fabriek.
Uit pure belangstelling. Zit er andere achtervering op de bus of (lucht)hulpveren of kan het zo?
Groeten,
Walter[/quote.
Dag Walter,
de vering op de T5 is standaard. De BMW weegt 220 kg en met het gewicht van de drager erbij gaat dat net.
Ik was wel zinnens om bijkomende spiraalveren te monteren om iets meer reserve te hebben:
http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... /hulpveren
Op de T6 heb ik dan maar de optie "versterkte achtervering" bijbesteld.
Ik heb ook een trekhaak besteld en daar is dan "aanhangwagenstabilisator" inbegrepen af fabriek.