Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf
Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf
Super geholpen vanmiddag door BB.
En gelijk veel tips gehad van met name aandachtspuntjes om nog lang van de transporter te kunnen genieten.
En gelijk veel tips gehad van met name aandachtspuntjes om nog lang van de transporter te kunnen genieten.
Ik heb het probleem ook wel eens gehad, maar dan niet bij mijn T4, maar een andere auto van me. (Peugeot 206) Daar is vocht het probleem. In de zomer heb ik er dus ook nooit last van gehad. Maar waar het zit, en hoe dit te verhelpen, is me een raadsel. Gelukkig gebeurd het niet vaak, maar is wel lastig... Dit even ter zijde...
Lichtblauwe VW T4 2.5 TDI, 1999, verlengd
- Multivan Generation
- Contacteer:
Wat was nu de reden dat je het zelf niet goed voor elkaar kreeg?Vitayalin schreef:Super geholpen vanmiddag door BB.
Laat ik nou hetzefde probleem hebben!!
Maar....ik heb van de bedieningsmotor? het stangetje naar de deurknop er af gehaald en dan beweegd de arm uit de bedieningsmotor gewoon naar boven! staat dus niet inverbinding met het slot.
Ik heb het hier over mijn rechter portier.
ALs ik het stangetje bevestig en de rechter deur op slot draai, blijven de sloten open en dicht gaan. Bij links niet!
Iemand enig idee???
Maar....ik heb van de bedieningsmotor? het stangetje naar de deurknop er af gehaald en dan beweegd de arm uit de bedieningsmotor gewoon naar boven! staat dus niet inverbinding met het slot.
Ik heb het hier over mijn rechter portier.
ALs ik het stangetje bevestig en de rechter deur op slot draai, blijven de sloten open en dicht gaan. Bij links niet!
Iemand enig idee???
De twee bedieningsmotortjes in de voorportieren zijn masters, in de schuifdeur en achterdeuren zijn slaves. Dus als je een van de voorportieren op slot doet dan gaan alle sloten mee, en ook het motortje in het andere voorportier doet dan gewoon zijn werk. Ook als hij niet verbonden is met het slot.
De meest voorkomende oorzaken van het ongewenst openen en sluiten zijn: kapot slotveertje waardoor het palletje naar beneden valt en daarmee alle sloten activeert, of een kapotte slotmotor in een van de voorportieren. In jouw geval zou dan de linker motor kapot zijn. Als je rechts dichtdoet dan blijft de kapotte linkermotor op open staan en omdat dit een master is gooit hij daardoor alle deuren weer open. Als je links op slot doet dan draai je deze in feite mechanisch op slot en de rechtermotor doet braaf mee en sluit elektrisch de rechterdeur.
De meest voorkomende oorzaken van het ongewenst openen en sluiten zijn: kapot slotveertje waardoor het palletje naar beneden valt en daarmee alle sloten activeert, of een kapotte slotmotor in een van de voorportieren. In jouw geval zou dan de linker motor kapot zijn. Als je rechts dichtdoet dan blijft de kapotte linkermotor op open staan en omdat dit een master is gooit hij daardoor alle deuren weer open. Als je links op slot doet dan draai je deze in feite mechanisch op slot en de rechtermotor doet braaf mee en sluit elektrisch de rechterdeur.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Oke. Ik kon hiervoor met het linker portier altijd alle deuren sluiten en weer openen! Kwam er deze week pas achter dat ik via de rechter deur alleen de rechter opende en niet de rest. ( gebruikte ik nooit)
Dus vanmorgen een nieuwe bedieningsmotor rechts gemonteerd, en deze blijft dus op en neer gaan ondanks de verbinding met het slot!
Dus vanmorgen een nieuwe bedieningsmotor rechts gemonteerd, en deze blijft dus op en neer gaan ondanks de verbinding met het slot!
En doen de andere deuren dan mee of reageren die nog steeds niet op het openen en sluiten van het rechter portier? Stekker van de nieuwe motor goed aangesloten?
Heb je ook al eens naar de kabelbomen gekeken die van de deur naar de deurstijl lopen. Draadbreuk komt daar vaak voor en zorgt voor vreemde problemen.
Alle deuren sluiten weer en gaan weer open! Bleek toch een storing in de stelmotor van L portier te zitten.
Van de oude stelmotor het motortje overgezet en alles werkt weer. TENMINSTE... moet ik ook via de schuifdeur alle sloten kunnen openen? Dat kan ik dus niet! Gaat wel centraal op slot, maar als ik met de sleutel de schuifdeur bedien gaat alleen deze open niet de voor portieren.
Klopt dat wel?
Van de oude stelmotor het motortje overgezet en alles werkt weer. TENMINSTE... moet ik ook via de schuifdeur alle sloten kunnen openen? Dat kan ik dus niet! Gaat wel centraal op slot, maar als ik met de sleutel de schuifdeur bedien gaat alleen deze open niet de voor portieren.
Klopt dat wel?
Ja, dat klopt. Schuifdeur en achterdeuren zijn slaves. Gaan dus wel altijd mee met de voorportieren (de masters) maar als je schuifdeur of achterdeur bedient gaan de andere deuren niet mee.
Maar mooi dat het weer werkt. En inderdaad dus het linker portier. Dat paste ook bij de klachten.
Maar mooi dat het weer werkt. En inderdaad dus het linker portier. Dat paste ook bij de klachten.
Fijn! Het lijken wel hersenhelften, zelf had ik ook last van een defecte stelmotor (bij mij rechts) die problemen gaf bij de slotbediening via de linkerkant.
De schuifdeur stuurt inderdaad niet de andere sloten aan.
De schuifdeur stuurt inderdaad niet de andere sloten aan.
Groet, Chris
T4 California Coach 2002
T4 California Coach 2002
Het probleem zit inderdaad vaak aan de andere kant dan je denkt. Dat komt omdat je twee masters hebt waardoor de kapotte het werk van de goede verstoort.
Dank iedereen voor jullie adviezen.
Zo zie je maar: een stelmotor is toch nog slimmer dan mij
Zo zie je maar: een stelmotor is toch nog slimmer dan mij
Wie weet komt er nog een gek, die de bus toch nog wil kopen