Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kan niet harder dan 80kmh :(
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Kan niet harder dan 80kmh :(
Geachte
Heb een probleem met mijn t4 2.5 tdi acv 75 kW 1997
Ik ben al 3 weken bezig om te kijken waarom ik niet harder als 70kmh 80kmh of bijna 90kmh met moeilijke heden haal achter een vrachtwagen .
Ik heb al zoveel vervangen
Zo als
2x LLM
1x N75 en N18 slangetjes alle 6 incl klemmetjes
4x uitgelezen zie foto's
Uitlaat vanaf de turbo . Katalysator is leeg
5 x verstuivers gebruikt wel eerst 3 dagen in diesel laten reiniging incl nieuwe brandplaatjes
Als ik mijn LLM steker er in steekt gaat hij nog langzamer
Dan haal ik met moeite de 70kmh ook de toerenteller gaat ook heel langzaam ik kom dan tot 3500 rpm dan met steker los van LLM en dan gaat de toerenteller 5000 rpm
Maar dan is mijn top 90
Nu heb ik mijn egr dicht gemaakt en N75 verwijderd
2 slangetjes afgedoopt en een open luchtfilter van K&N
Maak geen verschil
Ik hoor wel de turbo
Maar het lijkt of die niet open gaat of kan
N18 geteste zoemt wel maar komt geen lucht in of uit
Die N18 heb ik van een audi A6 2.5tdi 150pk 2001 gezet
Doet hellemaal niets
Als ik de stekkers eraf haal ook van mijn intercooler en N18 kan ik ook zo rijden tot 80 kmh
Geen rook helemaal niets tot 4750rpm dan komt er beetje zwarte wolkje er uit heel kort misschien wel 1 sec lang
Ik kom er niet meer uit dus als iemand iets anders weet
Laat het me weten A B U
Ik heb ook een video maar kan hem niet plaatsen
Wel via de mail te verkrijgen
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Mvg Cartel T4 Freak
C T4 F
Heb een probleem met mijn t4 2.5 tdi acv 75 kW 1997
Ik ben al 3 weken bezig om te kijken waarom ik niet harder als 70kmh 80kmh of bijna 90kmh met moeilijke heden haal achter een vrachtwagen .
Ik heb al zoveel vervangen
Zo als
2x LLM
1x N75 en N18 slangetjes alle 6 incl klemmetjes
4x uitgelezen zie foto's
Uitlaat vanaf de turbo . Katalysator is leeg
5 x verstuivers gebruikt wel eerst 3 dagen in diesel laten reiniging incl nieuwe brandplaatjes
Als ik mijn LLM steker er in steekt gaat hij nog langzamer
Dan haal ik met moeite de 70kmh ook de toerenteller gaat ook heel langzaam ik kom dan tot 3500 rpm dan met steker los van LLM en dan gaat de toerenteller 5000 rpm
Maar dan is mijn top 90
Nu heb ik mijn egr dicht gemaakt en N75 verwijderd
2 slangetjes afgedoopt en een open luchtfilter van K&N
Maak geen verschil
Ik hoor wel de turbo
Maar het lijkt of die niet open gaat of kan
N18 geteste zoemt wel maar komt geen lucht in of uit
Die N18 heb ik van een audi A6 2.5tdi 150pk 2001 gezet
Doet hellemaal niets
Als ik de stekkers eraf haal ook van mijn intercooler en N18 kan ik ook zo rijden tot 80 kmh
Geen rook helemaal niets tot 4750rpm dan komt er beetje zwarte wolkje er uit heel kort misschien wel 1 sec lang
Ik kom er niet meer uit dus als iemand iets anders weet
Laat het me weten A B U
Ik heb ook een video maar kan hem niet plaatsen
Wel via de mail te verkrijgen
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Mvg Cartel T4 Freak
C T4 F
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Ik heb ooit met een meeting gezien dat de slangetjes op een ACV motor op 3 verschillende manieren aangesloten kunnen worden.
Daimen had toen ook dit probleem.
Het bleek dat de slangetjes verkeerd aangesloten waren bij hem.
Door ze juist aan te sluiten was er weer voldoende power.
Egbert
Daimen had toen ook dit probleem.
Het bleek dat de slangetjes verkeerd aangesloten waren bij hem.
Door ze juist aan te sluiten was er weer voldoende power.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Ja dat heb ik ook gedaan bij beide LLMblack bulli schreef: ↑26 apr 2017, 01:11 Heb je roostertje van lmm (llm)huis al eens bekeken? Als het rooster met vuil bedekt is zal de airflow naar de lmm verstoord raken waardoor de ecu verkeerde waardes krijgt en dus in een noodloop raakt.Vacuüm slangetje dat naar de ecu loopt ook vervangen? Wastegate werkt na behoren? steuntje nog heel ?(zie topic over wastegate)
Met remreiniger schoon gemaakt en gestofzuigd
Maar niets helpt
En ja dat heb ik ook gedaan van de intercooler naar de ecu slangetje vervangen
En wat de steuntje betreft zie ik geen rare dingen
Die topic heb ik ook gelezen van de wastegate
Heb bijna alle topic gelezen wat betreft met het inhouden met de trekkracht . vacuüm . ecu . wastegate .
Maar hellaas niet uitgekomen met wat mij kon helpen alles gedaan :(
Mvg ct4f
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Van de egr heb ik af gedooptblack bulli schreef: ↑26 apr 2017, 01:41 Lees net dat je de N75 verwijderd hebt?!? Deze regelt de turbodruk niet geheel onbelangrijk.... en alle slangetjes die daar naar toe leiden wat heb je daar mee gedaan
En die ander ook
Kom zo niet bij de naam
Ik heb nu een open K&N filter
Slangetje van de luchtfilter huis verwijderd want was niet meer nodig heb nu alleen twee stekker die nu los zijn
Eentje van de LLM en de ander van N75
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Hoi EgbertEgbert&Manon schreef: ↑26 apr 2017, 07:09 Ik heb ooit met een meeting gezien dat de slangetjes op een ACV motor op 3 verschillende manieren aangesloten kunnen worden.
Daimen had toen ook dit probleem.
Het bleek dat de slangetjes verkeerd aangesloten waren bij hem.
Door ze juist aan te sluiten was er weer voldoende power.
Egbert
Ik heb van de volkswagen deler A-Point uit Almere
De juiste aansluiting schema ontvangen via de mail
Moest wel mijn schassisnummer en de kenteken van de auto eerst door geven voor dat ik het kon ontvangen
Was al goed aangesloten maar helaas niets
Mvg ct4f
- arjanzevenaar
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Heb je met VAG COM al rijdend de waarden uitgelezen ? Als je een LOG maakt dan wordt er gelijk al een hoop duidelijk.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Ik en de garage waar ik altijd mijn auto's laat onderhouden hebben geen vag comarjanzevenaar schreef: ↑26 apr 2017, 08:37 Heb je met VAG COM al rijdend de waarden uitgelezen ? Als je een LOG maakt dan wordt er gelijk al een hoop duidelijk.
En ik kan niemand anders die dat heeft
Dus als er imand is met de vag com in de omgeving van Lelystad of zaandam .
Amsterdam en utrecht mag ik niet binnen komen met mijn L.R.V langzaam rijdend verkeer :)
En mij daar meer meer kan helpen graag
Hoor het wel
Mvg ct4f
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Tijdens de vervanging van de verstuiversblack bulli schreef: ↑26 apr 2017, 09:04 Wanneer is het inhouden begonnen? Tijdens rijden of nadat je er aan gesleuteld hebt? ECU iets veranderd?
Sinds dien doet hij dat
Ik had ook een lekkage gehad bij de kleppendeksel
En bij de lange ding waar je olie bij vult onder aan
Beiden heb ik schoongemaakt en met vloeibarepakking dicht gezet.
Ik heb ook de foto's er van tijdens de vervanging van verstuivers en de kleppendeksel maar de foto's zijn te groot voor de site weet niet hoe ik ze er bij kan doen
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Ben er vorige week daar geweest maar had geen tijd was te druk moet zelfs over twee dagen terug komen zeiden ze tegen mij .black bulli schreef: ↑26 apr 2017, 09:08 Ismet Garage zit in omg badhoeverdorp dacht ik, voor jou redelijk in de buurt
Ik zei dat ik helemaal uit Lelystad kwam
Kan het niet straks :)
Ismet Nee sorry is te druk :(
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Weet iemand hoe ik die video kan plaatsen
En mijn foto's zijn te groot wordt er elke keer aangegeven ook als ik ze aanpas
En mijn foto's zijn te groot wordt er elke keer aangegeven ook als ik ze aanpas
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Dit is hoe hard ik kan achter de vrachtwagen
Mijn topsnelheid tot nu toe
Mijn topsnelheid tot nu toe
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Waarom had je de verstuivers gewisseld?
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Staan die 2 storingen er nog steeds in , permanent? Ga eens bedrading meten, dit is toch geen hogere wiskunde.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Trouwens die eerste storing, is die niet vd naaldslagverstuiver?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Kan niet harder dan 80kmh :(
Als het probleem begonnen is na het vervangen van de verstuivers , dan zou ik daar beginnen zoeken...Cartel T4 Freak schreef: ↑26 apr 2017, 09:24Tijdens de vervanging van de verstuiversblack bulli schreef: ↑26 apr 2017, 09:04 Wanneer is het inhouden begonnen? Tijdens rijden of nadat je er aan gesleuteld hebt? ECU iets veranderd?
Sinds dien doet hij dat
Ik had ook een lekkage gehad bij de kleppendeksel
En bij de lange ding waar je olie bij vult onder aan
Beiden heb ik schoongemaakt en met vloeibarepakking dicht gezet.
Ik heb ook de foto's er van tijdens de vervanging van verstuivers en de kleppendeksel maar de foto's zijn te groot voor de site weet niet hoe ik ze er bij kan doen
tweedehands verstuivers ? Zijn de verstuivers dan eerst op een testbank geweest ,voor je ze gemonteerd hebt ? De verstuiverpunten zijn HEEEEEL gevoelig , als de 5 verstuivers bvb in een doosje gezeten hebben , en ze hebben bvb elkaar geraakt (aangetikt) is dat al voldoende om ze te mollen. Het verstuifbeeld is dan verstoord , en dat kan zelfs zo erg zijn als je er zo blijft mee rijden , dat je gaten in de zuigers kunt branden , ik zou er dus maar voorzichtig mee zijn.
Verstuivers altijd eerst laten testen (in de testbank van een Bosch center), voor je ze gaat monteren. Je krijgt er dan een testrapport bij , waar de resultaten op staan , op hoeveel bar de eerste trap opengaat , en wanneer de tweede trap opengaat .
Ook steeds nieuwe brandplaatjes gebruiken als je verstuivers vervangt.
Netheid is ook heeeeeel belangrijk : voor je aan verstuivers gaat werken , eerst de omgeving van de verstuivers bij de cilinderkop heel goed reinigen , ontvetten met remreiniger , schoonblazen , enz . Dan de oude verstuivers verwijderen , en er op letten dat er geen vuiltjes meer in de gaten kunnen komen.
Ook de verstuiverpunten (nozzles) niet met vettige of smerige handen vastnemen , dat kan ook het inspuitbeeld al beinvloeden
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper