Mijn standaard 140Ah batterij (is nog de originele , dus 15jaar oud) , houd het 2 dagen vol wanneer de koelkast continue aan staat in de zomer , met s'avonds af en toe een lampje er bij aan .Tinus schreef: ↑01 mei 2017, 09:51 Duidelijk antwoord, dankje
Een laadbooster zal het, voorlopig, niet worden denk ik.
Eerst een nieuwe accu en een zonnepaneel.
Zat dus te denken aan een 105ah AGM accu en een zonnepaneel van 100w.
Dit om de accu wat op pijl te gaan houden en dan moeten we zo nu en dan maar aan de 220..
De compressorkoelkast is de grootste gebruiker lijkt mij..
Als ik het goed heb 44watt.
Nu ben ik met Mickel Moen's berekening bezig geweest maar kom er niet geheel uit.
Stel (ik ben slecht in dit soort berekeningen):
Gebruiker 44watt + wat rest ± 5 watt lampjes pompje e.d.)
Dus totaal 50 watt (natuurlijk niet continu)
Accu 105 ah
Zonnepaneel 100 watt ( ± 50 % effectief bijladen)
Na hoelang is mijn batterij zonder rijden "leeg" (11.6?)
Wat ik wel doe : tijdens het rijden op lange ritten , zet ik de koelkast op 4graden , en wanneer ik dan ter plaatse aankom ,en de T4 dan een paar dagen stilstaat , dan zet ik de koelkast op 6 of 7 graden . Dan hoeft de koelkast de eerste uren al niet aan te slaan (terwijl hij van 4 naar 7 graden gaat , dat duurt wel effe , als je niet alle 5 minuten de koelkast opent).