In de fabrieken zelf mocht niet gefilmd of gefotografeerd worden, dus daar is niet veel interessant materiaal van om te delen. Wel apart was dat toen wij daar aankwamen, de productielijn al bijna twaalf uur stillag door een storing aan een nieuw in-line meetsysteem, op het punt waar de zijkanten, dak en onderkant aan elkaar worden gezet... Dus als je T6 nog wat later komt, dan weet je waarom!
Maar aan het eind van de lijn waren nog genoeg bodies voorhanden om de rest van de productie te volgen. Mooi om het moment van de 'Hochzeit' (zo noemen ze dat daar) te zien, als het complete onderstel met motor, 4Motion-aandrijving, ophanging, wielen enz. compleet gemonteerd van één kant komt, en dan vanonder in de body wordt geplaatst die vanaf een andere kant komt.
Ook bij de California-assemblage mocht niet gefotografeerd of gefilmd worden. Wel een paar leuke dingen gezien:
- er wordt nu om de hele hefdakrand, vóórdat de rubbers erom gaan, een sealing geplaatst, om de corrosie te voorkomen
- vanaf productieweek 22 komt er een nieuw keukenblok, met o.a. standaard verlichting in de kastjes en een gedeelde (jawel!) afdekglasplaat met een deel boven de pitten en een deel boven de wasbak. Ook met andere scharnieren: de gasveren verdwijnen daar.
Daaronder toch ook nog een paar foto's van het nieuwe keukenblok.