Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
The next level
Re: The next level
Je hebt wel een setje flinke spacers gebruikt voor die velgen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: The next level
Of je op de goede weg bent?
Gerlukkig mag jij dat helemaal zelf bepalen .
Leven het verschil
Groetjes Ineke & Wim
Gerlukkig mag jij dat helemaal zelf bepalen .
Leven het verschil
Groetjes Ineke & Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Vandaag lekker bezig geweest met van alles en nog wat
Binnenkort een update..
Binnenkort een update..
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
W8 verlichting in de hemel gemaakt,
en omdat het nu via de comfort elektronica aangestuurd wordt, gaat de verlichting nu wel vertraagd uit
Extra 12V stopcontact in dashboard geplaatst en aangesloten op huishoud accu, via ABC-bussen geschikt kunnen kopen.
en omdat het nu via de comfort elektronica aangestuurd wordt, gaat de verlichting nu wel vertraagd uit
Extra 12V stopcontact in dashboard geplaatst en aangesloten op huishoud accu, via ABC-bussen geschikt kunnen kopen.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 31 dec 2020, 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Vloer leggen PVC klik-vinyl
Vloer leggen:
Zie ook de originele geluidsdemping voor de wielkasten aan de binnenzijde
Even passen en uitmeten, zodat het zo voordelig mogelijk uitkomt bij de bank-steunen:
Met een heel scherp mes 2-3 keer diep insnijden en dan komt het goed:
We gaan voor een strakke passing..
3x moeten maken, tsja als je iets mooi wil hebben..
Begint er al een beetje op te lijken:
Volgende ochtend even een foto geschoten. Geen naad of opstaand randje, dus vuil kun je zo naar buiten vegen.
Bijna klaar.
Die gaan we later hergebruiken.
Zie ook de originele geluidsdemping voor de wielkasten aan de binnenzijde
Even passen en uitmeten, zodat het zo voordelig mogelijk uitkomt bij de bank-steunen:
Met een heel scherp mes 2-3 keer diep insnijden en dan komt het goed:
We gaan voor een strakke passing..
3x moeten maken, tsja als je iets mooi wil hebben..
Begint er al een beetje op te lijken:
Volgende ochtend even een foto geschoten. Geen naad of opstaand randje, dus vuil kun je zo naar buiten vegen.
Bijna klaar.
Die gaan we later hergebruiken.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 31 dec 2020, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
kast en blindklinkmoeren
We gaan de kast maken aan de linker zijde.
We hebben een lange wielbasis met rondom ramen en de kastenwand willen we niet hoger als de onderzijde van de ramen.
Ook moet het een gestrekte lange kast worden met voldoende opbergruimte.
Ook wordt het een compromis tussen breedte van de kast en breedte van het bed.
Een ding is zeker, het wordt niet behelpen met de breedte van het bed, dat wordt 132 hele centimeters breed.
We gaan een 2 meter 70 lang aluminium Bosch hexroth-profiel gebruiken, en dat wordt de stabiele basis voor de kast.
dat is zeker geen standaard lengte en de verzendkosten waren dus enorm
Meteen maar 3 stuks van die lengte laten komen en nog een heleboel meer, om de pijn te verzachten.
Even proef passing:
Aftekenen, we willen het om de C-stijl heen laten lopen, meer uitdaging maar moet strak worden.
Wat meer overzicht
Aluminium verdiepen met slijptol, dremel en good-old vijlen.
Middagje bezig geweest, het was toch lekker weer.
Begint er al wat op te lijken.
Klemmen om voor te boren in profiel en in de carrosserie voor de blindklink moeren
Meteen de gaatjes netjes afgewerkt omdat de boutjes verzonken gaan worden.
Langer kon niet:
Hiermee moet het gaan gebeuren:
In actie:
Boutjes met verzonken kop en met inbus:
Wat actie filmpjes:
Aluminium profiel voorgeboord in de zij-kant.
Verdere blindklink moeren plaatsen nadat het allemaal reeds voorgeboord is.
Binnenkort meer, we zijn al heel veel verder
We hebben een lange wielbasis met rondom ramen en de kastenwand willen we niet hoger als de onderzijde van de ramen.
Ook moet het een gestrekte lange kast worden met voldoende opbergruimte.
Ook wordt het een compromis tussen breedte van de kast en breedte van het bed.
Een ding is zeker, het wordt niet behelpen met de breedte van het bed, dat wordt 132 hele centimeters breed.
We gaan een 2 meter 70 lang aluminium Bosch hexroth-profiel gebruiken, en dat wordt de stabiele basis voor de kast.
dat is zeker geen standaard lengte en de verzendkosten waren dus enorm
Meteen maar 3 stuks van die lengte laten komen en nog een heleboel meer, om de pijn te verzachten.
Even proef passing:
Aftekenen, we willen het om de C-stijl heen laten lopen, meer uitdaging maar moet strak worden.
Wat meer overzicht
Aluminium verdiepen met slijptol, dremel en good-old vijlen.
Middagje bezig geweest, het was toch lekker weer.
Begint er al wat op te lijken.
Klemmen om voor te boren in profiel en in de carrosserie voor de blindklink moeren
Meteen de gaatjes netjes afgewerkt omdat de boutjes verzonken gaan worden.
Langer kon niet:
Hiermee moet het gaan gebeuren:
In actie:
Boutjes met verzonken kop en met inbus:
Wat actie filmpjes:
Aluminium profiel voorgeboord in de zij-kant.
Verdere blindklink moeren plaatsen nadat het allemaal reeds voorgeboord is.
Binnenkort meer, we zijn al heel veel verder
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 31 dec 2020, 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01 jan 2017, 10:44
- Locatie: Rosmalen
Re: The next level
Wordt wel netjes zo.
Heb je stalen of aluminium blindklinkmoeren gebruikt?
De aluminium kan je misschien wel een problemen gaan geven omdat daar de schroefdraad sneller van naar zijn grootje gaat.
En het zal toch goed vast moeten komen te zitten.
Heb je stalen of aluminium blindklinkmoeren gebruikt?
De aluminium kan je misschien wel een problemen gaan geven omdat daar de schroefdraad sneller van naar zijn grootje gaat.
En het zal toch goed vast moeten komen te zitten.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Stalen gebruikt en om de 10 a 15 cm eentje toegepast,Mister Green schreef: ↑21 mei 2017, 22:29 Wordt wel netjes zo.
Heb je stalen of aluminium blindklinkmoeren gebruikt?
Zodat het profiel heel netjes er tegen aan getrokken kan worden.
Re: The next level
Ziet er super strak uit maar ben je niet iets vergeten?Multivan Generation schreef: ↑21 mei 2017, 20:53 Vloer leggen:
Zie ook de originele geluidsdemping voor de wielkasten aan de binnenzijde
Even passen en uitmeten, zodat het zo voordelig mogelijk uitkomt bij de bank-steunen:
Met een heel scherp mes 2-3 keer diep insnijden en dan komt het goed:
We gaan voor een strakke passing..
3x moeten maken, tsja als je iets mooi wil hebben..
Begint er al een beetje op te lijken:
Volgende ochtend even een foto geschoten. Geen naad of opstaand randje, dus vuil kun je zo naar buiten vegen.
Bijna klaar.
Die gaan we later hergebruiken.
Het is belangrijk steeds een uitzettingsvoeg van 8 mm te voorzien tussen de vloer en de muren
- Vince Lankhorst
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
- Contacteer:
Re: The next level
Ik volg het zo stilletjes en het ziet er echt tof uit! Ga zo door, ik lees op de achtergrond (als niet camper eigenaar en er ook niks mee hebbende) genietend mee
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Re: The next level
ktmkrik heeft gelijk! Ik heb zelf ook een PVC-vloer toegepast en tot mijn ellende moeten vaststellen, dat dat spul veel meer uitzet en krimt als laminaat!
Bij een flink warme wagen gaat die troep gewoon bol staan!!
Je kunt het nu nog voorkomen!
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Dank je wel voor jullie reacties
Gelukkig ben ik al veel verder
Bus staat al tijden in de zon,
niet iedere PVC vloer is hetzelfde,
en oja, we hebben geen muren in de bus
Bedankt voor het overbrengen van je concerns.
Re: The next level
Niet om het een of ander maar deze woorden "Het is belangrijk steeds een uitzettingsvoeg van 8 mm te voorzien tussen de vloer en de muren" komen van de site van de producent van jou vloer!Multivan Generation schreef: ↑24 mei 2017, 18:46Dank je wel voor jullie reacties
Gelukkig ben ik al veel verder
Bus staat al tijden in de zon,
niet iedere PVC vloer is hetzelfde,
en oja, we hebben geen muren in de bus
Bedankt voor het overbrengen van je concerns.
Hopelijk gaat het goed en ondervind je geen opbollende vloer als het 30 graden buiten is.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
@ ktmkrik, scandibus en anderen.
Ik laat in dit topic werkzaamheden zien, die ik uitgevoerd heb.
Het is dus ook een werkverslag.
Ik laat daarbij zeker niet alles zien, en ook is het niet de laatste stand.
Ik loop met dit bouwverslag dus een aantal maanden achter
Er kunnen dus zaken al anders zijn.
Hierbij een kijkje in de keuken en achter de schermen van ons project:
Ik heb een proef gedaan met het click PVC, dat we toegepast hebben, in de oven bij een maximale temperatuur van 70 graden.
De test opbouw, was een stuk 18 mm betonplex met daarop een stuk afgemeten click pvc.
Precies dus zoals het toegepast zou gaan worden in de bus.
We hebben vooraf, tijdens en nadien, het test-stukje uit de oven gehaald (met handschoenen),
in de lengte en de breedte gemeten, en weer teruggelegd in de oven.
Daaruit heb ik een uitzettingscurve bepaald voor dat stukje,
dat vervolgens geëxtrapoleerd naar de totale lengte en breedte zoals dat gebruikt ging worden in de bus,
en hieruit geconcludeerd, dat het gestelde, zoals vermeld op de website van de fabrikant, erg veilig geformuleerd is.
We kunnen ons dat ook wel voorstellen, ze willen zo weinig mogelijk garantie claims natuurlijk.
Door zelf proefondervindelijk een uitzettingscoëfficient te bepalen, hebben we, voor ons zelf voldoende zekerheid.
Het grote manco op de website van de fabrikant linkje, is dat er geen uitzetting per strekkende meter lengte en geen uitzetting per plank breedte gegeven wordt. Er wordt dus gewag gemaakt van:
De kritiek die ik op de informatie van de fabrikant heb:
- die 8 mm waarop is die bepaald? Op een vloerbreedte van 1 meter, 2 meter, 5 meter, 15 meter?
- De uitzetting van een vloer van 1 meter lengte bij 1 meter breedte is natuurlijk in millimeters uitzetting,
veel minder als bij een vloer van 10 meter lengte bij 10 meter breedte.
- Verder heeft een bus geen muren.
Dat leek een vreemde opmerking, maar dat was het niet
Muren zijn recht en niet-vergevingsgezind, en bij een bus zijn de zijkanten toch een beetje schuin oplopend.
Dat schuin oplopende kun je natuurlijk ook gebruiken voor bijvoorbeeld de uitzetting van een vloer.
Zeker als je de vloer, daar waar die de zijkant van de carrosserie nadert, schuin wegsnijdt.
Optisch lijkt het er dan zowat strak tegen aan te liggen, maar "onderhuids" wellicht niet
Dat was dus de reden dat we het zelf bepaald hebben, die uitzetting.
En ja, dat konden jullie ook niet weten natuurlijk
Een paar tipjes van de sluier wat er nog gaat komen:
- Camera in VW-klap logo, dus bus in achteruit, logo klapt open en camera geeft beeld en de problemen die daarbij overwonnen dienen te worden
- een "snelle-bed constructie" (filmpje hebben al een aantal mensen op de meeting gezien )
- interieurbouw in een lichte en stijve constructie, waarbij aluminium gebruikt gaat worden
- custom-made gordijnen
- bijna niet zichtbare verlichting binnen
- een digitale powerfull versterker iets groter als een hand
- custom-made gemaakte (alleen voor ons ) folie om de kasten onze look and feel te geven
- custom-made instaptrede in RVS (lekker gemakkelijk ---> NOT )
- koplampen aanpassing
- Uitlaat T6 onder een T5, past dat? --> we weten nu het antwoord..
Dus er komt nog genoeg aan
Ik laat in dit topic werkzaamheden zien, die ik uitgevoerd heb.
Het is dus ook een werkverslag.
Ik laat daarbij zeker niet alles zien, en ook is het niet de laatste stand.
Ik loop met dit bouwverslag dus een aantal maanden achter
Er kunnen dus zaken al anders zijn.
Hierbij een kijkje in de keuken en achter de schermen van ons project:
Ik heb een proef gedaan met het click PVC, dat we toegepast hebben, in de oven bij een maximale temperatuur van 70 graden.
De test opbouw, was een stuk 18 mm betonplex met daarop een stuk afgemeten click pvc.
Precies dus zoals het toegepast zou gaan worden in de bus.
We hebben vooraf, tijdens en nadien, het test-stukje uit de oven gehaald (met handschoenen),
in de lengte en de breedte gemeten, en weer teruggelegd in de oven.
Daaruit heb ik een uitzettingscurve bepaald voor dat stukje,
dat vervolgens geëxtrapoleerd naar de totale lengte en breedte zoals dat gebruikt ging worden in de bus,
en hieruit geconcludeerd, dat het gestelde, zoals vermeld op de website van de fabrikant, erg veilig geformuleerd is.
We kunnen ons dat ook wel voorstellen, ze willen zo weinig mogelijk garantie claims natuurlijk.
Door zelf proefondervindelijk een uitzettingscoëfficient te bepalen, hebben we, voor ons zelf voldoende zekerheid.
Het grote manco op de website van de fabrikant linkje, is dat er geen uitzetting per strekkende meter lengte en geen uitzetting per plank breedte gegeven wordt. Er wordt dus gewag gemaakt van:
Wij gaan voor zekerheid en hebben dit dus zelf bepaald!Het is belangrijk steeds een uitzettingsvoeg van 8 mm te voorzien tussen de vloer en de muren en ook rond steunpalen, buizen,
drempels enz.
De kritiek die ik op de informatie van de fabrikant heb:
- die 8 mm waarop is die bepaald? Op een vloerbreedte van 1 meter, 2 meter, 5 meter, 15 meter?
- De uitzetting van een vloer van 1 meter lengte bij 1 meter breedte is natuurlijk in millimeters uitzetting,
veel minder als bij een vloer van 10 meter lengte bij 10 meter breedte.
- Verder heeft een bus geen muren.
Dat leek een vreemde opmerking, maar dat was het niet
Muren zijn recht en niet-vergevingsgezind, en bij een bus zijn de zijkanten toch een beetje schuin oplopend.
Dat schuin oplopende kun je natuurlijk ook gebruiken voor bijvoorbeeld de uitzetting van een vloer.
Zeker als je de vloer, daar waar die de zijkant van de carrosserie nadert, schuin wegsnijdt.
Optisch lijkt het er dan zowat strak tegen aan te liggen, maar "onderhuids" wellicht niet
Dat was dus de reden dat we het zelf bepaald hebben, die uitzetting.
En ja, dat konden jullie ook niet weten natuurlijk
Een paar tipjes van de sluier wat er nog gaat komen:
- Camera in VW-klap logo, dus bus in achteruit, logo klapt open en camera geeft beeld en de problemen die daarbij overwonnen dienen te worden
- een "snelle-bed constructie" (filmpje hebben al een aantal mensen op de meeting gezien )
- interieurbouw in een lichte en stijve constructie, waarbij aluminium gebruikt gaat worden
- custom-made gordijnen
- bijna niet zichtbare verlichting binnen
- een digitale powerfull versterker iets groter als een hand
- custom-made gemaakte (alleen voor ons ) folie om de kasten onze look and feel te geven
- custom-made instaptrede in RVS (lekker gemakkelijk ---> NOT )
- koplampen aanpassing
- Uitlaat T6 onder een T5, past dat? --> we weten nu het antwoord..
Dus er komt nog genoeg aan
Re: The next level
Ja, een instaptrede. Dat heb ik ook eens onderzocht. Heeft totaal geen nut, maar zo'n elektrische leek me erg gaaf (omdat het kan). Er zouden zelfs bevestigingspunten moeten zitten, maar ik ben nooit zover gekomen om verder te kijken. Vond het niet mooi in ingeklapte/ingeschoven situatie, tenminste de foto's die ik heb gezien. Ik ben benieuwd waar jij mee komt
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar