Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kleurcode groene T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

kleurcode groene T4

Bericht door wimd »

Ik heb een groene T4 van mei 1996 die wat roest bij de wielkasten had. Dat is inmiddels weggewerkt, alleen moet ik de bijgewerkte plekken nog in kleur spuiten. ik heb me in de bus een ongeluk gezocht naar de kleurcode, maar kan die nergens vinden. Ook de VW dealer kan de kleurcode niet aan de hand van het chassisnummer achterhalen, alleen een naam: Azul torzal metalic.
Nu had ik het idee dat de kleuren waaruit je destijds kon kiezen bij VW sterk beperkt was, zeker geen verschillende tinten groen. Weet iemand welk kleurnummer ik zou moeten hebben ?

Alvast bedankt voor de reactie,

Wim van Drunen
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

dat bakje onder de zekeringen daar staat de kleur code in en meer gegevens op een grote witte sticker de roene is er in veel kleuren . mijn t4 is een friesengrünn .
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Bericht door Christoffel »

Kijk eens op http://color-explorer.rmpaint.com/

Misschien vind je wat

Chris
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

kleurcode

Bericht door wimd »

JJ@ schreef:dat bakje onder de zekeringen daar staat de kleur code in en meer gegevens op een grote witte sticker de roene is er in veel kleuren . mijn t4 is een friesengrünn .
Helaas, ook daar is geen sticker te vinden. Maar met de naam van de kleur kom ik wel een eind verder

Bedankt voor je reactie !
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

kleurcode

Bericht door wimd »

Christoffel schreef:Kijk eens op http://color-explorer.rmpaint.com/

Misschien vind je wat

Chris
En in combinatie met de andere reactie met de kleurnaam kom ik op deze site de kleurcode LL6T tegen. Hartelijk dank voor jullie reacties !

Wim
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Wim,hoe kom je aan die kleurnaam?Als je in de kleurenlijst kijkt,(en die vindt je links door folderinfo en dan lakkleur op te zoeken)dan is die kleur in '96 niet te vinden,en ook niet bij de andere bouwjaren.
grtz.Harry
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

kleurcode

Bericht door wimd »

Harry 341 schreef:Wim,hoe kom je aan die kleurnaam?Als je in de kleurenlijst kijkt,(en die vindt je links door folderinfo en dan lakkleur op te zoeken)dan is die kleur in '96 niet te vinden,en ook niet bij de andere bouwjaren.
grtz.Harry
Klopt, daar verkeek ik me eerst ook op. Tot ik in de typenamen keek en ook caravelle zag staan. Nu heb ik een T4 camper die in Duitsland volgens mij onder de naam caravelle door het leven gaat. Die naam zie ik ook terug in het boek So wird's gemacht van Etzold: VW caravelle/ VW transporter. En onder het model Caravelle wordt de kleurnaam friesengruen weer wel genoemd.
Zelf had ik het idee dat de kleuren van de transporter en de camper uitvoering gelijk op zouden gaan maar dat blijkt dus niet zo te zijn.


Groeten,

Wim
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

als je mij het kenteken of liever het voledige ch nr geef zal ik het op de zaakvoor je uit zoeken

groeten rob

wolzak1@xs4all.nl
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

kleurcode groene T4

Bericht door wimd »

heartbeat schreef:als je mij het kenteken of liever het voledige ch nr geef zal ik het op de zaakvoor je uit zoeken

groeten rob

wolzak1@xs4all.nl
Rob, ik mail je de gegevens even door

Alvast bedankt,


Wim
Laatst gewijzigd door wimd op 20 okt 2007, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

Wim het lijkt mij niet verstandig om je hele nummer op het net te zetten, kwaadwillenden zouden hier mogelijk misbruik van kunnen maken.

Als ik jou was even je bericht veranderen, en even naar Rob ( Heartbeat) een mailtje sturen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

Bericht door wimd »

GerJol 716 schreef:Wim het lijkt mij niet verstandig om je hele nummer op het net te zetten, kwaadwillenden zouden hier mogelijk misbruik van kunnen maken.

Als ik jou was even je bericht veranderen, en even naar Rob ( Heartbeat) een mailtje sturen.
Ger, bedankt voor de tip, ik heb het bericht aangepast.

Wim
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Maandag gelijk voor je kijken

je hoort van me groeten Rob :wjw
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

de kleur code is L6T FriesenGroen

groeten rob

:klappen
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

Bericht door wimd »

heartbeat schreef:de kleur code is L6T FriesenGroen

groeten rob

:klappen
Rob, bedankt voor de info, weet ik in ieder geval zeker welke kleur ik moet hebben.

groeten, Wim
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

volgens mij staat in het kleuren boek friesengrünn ???? zal ik wel een duisboek gehad hebben hahaha maar ikke wel gelijk he mooie kleur ook :klappen
Plaats reactie