Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
The next level
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Verder nog andere leuke dingen gedaan:
Ik had een stuk stof meegenomen omdat ik verf op kleur wilde laten maken:
En dan sta je in de winkel en dan is het toch moeilijk..
Maar uiteindelijk gelukt.
Dan aan de zijkant rechts achter, waar je met slapen tegen kunt komen, maar ook als afwerking van de multifunctionele armleuning(waarover later meer) nog een paneel met stof overtrokken en ja ook met wat 3D vulling
En vandaag de kopse kanten van de beweegbare houten delen in de verf gezet
En onze nieuwe hoofdverlichting is ook binnen: in 3 stappen dimbare LED met voldoende lichtopbrengst en even op tafel getest met een instelbare labvoeding. Filmpje gemaakt op maar 11 volt..
Binnenkort weer verder..
Ik had een stuk stof meegenomen omdat ik verf op kleur wilde laten maken:
En dan sta je in de winkel en dan is het toch moeilijk..
Maar uiteindelijk gelukt.
Dan aan de zijkant rechts achter, waar je met slapen tegen kunt komen, maar ook als afwerking van de multifunctionele armleuning(waarover later meer) nog een paneel met stof overtrokken en ja ook met wat 3D vulling
En vandaag de kopse kanten van de beweegbare houten delen in de verf gezet
En onze nieuwe hoofdverlichting is ook binnen: in 3 stappen dimbare LED met voldoende lichtopbrengst en even op tafel getest met een instelbare labvoeding. Filmpje gemaakt op maar 11 volt..
Binnenkort weer verder..
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 01 jan 2021, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: The next level
Peter,
Het wordt prachtig. In de op mijn bus geplaatste voorgevormde Reimo Multi rail zaten wel gaatjes en die heb ik ook gebruikt maar of dat veel aan de sterkte toevoegt betwijfel ik. Het echt vastzitten komt door de lijm en niet door die paar kleine schroefjes.
Groeten,
Walter
Het wordt prachtig. In de op mijn bus geplaatste voorgevormde Reimo Multi rail zaten wel gaatjes en die heb ik ook gebruikt maar of dat veel aan de sterkte toevoegt betwijfel ik. Het echt vastzitten komt door de lijm en niet door die paar kleine schroefjes.
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Hoe was de passing van jouw rail, was het er tegen aan houden en klaar of was het net niet helemaal lekker?Walda schreef: ↑19 jun 2017, 07:28 Peter,
Het wordt prachtig. In de op mijn bus geplaatste voorgevormde Reimo Multi rail zaten wel gaatjes en die heb ik ook gebruikt maar of dat veel aan de sterkte toevoegt betwijfel ik. Het echt vastzitten komt door de lijm en niet door die paar kleine schroefjes.
Groeten,
Walter
Ik heb bewust "vastgehouden" aan een Brandrup toprail in verband met de maatvoering van onder andere de pees, en dan kon ik mijn luifelsteunen hergebruiken. De Multirail van Reimo heeft net iets andere maatvoering.
Re: The next level
De passing was goed, ik heb wel de positie een paar keer veranderd om de rail ideaal passend te krijgen voordat de definitieve plaats bepaald werd. De maatvoering van de beide merken rails kan inderdaad anders zijn ook al lijken ze op een plaatje wel heel erg op elkaar.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Brandrup Toprail versus Remo Multirail
Verschil Reimo Multirail versus Brandrup Toprail:
Reimo Multirail:
Prijs: 185 euro inclusief spoilerset, exclusief verzendkosten(duur!)
https://www.reimo.com/en/90157-multi_ra ... d_drilled/
Voor gebogen leverbaar voor T5, T5-GP en T6 (korte en lange wielbasis)
Brandrup Toprail:
Prijs: voor lange wielbasis (alleen rail en VW T4) ongeveer 140 euro (ik heb 15% minder betaald--> actie VW camper centrum) + spoilerset +/- 49 euro
http://www.vwcampershop.nl/nl/53-top-railvoor T5
http://www.vwcampershop.nl/nl/86-top-railvoor T4
Niet voor gebogen leverbaar voor LWB T5, T5-GP en T6; wel voor de KWB voor gebogen leverbaar
Lijkt alsof de Brandrup toprail meer materiaal heeft in de doorsnede.
Verder heb ik gebruikt:
- Sika cleaner 205: http://www.werkenmetmerken.nl/nl/sika_a ... 205/p/8828 is veel te veel, je hebt ongeveer 25% nodig.
- Sikaflex 260N: http://www.werkenmetmerken.nl/nl/sikaflex_260_n/p/8813 met één tube net gehaald voor rail+spoilerset
- Sika primer 207: http://www.werkenmetmerken.nl/nl/sika_p ... 07/p/24721 smeert nogal uit, maar liever 100 ml nemen, dan heb je zeker genoeg.
Na een proefje (en de resultaten in ons geval hiervan) heb ik besloten deze primer niet te gebruiken! Wordt wel aanbevolen door Sika overigens.
Ergens anders in de bus heb ik de primer overigens wel gebruikt..
Reimo Multirail:
Prijs: 185 euro inclusief spoilerset, exclusief verzendkosten(duur!)
https://www.reimo.com/en/90157-multi_ra ... d_drilled/
Voor gebogen leverbaar voor T5, T5-GP en T6 (korte en lange wielbasis)
Brandrup Toprail:
Prijs: voor lange wielbasis (alleen rail en VW T4) ongeveer 140 euro (ik heb 15% minder betaald--> actie VW camper centrum) + spoilerset +/- 49 euro
http://www.vwcampershop.nl/nl/53-top-railvoor T5
http://www.vwcampershop.nl/nl/86-top-railvoor T4
Niet voor gebogen leverbaar voor LWB T5, T5-GP en T6; wel voor de KWB voor gebogen leverbaar
Lijkt alsof de Brandrup toprail meer materiaal heeft in de doorsnede.
Verder heb ik gebruikt:
- Sika cleaner 205: http://www.werkenmetmerken.nl/nl/sika_a ... 205/p/8828 is veel te veel, je hebt ongeveer 25% nodig.
- Sikaflex 260N: http://www.werkenmetmerken.nl/nl/sikaflex_260_n/p/8813 met één tube net gehaald voor rail+spoilerset
- Sika primer 207: http://www.werkenmetmerken.nl/nl/sika_p ... 07/p/24721 smeert nogal uit, maar liever 100 ml nemen, dan heb je zeker genoeg.
Na een proefje (en de resultaten in ons geval hiervan) heb ik besloten deze primer niet te gebruiken! Wordt wel aanbevolen door Sika overigens.
Ergens anders in de bus heb ik de primer overigens wel gebruikt..
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 01 jan 2021, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Reimo catalogus
Hier kunnen Reimo catalogi gedownload worden:
https://www.reimo.com/download_kataloge
Misschien leuk om op de tablet te zetten, om als het regent de dag mee door te komen?
https://www.reimo.com/download_kataloge
Misschien leuk om op de tablet te zetten, om als het regent de dag mee door te komen?
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 01 jan 2021, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: The next level
Peter,
Die foto van de Reimo rail laat het kunststof einddeel zien en niet het aluminium. Ik heb zojuist even met google op Reimo multirail afbeeldingen gezocht en volgen mij zijn de profielen identiek dan wel bijna identiek. De standaard luifel beugels van fiamma worden ook aangeboden voor gebruik op beide rails merken. Ik ben in het verleden ook op het verkeerde been gezet door de fotootjes met de eindkapjes, deze geven geen beeld van het aluminiumprofiel. Maar goed het maakt niet uit als het product maar voldoet.
Groeten,
Walter
Die foto van de Reimo rail laat het kunststof einddeel zien en niet het aluminium. Ik heb zojuist even met google op Reimo multirail afbeeldingen gezocht en volgen mij zijn de profielen identiek dan wel bijna identiek. De standaard luifel beugels van fiamma worden ook aangeboden voor gebruik op beide rails merken. Ik ben in het verleden ook op het verkeerde been gezet door de fotootjes met de eindkapjes, deze geven geen beeld van het aluminiumprofiel. Maar goed het maakt niet uit als het product maar voldoet.
Groeten,
Walter
Re: The next level
Fotootje.
Re: The next level
Peter,
Die in drie stappen dimbare led verlichting heb ik ook gekocht, ga je deze rechtstreeks aansluiten of doe je er nog een led driver tussen?
Bedankt alvast,
Walter
Die in drie stappen dimbare led verlichting heb ik ook gekocht, ga je deze rechtstreeks aansluiten of doe je er nog een led driver tussen?
Bedankt alvast,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Direct aansluiten ga ik proberen.
Uitslag weet ik dit weekend.
Uitslag weet ik dit weekend.
Re: The next level
Volgens de leverancier waar ik ze gekocht heb kan dit inderdaad, echter als de spanning tijdens het gebruik van de acculader op 14,7 volt komt zou dit volgens andere bronnen de levensduur van de ledjes kunnen beïnvloeden. Om te proberen heb ik een paar LM78M12CV spanningsregelaars besteld om eens te experimenteren, Ik kom daar op terug. Als dat niks wordt dan sluit ik de led strips ook gewoon zo aan, de levensduur is in je bus door het beperkte gebruik minder belangrijk als thuis.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Weer wat aan de bus kunnen doen.
Samen met iemand een ladekastje gemaakt, was gezellig
Die persoon wilde niet met zijn naam genoemd worden, dus dat respecteer ik..
De kast eerst versterkt zodat de kast extra ondersteuning heeft en is ook gemakkelijker met vastzetten:
Samen met iemand een ladekastje gemaakt, was gezellig
Die persoon wilde niet met zijn naam genoemd worden, dus dat respecteer ik..
De kast eerst versterkt zodat de kast extra ondersteuning heeft en is ook gemakkelijker met vastzetten:
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 01 jan 2021, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Ladekast
Kreeg onverwachts bezoek dus nu maar weer verder met tikken..
Versterking zit er in,
en dan een corpus gemaakt waar de rest van de lades in komt.
Voordeel hiervan is dat als ik iets moet vervangen of zo, dat de hele ladekast er uit kan, in een deel.
Corpus zit er in:
Met push to open ladegeleiders de lades gemonteerd:
Versterking zit er in,
en dan een corpus gemaakt waar de rest van de lades in komt.
Voordeel hiervan is dat als ik iets moet vervangen of zo, dat de hele ladekast er uit kan, in een deel.
Corpus zit er in:
Met push to open ladegeleiders de lades gemonteerd:
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 01 jan 2021, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
extra gordel monteren -->bank ombouw van 1 naar 2 gordels
Dan weer iets wat de titel next level recht doet:
We hebben een Transporter kombi/Caravelle met als basis 8 zitplaatsen
Daarin zaten twee 2-zits bankjes die aan de bestuurderszijde gemonteerd stonden.
Die bankjes hebben de gordel voor de linker passagier aan de carrosserie vastzitten en voor de middelste passagier(in de auto) aan de rugleuning zelf.
Dat werkt in een gewone situatie prima.
Wij hebben zo'n bankje gebruikt en verschoven in de bus meer naar het midden.
Ook zit er zowel aan de bestuurders- als aan de bijrijderszijde een kast gebouwd.
Langer verhaal kort, we hebben maar één bruikbare gordel(aan de rugleuning gemonteerd) en we hebben er 2 nodig.
Wat is er origineel dan te vinden om dit op te lossen?
Er zijn 2 zits bankjes met gordels voor de california, maar die staan op rails en die hebben we niet.
Een multivan 3-zits bank heeft alle drie de gordels aan de rugleuning en die bank staat ook op rails en gaat niet meer passen met de kasten.
Tsja, en dan wordt het de bestaande bank ombouwen:
Eerst maar eens uit elkaar:
Bekleding verwijderen:
Bijna er af:
Hopla uit elkaar:
Een rug leuning frame:
Nieuwe gordels gekocht(rib uit mijn lijf):
Indicatie waar de 2 gordelgeleiders zouden moeten komen:
Nieuwe gordel is net wat dikker, dus de opname een beetje aangepast:
Even vast gehecht:
Gordelgeleider goed vast gelast:
Dan de extra plaat gemaakt voor de 2de gordel:
Mijn broer kan lassen, dus die gevraagd of hij het kan doen, dat leek mij veiliger:
Even vast gehecht:
De gordel geleiders moeten goed op maat zitten in verband met de afwerk-kap:
Versterkings ribbe lassen:
Twee gordels gemonteerd:
Materiaal in de primer gespoten:
In de lak:
Schuimrubber passen:
Rugleuning vanaf achterzijde en gordels gemonteerd inclusief schuimrubber:
Gordel geleiders met afwerk kap:
Bankje klaar, maar nu dus met 2 gordels in plaat van één:
Lijkt zo uit de fabriek gekomen
We hebben een Transporter kombi/Caravelle met als basis 8 zitplaatsen
Daarin zaten twee 2-zits bankjes die aan de bestuurderszijde gemonteerd stonden.
Die bankjes hebben de gordel voor de linker passagier aan de carrosserie vastzitten en voor de middelste passagier(in de auto) aan de rugleuning zelf.
Dat werkt in een gewone situatie prima.
Wij hebben zo'n bankje gebruikt en verschoven in de bus meer naar het midden.
Ook zit er zowel aan de bestuurders- als aan de bijrijderszijde een kast gebouwd.
Langer verhaal kort, we hebben maar één bruikbare gordel(aan de rugleuning gemonteerd) en we hebben er 2 nodig.
Wat is er origineel dan te vinden om dit op te lossen?
Er zijn 2 zits bankjes met gordels voor de california, maar die staan op rails en die hebben we niet.
Een multivan 3-zits bank heeft alle drie de gordels aan de rugleuning en die bank staat ook op rails en gaat niet meer passen met de kasten.
Tsja, en dan wordt het de bestaande bank ombouwen:
Eerst maar eens uit elkaar:
Bekleding verwijderen:
Bijna er af:
Hopla uit elkaar:
Een rug leuning frame:
Nieuwe gordels gekocht(rib uit mijn lijf):
Indicatie waar de 2 gordelgeleiders zouden moeten komen:
Nieuwe gordel is net wat dikker, dus de opname een beetje aangepast:
Even vast gehecht:
Gordelgeleider goed vast gelast:
Dan de extra plaat gemaakt voor de 2de gordel:
Mijn broer kan lassen, dus die gevraagd of hij het kan doen, dat leek mij veiliger:
Even vast gehecht:
De gordel geleiders moeten goed op maat zitten in verband met de afwerk-kap:
Versterkings ribbe lassen:
Twee gordels gemonteerd:
Materiaal in de primer gespoten:
In de lak:
Schuimrubber passen:
Rugleuning vanaf achterzijde en gordels gemonteerd inclusief schuimrubber:
Gordel geleiders met afwerk kap:
Bankje klaar, maar nu dus met 2 gordels in plaat van één:
Lijkt zo uit de fabriek gekomen
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 01 jan 2021, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.