Matthijs hoek schreef: ↑02 sep 2017, 10:08
Ik heb een zelfde schade gehad bij mijn t5 dat kostte alleen 2500 euro totaal. (dus ook die trekhaak in de deuren geramd)
En dan had ik ook de kleur reflex zilver metallic(duurder dan wit) en de achterbumper mee gespoten in kleur, en ze hebben toen 4 keer parkeersensoren vervangen en een kabelboom. Dat was bij de schade afdeling van vw gerepareerd in gouda en die schrijven ook met een vork.
Dus hoe ze bij jou bij dat bedrag komen?
Maar balen voor jou ingeval!
Een hele goede vraag! Het is wel een gedoe geweest, vandaag nog eens terug geweest bij het herstelbedrijf voor het nakijken van de sloten, bus ging niet meer goed op slot en het lampje van de achterdeuren die openstonden bleef aan en uit gaan, gelukkig verholpen!
Ik heb verder geen idee, werk van de schade expert. Hij dacht dat ook de achterste chassisbalk beschadigd zou zijn, maar dat bleek niet het geval, al met al een meevaller. Inmiddels de bus een paar dagen terug en hij rijdt weer super! Als van ouds!
moosev schreef: ↑04 sep 2017, 20:26
Vince Lankhorst schreef: ↑09 mar 2017, 10:42
Na toch best wat werk, en erachter gekomen dat de locatie van stekkers toch wel degelijk groot verschillen bij een T5 en eeen T5 GP... 2 dagen rommelen door regen en foutief materiaal.. is het dan eindelijk gelukt. Als je weet wat je moet doen kun je in maximaal 45 minuutjes klaar zijn!
De schakelaar werkt naar behoren en is tussen de bestaande draadboom ingesoldeerd.
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, ik heb bestelnummers bewaard en een uitleg over how-to installeren kan ik er makkelijk bijschrijven voor jullie! :)
Vince, kon je de deurvergrendelingsschakelaar er zo inbouwen of moest er nog wat geprogrammeerd worden door de dealer? Kun je de 'how to' nog maken? Ik wil de schakelaar ook gaan inbouwen.
Succes met de reparatie van je bus, ziet er vervelend uit.
gr René
Ik heb heb gewoon zo ingebouwd, ben er wel even mee bezig geweest en heb het lef gehad om zelf de kabelboom door te knippen en te solderen ( vertrouwend op mijn soldeerkunsten ) Ik heb 2 kabeltjes toen doorgeknipt en gesoldeerd, voor de verlichting en voor de massa, om de bus te vergrendelen en ontgrendelen zat er een nieuwe lengte kabel bij (Die sowieso te kort was) deze heb ik door de deur richting de pedalen geleid, via de rubberen hoes die je kabelboom beschermt bij deuren op en dicht gaan erdoorheen gegaan en bij de pedalen uitgekomen. Daar een door VW geleverd stekkertje eraan gemaakt en toen in een multiconnectorblok gestoken. ( Moet ik even nazoeken waar precies ) Zonder coderen of iets deed het vergrendelen en ontgrendelen het gewoon. Wel heb ik daarna op vagcom ingesteld (laten instellen) dat ik hem automatisch wilde vergrendelen bij het boven de 15 a 20kmpu komen.
Altijd gewerkt en nooit probelemen mee gehad!