Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor vervangen T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Tenred
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2017, 18:48

Motor vervangen T5

Bericht door Tenred »

Ik heb heel wat pech met mijn transporter T5. Na enkele weken in bezit de distributieriem en brandstof pomp moeten laten vervangen. Na enkele maanden kwam ik stil te staan en de auto naar een VW dealer gesleept. Daar vertelden ze mij dat de motor ernstige schade heeft en het beter is om de motor te vervangen. Het is een T5 uit 2006 met 160.000 km. Motorcode AXC. Is het te doen om zo'n motor zelf te vervangen. (ben redelijk handig)... Alavast bedankt voor de antwoorden.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Snautzer »

Allereerst balen voor je deze problemen. Alles is natuurlijk zelf te doen en het hangt er denk ik dan ook zeer vanaf hoe je je eigen technissche vaardigheden inschat. Er zijn een hoop how to filmpjes te vinden en ook wel technisch naslag werk op het net. Ik zou wel eerst eens goed gaan rekenen. Wat kost een ruilblok, wat kost het om mijn blok te reviseren hoeveel tijd ben ik kwijt ( reken je uur tarief aan jezelf door ) en meer van die kosten posten. Daar komt op gegeven moment een prijs uit. Met dat bedrag zou ik in de ronte kijken voor een andere bus. Dan kan je een afweging maken van wat zinvol is in jouw situatie.
Tenred
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2017, 18:48

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Tenred »

Bedankt, Snautzer. Er worden nogal wat blokken aangeboden op het internet in verschillende prijsklassen. Wat mag een goed blok kosten? En waar ik ook mee zit, is dat ik misschien weer een kat in de zak koop...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33931
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Multivan Generation »

Kijk ook eens bij ABC bussen. Die hebben strip motoren maar ook complete zgn blokken liggen.

Groeten peter
Tenred
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2017, 18:48

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Tenred »

Bedankt voor de tip Peter!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Snautzer »

Reviseren van het blok kan ook. Pascal 141 doet dat in Engeland en heeft goede ervaringen. Mogelijk goedkoper en je weet dan dat je blok op 0 is gezet. Dat weet je van een sloopblok nu weer net niet.
Tenred
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2017, 18:48

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Tenred »

Moet het oude blok gedemonteerd worden en naar Engeland gebracht? En weet je misschien ook de kosten?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33931
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Multivan Generation »

Tenred schreef: 23 aug 2017, 21:09 Moet het oude blok gedemonteerd worden en naar Engeland gebracht? En weet je misschien ook de kosten?
Informeer maar eens hier..
http://www.theengineshop.info/acatalog/Engines.html
Tenred
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2017, 18:48

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Tenred »

Ga ik doen. Bedankt
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10831
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 23 aug 2017, 21:50
Tenred schreef: 23 aug 2017, 21:09 Moet het oude blok gedemonteerd worden en naar Engeland gebracht? En weet je misschien ook de kosten?
Informeer maar eens hier..
http://www.theengineshop.info/acatalog/Engines.html

Inderdaad , heb goede ervaringen met TES engines . Heb er al meerdere blokken gekocht , en ik moet er binnenkort nog eentje gaan ophalen . (zij kunnen ook verzenden indien nodig)
Zij hebben inderdaad je oude blok nodig . Vandaar vind ik het het makkelijkste om zelf af te halen , en direct het oude blok mee te nemen.
Zij zitten kort bij Londen , dus niet zo ver . Op 1 dag kun je makkelijk heen -en terug .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Tenred
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2017, 18:48

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Tenred »

Bedankt voor de antwoorden. Goed om te horen dat jullie goede ervaringen hebben met dit bedrijf. Er worden zoveel blokken aangeboden op het internet (veel uit Polen ook) maar je weet eigenlijk niet wat je koopt.
Tenred
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2017, 18:48

Re: Motor vervangen T5

Bericht door Tenred »

helaas hebben ze geen kaal AXC blok. Weet iemand een ander betrouwbaar adres?
Plaats reactie