Gratis.. ' t Zijn natuurlijk geen filantropen. Deze wintercheckactie is niet voor niets op herhaling en maar om één reden: het is een succesnummer.
Voor 'slechts' €16,50 een over-all controle, nog een gratis accu ook, dat zet - op een narcistje hier en daar na - de sympatieregisters wijd open. De gunning voor het vervangen van het tijdens de controle gedetecteerde slijtgoed is dan onbewust allang vergeven aan de Don Juan in korenblauwe VW-bretelbroek..
Het beslismoment was al reeds vakkundig gemasseerd bij de ultra-lage onderzoekspremie van maar €16,50 en dan ook nog eens kans op die gratis (merk) accu! Dan mag dat bandje en die wisserbladen best wat meer kosten zonder dat je het gevoel bekruipt dat je het linksom of rechtsom toch wel betaald..
Ik vermoed dat het een marketingtool is om de bandbreedte van het type klant welke naar de VW-dealer gaat voor onderhoud te verbreden. Op de nieuwe automobielen is geen kier meer te verdienen, de service is de (her)ontdekte melkkoe. Door die categorie aan te boren die normaliter naar de merk-genderneutrale garage gaat (auto's >5jr+) creëert men inkomsten. Met de accu-actie bereikt VW die doelgroep als geen ander, bovendien, je staat er nu toch al binnen.. Complimenten voor de strategie.
Deze filosofie sluit prima aan bij de re-branding van VW namelijk; Transparantie geen fictieve (verbruik)cijfertjes meer, minder hautaine (ook de klant van een wat oudere VW in optima-forma is welkom (op de accu na natuurlijk;-)) Ook selectief de tarieven downsizen (weet even de naam/formule van de actie niet meer maar het betreft originele onderdelen met een aantrekkelijk lagere prijsstelling, veelal voor de wat oudere auto).
Laatst gewijzigd door heemskerk op 27 dec 2017, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Die onderdelen voor de oudere auto kosten ook nog steeds een vermogen alle vier de schokbrekers laten vervangen kostte "slechts" 885 inplaats van 1165, had ik nu 3 jaar geleden maar die paar honderd meer uitgegeven, dan was ik nu niet weer bijna aan de beurt, zijn bijna 55.000 km jong en beginnen alweer te kreunen, de originele v.a. nieuw ruim 200.000 en in 10 jaar?! Genaaid dus.
Ga nu goed zoeken naar geschikte, maar niet bj de dealer
885 : 3 = 295 per jaar
1165 : 10 = 116,50 per jaar
heemskerk schreef: ↑22 nov 2017, 23:11
Ook selectief de tarieven downsizen (weet even de naam/formule van de actie niet meer maar het betreft originele onderdelen met een aantrekkelijk lagere prijsstelling, veelal voor de wat oudere auto).
Dat heten economy parts,
bijvoorbeeld een startmotor, een dynamo etc. Dat soort zaken. Door VW gereviseerd en weer aan fabrieks-specificaties voldoen,
met gewoon VW-garantie op die onderdelen.
Zie ook hier: https://www.volkswagen.de/de/service-zu ... teile.html
Und der Ulli, in der Latschhose schraubt mal wieder, und wieder und wieder...
Voor wie zijn die economischer, in mijn geval duidelijk voor de deafer, 30% goedkoper tegen maar 30% van de te verwachten gebruiksduur? Dat is zelfs geen smiley waard!
Koffieman schreef: ↑09 dec 2017, 17:46
Voor wie zijn die economischer, in mijn geval duidelijk voor de deafer, 30% goedkoper tegen maar 30% van de te verwachten gebruiksduur? Dat is zelfs geen smiley waard!
Ze denken bij VW natuurlijk: Daar heb je die cafeïnedealer weer, die kan het lijen..
Koffieman schreef: ↑09 dec 2017, 17:46
Voor wie zijn die economischer, in mijn geval duidelijk voor de deafer, 30% goedkoper tegen maar 30% van de te verwachten gebruiksduur? Dat is zelfs geen smiley waard!
Ze denken bij VW natuurlijk: Daar heb je die cafeïnedealer weer, die kan het lijen..
Die hebben geen weet van mijn addictie. ;)
Goed gezette Espresso e Cappuccino hebben minder cafeïne dan je dagelijkse bakkie slurp of slobber.
Koffieman schreef: ↑09 dec 2017, 17:46
Voor wie zijn die economischer, in mijn geval duidelijk voor de deafer, 30% goedkoper tegen maar 30% van de te verwachten gebruiksduur? Dat is zelfs geen smiley waard!
Ze denken bij VW natuurlijk: Daar heb je die cafeïnedealer weer, die kan het lijen..
Die hebben geen weet van mijn addictie. ;)
Goed gezette Espresso e Cappuccino hebben minder cafeïne dan je dagelijkse bakkie slurp of slobber.
Oh? Dacht dat de espresso's ten alle tijde echte cafeïneconcentraatjes waren maar dus toch niet.. Heb je al eens een bakkie van de Kopi Luwak (poepkoffiebonen) geslobberd?
Back to the real shit: Kijk (en informeer) voor je onderdelen eens bij ABC-Schiedam en BM-Ochten. Hebben heel veel originele Volkswagen onderdelen op voorraad tegen sterk gereduceerde prijzen.