Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Ruimte is inderdaad beperkt, moest een klein stukje plastic verwijderen.
Ben nog even naar buiten gelopen voor een fotootje: gr
Rene
Ben nog even naar buiten gelopen voor een fotootje: gr
Rene
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
- Multivan Generation
- Berichten: 34188
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Ik durfde dit niet aan,
omdat ik verhalen heb gelezen over verminderde radio ontvangst door invloed van een USB stekker.
omdat ik verhalen heb gelezen over verminderde radio ontvangst door invloed van een USB stekker.
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Handige plaats, eigenlijk de beste plaats als je geen draden over het dashboard wilt.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Juli 2017 na de bouw er eindelijk mee weg
Even stil geweest met de updates, na het bouwen moet er natuurlijk wel gebruik gemaakt worden van de bus.
Voordat we met de bus met vakantie gaan nog snel samen met de leverancier de Reimo multirail op de zijkant bevestigd. We hebben hiervoor een campertarp van Hypercamp gekocht zodat we bij eventuele regen wat beschutting hebben. Na twee testweekendje in Nederland voor vier weken vertrokken naar Scandinavië. Na jaren hier met de tent te hebben rondgetrokken wordt dit onze eerste ervaring met de camper daar. Normaal gesproken vertrokken we altijd 's ochtends vroeg op zondag om dan eind van de middag in Zweden of Noord Denemarken te zijn. Het reizen met een camper is toch anders. Aangezien zaterdagmiddag alles wel gereed was zijn we om vier uur 's middags weggegaan. Camperplekje op de hei in Duitsland was geweldig, eerste kraanvogels gezien en na het wakker worden de achterklep klep open voor zicht op de hei. Prima begin dus.
Camper rijdt erg relaxed de armleuningen aan de stoel zijn erg fijn. Alles functioneert, de koelkast is lekker koel en de usb aansluitingen en de verlichting doen goed hun werk. Het dimmertje op de lampjes werkt uit de kunst, de lampjes kunnen op een erg laag niveau branden voor een gezellige sfeer in de u-zit.
De u-zit bleek, tegen verwachting in, meer gebruikt te gaan worden dan de draaibare stoelen. Mede door de ramen rondom is het zitten in de u-zit veel gezelliger dan in de voorstoelen. Wanneer we de Silverscreen al op het voorraam gedaan hebben wordt dit trouwens wel een erg donkere hoek, wellicht dat daar nog lampjes in het plafond komen. De Silverscreen kan aan de voorzijde wel tijdelijk geopend worden wat weer wel wat licht geeft. Voor 's nachts is het echter weer ideaal, samen met de plisse gordijnen is het goed donker in de bus. De gordijnen bevallen erg goed, makkelijk open en dicht te schuiven en prima isolerend. We vinden het ideaal dat ze van beneden naar boven sluiten. Het bed van 160xca1960 is erg goed bevallen, er blijft voldoende ruimte over in de bus om de porta potti neer te zetten en het bed is comfortabel met de twee losse dekbedden.
We hebben in onze vier weken op ongeveer 4 campings en ca 5 (soms betaalde) camperplaatsen overnacht en de rest wild gekampeerd. We zijn één keer twee nachten blijven staan, de rest overal maar één nachtje. Doordat we dus veel tussendoor gereden hebben zijn de accu's niet onder de 90% geweest.
Na twee nachten: Wellicht hebben we de accu capaciteit wat over gedimensioneerd. Nog maar eens nadenken over een grotere omvormer zodat we de waterkoker er op kunnen aansluiten en de capaciteit kunnen benutten. Ik zag dat Victron nu ook een 800W versie heeft zonder ventilator, maar eens kijken of dit past. Dus ook geen gebruik gemaakt van de 230v aansluiting, op één keer na dan omdat het gratis was en we vlak naast de aansluiting stonden. Moest tenslotte ook getest worden.
Door het mooie weer de kachel niet echt gebruikt, een keertje even aangehad omdat het 's avonds wat fris was en we wel wilden weten of het allemaal goed werkte. Maar ook die werkte prima.
Het reizen met de camper beviel erg goed, waar we met de tent normaal twee nachtjes zouden blijven, reden we nu na bijvoorbeeld een wandeling nog een stukje om dan weer een nieuw plekje te zoeken. Soms lukte dat erg goed, andere keren wat minder. Een plekje in de middle of nowhere met een meertje en een kampvuurtje is aan ons wel besteed. Een plekje langs de weg waar 's ochtends vroeg de auto's weer razen wat minder. Gelukkig kwam dat niet al te vaak voor. (zie ook viewtopic.php?f=7&t=57181&start=15#p413129)
Het fijne van het gebruik van de VW bus is dat je toch paadjes in kan rijden die met een grotere camper niet te doen zijn, en dus wat meer keus hebt voor een overnachtingsplaats.
Door het goede weer de luifel maar twee keer gebruikt, we hebben maar een paar dagen regen gehad.
Voor de schuifdeur en de achterklep hebben we zelf horren gemaakt die erg goed voldeden, ook op plaatsen waar veel muggen zaten ging het prima met de deur open. Het van binnenuit openen van de achterklep en dan de hor bevestigen ging prima vanuit bed.
Even stil geweest met de updates, na het bouwen moet er natuurlijk wel gebruik gemaakt worden van de bus.
Voordat we met de bus met vakantie gaan nog snel samen met de leverancier de Reimo multirail op de zijkant bevestigd. We hebben hiervoor een campertarp van Hypercamp gekocht zodat we bij eventuele regen wat beschutting hebben. Na twee testweekendje in Nederland voor vier weken vertrokken naar Scandinavië. Na jaren hier met de tent te hebben rondgetrokken wordt dit onze eerste ervaring met de camper daar. Normaal gesproken vertrokken we altijd 's ochtends vroeg op zondag om dan eind van de middag in Zweden of Noord Denemarken te zijn. Het reizen met een camper is toch anders. Aangezien zaterdagmiddag alles wel gereed was zijn we om vier uur 's middags weggegaan. Camperplekje op de hei in Duitsland was geweldig, eerste kraanvogels gezien en na het wakker worden de achterklep klep open voor zicht op de hei. Prima begin dus.
Camper rijdt erg relaxed de armleuningen aan de stoel zijn erg fijn. Alles functioneert, de koelkast is lekker koel en de usb aansluitingen en de verlichting doen goed hun werk. Het dimmertje op de lampjes werkt uit de kunst, de lampjes kunnen op een erg laag niveau branden voor een gezellige sfeer in de u-zit.
De u-zit bleek, tegen verwachting in, meer gebruikt te gaan worden dan de draaibare stoelen. Mede door de ramen rondom is het zitten in de u-zit veel gezelliger dan in de voorstoelen. Wanneer we de Silverscreen al op het voorraam gedaan hebben wordt dit trouwens wel een erg donkere hoek, wellicht dat daar nog lampjes in het plafond komen. De Silverscreen kan aan de voorzijde wel tijdelijk geopend worden wat weer wel wat licht geeft. Voor 's nachts is het echter weer ideaal, samen met de plisse gordijnen is het goed donker in de bus. De gordijnen bevallen erg goed, makkelijk open en dicht te schuiven en prima isolerend. We vinden het ideaal dat ze van beneden naar boven sluiten. Het bed van 160xca1960 is erg goed bevallen, er blijft voldoende ruimte over in de bus om de porta potti neer te zetten en het bed is comfortabel met de twee losse dekbedden.
We hebben in onze vier weken op ongeveer 4 campings en ca 5 (soms betaalde) camperplaatsen overnacht en de rest wild gekampeerd. We zijn één keer twee nachten blijven staan, de rest overal maar één nachtje. Doordat we dus veel tussendoor gereden hebben zijn de accu's niet onder de 90% geweest.
Na twee nachten: Wellicht hebben we de accu capaciteit wat over gedimensioneerd. Nog maar eens nadenken over een grotere omvormer zodat we de waterkoker er op kunnen aansluiten en de capaciteit kunnen benutten. Ik zag dat Victron nu ook een 800W versie heeft zonder ventilator, maar eens kijken of dit past. Dus ook geen gebruik gemaakt van de 230v aansluiting, op één keer na dan omdat het gratis was en we vlak naast de aansluiting stonden. Moest tenslotte ook getest worden.
Door het mooie weer de kachel niet echt gebruikt, een keertje even aangehad omdat het 's avonds wat fris was en we wel wilden weten of het allemaal goed werkte. Maar ook die werkte prima.
Het reizen met de camper beviel erg goed, waar we met de tent normaal twee nachtjes zouden blijven, reden we nu na bijvoorbeeld een wandeling nog een stukje om dan weer een nieuw plekje te zoeken. Soms lukte dat erg goed, andere keren wat minder. Een plekje in de middle of nowhere met een meertje en een kampvuurtje is aan ons wel besteed. Een plekje langs de weg waar 's ochtends vroeg de auto's weer razen wat minder. Gelukkig kwam dat niet al te vaak voor. (zie ook viewtopic.php?f=7&t=57181&start=15#p413129)
Het fijne van het gebruik van de VW bus is dat je toch paadjes in kan rijden die met een grotere camper niet te doen zijn, en dus wat meer keus hebt voor een overnachtingsplaats.
Door het goede weer de luifel maar twee keer gebruikt, we hebben maar een paar dagen regen gehad.
Voor de schuifdeur en de achterklep hebben we zelf horren gemaakt die erg goed voldeden, ook op plaatsen waar veel muggen zaten ging het prima met de deur open. Het van binnenuit openen van de achterklep en dan de hor bevestigen ging prima vanuit bed.
Laatst gewijzigd door moosev op 09 sep 2017, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Ook de Ikea bakjes die we boven de keuken gemaakt hebben waren makkelijk in gebruik en konden de slechte wegen goed aan, ze zijn er niet afgevallen. (behalve de koffiefilter af en toe)
Het vastzetten van de spullen op de vloer is ook niet helemaal handig dus daar moet ook nog wat op verzonnen worden. Het bed sjorren we achteraan vast met sjorbanden wat wel goed werkte, ook de Silverscreen kreeg daar een plekje en op een gegeven moment ook twee grote rendier geweien.
Met de 10 liter watertank konden we zo'n drie dagen toe, beetje afhankelijk of er een meertje in de buurt was waar we water uit konden halen. Samen met de 5l reserve jerrycan was dit dus goed te doen. In Zweden kun je bij de meeste benzinestation weer water vullen.
Al met al tot en met de Lofoten geweest en ruim 7000km gereden.
gr
René
PS:
daarom:
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Beste Rene,
Wat fijn dat de bus zo goed bevallen is en dat jullie er een fijne vakantie mee hebben gehad. Inderdaad, een mooi uitzicht zo met de ramen ;-).
Groeten,
Walter
Wat fijn dat de bus zo goed bevallen is en dat jullie er een fijne vakantie mee hebben gehad. Inderdaad, een mooi uitzicht zo met de ramen ;-).
Groeten,
Walter
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Tijd voor weer eens een update.
Eigenlijk niet zo heel veel aan de bus gedaan. Op de voorportieren raam windschermen gezet en intussen al lekker veel weekendjes met de bus weggeweest. Laatste keer met nachttemperaturen van -3 wat nog prima te doen was. Kachel 's nachts niet aangehad, dus bevroren condens op de binnenkant van de ruiten de volgende morgen. Met dit weer zijn de vele ramen wel een nadeel... De kachel uitstroom komt uit de vloer en is redelijk recht naar boven, wat natuurlijk niet erg gunstig is voor de verdeling van de warmte. Dus hiervoor wat nieuwe spullen voor besteld en vandaag geïnstalleerd. Volgende keer eens kijken of dit nog meer comfort geeft. Verder een brief gekregen van de verzekering dat de auto niet meer voor diefstal verzekerd kon worden zonder OBD lock. Dus het slot van Construct maar laten installeren en zelf de stikkertjes op ebay besteld voor op het raam. Intussen nog wel wat spullen verzameld voor wat nieuwe projectjes. Dus wordt vervolgd.
gr
Rene
Eigenlijk niet zo heel veel aan de bus gedaan. Op de voorportieren raam windschermen gezet en intussen al lekker veel weekendjes met de bus weggeweest. Laatste keer met nachttemperaturen van -3 wat nog prima te doen was. Kachel 's nachts niet aangehad, dus bevroren condens op de binnenkant van de ruiten de volgende morgen. Met dit weer zijn de vele ramen wel een nadeel... De kachel uitstroom komt uit de vloer en is redelijk recht naar boven, wat natuurlijk niet erg gunstig is voor de verdeling van de warmte. Dus hiervoor wat nieuwe spullen voor besteld en vandaag geïnstalleerd. Volgende keer eens kijken of dit nog meer comfort geeft. Verder een brief gekregen van de verzekering dat de auto niet meer voor diefstal verzekerd kon worden zonder OBD lock. Dus het slot van Construct maar laten installeren en zelf de stikkertjes op ebay besteld voor op het raam. Intussen nog wel wat spullen verzameld voor wat nieuwe projectjes. Dus wordt vervolgd.
gr
Rene
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Begrijp ik het nu goed Moosev,
Naast een Bearlock is nu ook al een OBD lock verplicht, overigens nog nooit van dit kastje gehoord en behoorlijk ad prijs.
Zelf heb ik er een nep OBD stekker (van de sloop) in zitten en de echte weggewerkt.
Dat stickertje ga ik ook betellen
Naast een Bearlock is nu ook al een OBD lock verplicht, overigens nog nooit van dit kastje gehoord en behoorlijk ad prijs.
Zelf heb ik er een nep OBD stekker (van de sloop) in zitten en de echte weggewerkt.
Dat stickertje ga ik ook betellen
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Klopt. Van de verzekeraar een brief gekregen dat er veel T5 en T6 buscampers gestolen werden en dat er daarom naast het al verplichte Bearlock slot er nu ook een OBD lock in moet wanneer je hem tegen diefstal wilt verzekeren. Verzekeraar heeft trouwens een deel van de kosten vergoed.
Stikkertjes komen hier vandaan: http://r.ebay.com/YQprdQ
gr.
René
Stikkertjes komen hier vandaan: http://r.ebay.com/YQprdQ
gr.
René
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Maart 2018
Het aftermarket inbouwsetje voor de stoelverwarming lag al enige tijd te wachten op inbouw. Nu eindelijk de stoelen gedemonteerd uit de bus en begonnen met het inbouwen van de verwarmingsmatjes.
De zittingen van de stoelen zijn eenvoudig van het frame te schroeven door vier schroeven (multitand) los te draaien. De stof zit met een plastic rand geklemd in metalen klemmetjes. De plastic rand er uitwippen en daarna de stof naar de bovenzijde oprollen, beginnend aan de voorzijde. Het is een beetje duwen en trekken, maar goed te doen.
Meer moeite had ik met het loshalen van de metalen staafjes die de stoelzitting in het schuim vastzetten. Hier kun je slecht bij en is lastig los te haken. Er zal wel een handigheidje voor zijn, maar dat heb ik niet ontdekt.
Daarna verwarmingsmatjes op het schuim geplakt en de hele exercitie weer in de omgekeerde volgorde uitvoeren. De matjes voor de rugleuning zijn makkelijker aan te brengen. Aan de onderzijde de plastic strip loshalen en je kunt de matjes er zo inschuiven, even opletten met de plakstrips en dat het matje niet dubbel zit.
Het volgende weekend weer verder gegaan met de stoelverwarming. De stoelen en draaischijven gedemonteerd en de onderkant van het dashboard er weer uitgehaald. Gaten geboord in twee afdekkapjes van het dashboard en daarin de bedieningsknopjes van de stoelverwarming in gemonteerd. Draden via de schakelkolom naar beneden onder de vloermat en vandaar weer naar de stoelen. Kan allemaal net met de geleverde lengte draad.
Het relais van de stoelverwarming is aangesloten op een schakeldraad van het contact (afgetakt van de radio) en de matten zelf worden gevoed vanuit de HH accu's. Hier is geen bijzondere reden voor, maar dat kwam beter uit. Tijdens het rijden worden de HH accu's bijgeladen via het Cyris relais dus uiteindelijk wordt de energie voor de stoelverwarming door de dynamo geleverd. Volgens de accu monitor trekt de verwarming ruim 3A op de hoogste stand, wat overeenkomt met de specificaties.
Het aftermarket inbouwsetje voor de stoelverwarming lag al enige tijd te wachten op inbouw. Nu eindelijk de stoelen gedemonteerd uit de bus en begonnen met het inbouwen van de verwarmingsmatjes.
De zittingen van de stoelen zijn eenvoudig van het frame te schroeven door vier schroeven (multitand) los te draaien. De stof zit met een plastic rand geklemd in metalen klemmetjes. De plastic rand er uitwippen en daarna de stof naar de bovenzijde oprollen, beginnend aan de voorzijde. Het is een beetje duwen en trekken, maar goed te doen.
Meer moeite had ik met het loshalen van de metalen staafjes die de stoelzitting in het schuim vastzetten. Hier kun je slecht bij en is lastig los te haken. Er zal wel een handigheidje voor zijn, maar dat heb ik niet ontdekt.
Daarna verwarmingsmatjes op het schuim geplakt en de hele exercitie weer in de omgekeerde volgorde uitvoeren. De matjes voor de rugleuning zijn makkelijker aan te brengen. Aan de onderzijde de plastic strip loshalen en je kunt de matjes er zo inschuiven, even opletten met de plakstrips en dat het matje niet dubbel zit.
Het volgende weekend weer verder gegaan met de stoelverwarming. De stoelen en draaischijven gedemonteerd en de onderkant van het dashboard er weer uitgehaald. Gaten geboord in twee afdekkapjes van het dashboard en daarin de bedieningsknopjes van de stoelverwarming in gemonteerd. Draden via de schakelkolom naar beneden onder de vloermat en vandaar weer naar de stoelen. Kan allemaal net met de geleverde lengte draad.
Het relais van de stoelverwarming is aangesloten op een schakeldraad van het contact (afgetakt van de radio) en de matten zelf worden gevoed vanuit de HH accu's. Hier is geen bijzondere reden voor, maar dat kwam beter uit. Tijdens het rijden worden de HH accu's bijgeladen via het Cyris relais dus uiteindelijk wordt de energie voor de stoelverwarming door de dynamo geleverd. Volgens de accu monitor trekt de verwarming ruim 3A op de hoogste stand, wat overeenkomt met de specificaties.
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
De kachelventilator gaf ook nog een akelig geluid, waarschijnlijk een blaadje. Dus die ook nog maar even uitgebouwd. 'Even' bleek iets langer te duren door gebrek aan een 5.5mm dop voor de schroeven. De bovenste twee gaven wat extra werk daardoor want daar kun je dan slecht bij. En inderdaad, een hardnekkig blaadje was de lawaaischopper. Ook het interieurfilter gelijk even vervangen.
Verder de koe nog uit de motor gehaald. Al enige tijd hadden we een actieve koe na afschakelen van de motor. (google maar eens op "moo valve"). Aangezien het steeds erger werd toch maar de N75 klep vervangen en tot nu toe is het rustig in het vooronder.
Demontage van de oude:
Oud en Nieuw:
Daarna nog een regengootje boven de bestuurdersportier geplakt zodat er niet elke keer water naar binnenkomt bij het openen van de deur bij regenachtig weer. Of dit werkt is nog even afwachten.
Al met al weer wat projectjes afgerond.
Gr
René
Verder de koe nog uit de motor gehaald. Al enige tijd hadden we een actieve koe na afschakelen van de motor. (google maar eens op "moo valve"). Aangezien het steeds erger werd toch maar de N75 klep vervangen en tot nu toe is het rustig in het vooronder.
Demontage van de oude:
Oud en Nieuw:
Daarna nog een regengootje boven de bestuurdersportier geplakt zodat er niet elke keer water naar binnenkomt bij het openen van de deur bij regenachtig weer. Of dit werkt is nog even afwachten.
Al met al weer wat projectjes afgerond.
Gr
René
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Heb dezelfde stoelverwarming bij mij erin geplaatst.
Paar weken geleden op wintersport veel plezier van gehad, ze worden echt lekker warm als het nodig is.
Paar weken geleden op wintersport veel plezier van gehad, ze worden echt lekker warm als het nodig is.
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Hoi Rene,
Je bent lekker bezig geweest. Ben benieuwd naar je ervaringen met die regengootjes, lijkt een goed idee.
groeten,
Walter
Je bent lekker bezig geweest. Ben benieuwd naar je ervaringen met die regengootjes, lijkt een goed idee.
groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34188
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Is een goed idee, en een must
Ook ik had er last van tijdens en na een regenbui,
je stapt uit en je krijgt een plas water in je nek.
Misschien komt dat wel door de nieuwere daken met een spoilertje voor het dak?
Dat er daar water in blijft staan.
Ook kan er wat water in de regengoot onder het dak blijven staan,
instappen, dat wordt dan even het laagste punt, en ja hoor patat.
Ook de elektronica in je deur vind dit niet heel tof..
Heb zelf nu links en rechts een Bradrup toprail gemonteerd,
maar daarmee wil ik nog andere dingen doen, dus multi functioneel..
Ik ben benieuwd hoe deze jou gaan bevallen
Ook ik had er last van tijdens en na een regenbui,
je stapt uit en je krijgt een plas water in je nek.
Misschien komt dat wel door de nieuwere daken met een spoilertje voor het dak?
Dat er daar water in blijft staan.
Ook kan er wat water in de regengoot onder het dak blijven staan,
instappen, dat wordt dan even het laagste punt, en ja hoor patat.
Ook de elektronica in je deur vind dit niet heel tof..
Heb zelf nu links en rechts een Bradrup toprail gemonteerd,
maar daarmee wil ik nog andere dingen doen, dus multi functioneel..
Ik ben benieuwd hoe deze jou gaan bevallen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5GP LWB 2012 Camperombouw 2017
Had ik nog niet over nagedacht, maar die grote voor spoiler sluit de bestaande gootjes natuurlijk af waardoor er water in blijft staan. Mijn kleinere dak heeft dat niet dus ik dacht alleen aan aanhangende en vallende druppels en dergelijke.
Walter
Walter