Omdat ik zo lang mogelijk wil genieten van ons busje krijgt ze alle aandacht die nodig is. Echter in tegenstelling tot de meeste van jullie ben ik geen expert :). Ik heb al een hoop gevonden op het forum maar ik kom er niet helemaal uit soms.
Ik heb onze bus nu bijna 5 jaar. In het begin distributieriem laten vervangen (kleine 50.000 km geleden). Met tips van hier de afgelopen jaren veel gedaan of laten doen; koppeling met schakelbakolie, remmen voor/achter, handremkabel, lekkende brandstofpomp (het bekende plekje), tankvlotter (het bekende scheurtje), schakelbolletjes (het bekende terugkerende vraagje) en trouwens die tip van Kroon tefspray is super!, startblokje (zie je ook steeds terug op het forum), koelflens, accu,s banden en de reguliere beurten met brandstoffilter enz. Bus rijdt heerlijk en start zonder problemen. En dat wil ik zo houden vandaar de volgende vragen:
- Moet een distributieriem van een ABL nou om de 5 of 6 jaar vervangen worden? en dan met waterpomp ondanks dat deze niet wordt aangedreven door de riem?
- hebben jullie nog specifieke ABL tips/aandachtspunten om preventief te laten doen?
- is het verstandig om gloeibougies preventief te vervangen?
Groet Guido
p.s. belangrijkste was natuurlijk de sticker achterop de klep :)