Zie ook hier:
http://www.eldiape.com/tuningmo2/tuningmo2.htm
vanaf halverwege de pagina
Chippen van een oud type ACV heeft net hetzelfde effect als bij een nieuw type ACV . Mijn oude ACV had destijds ook gewoon 130pk , en die ging als een trein.arjanzevenaar schreef: ↑09 jun 2018, 22:52 Interessant naar mijn bescheiden mening is het tunen van een 8 bits of zogezegd met de oude ecu weinig tot geen zin tenzij je alle mappings hebt gewijzigd omdat de LMM van het oude type niet oven de 850( maximaal 1 volt). uit komt. Hij zal hierdoor nooit meer brandstof gaan inspuiten.
2e punt zeg je dus dat je geen verschil voelde in gasreactie of oppakken en versnellen. ?
Ik heb geen enkel verschil gemerkt voor of na het chippen. Diverse keren rijdend uitgelezen en ook de gemeten waarden vergeleken met andere bussen. LMM waarden komt bij mij nooit boven de 850. Bus rijd goed hoor maar hij accelereert naar mijn mening langzaam. Topsnelheid met gps gemeten is ruim 165 km/h. Ik had eerst verdenkingen op de brandstofpomp en deze dus ook compleet laten reviseren. Allemaal zonder resultaat. Zelfs vaccum pomp vervangen en alle klepjes en slangen. Volgens Duits forum had chippen niet zoveel zin op deze manier. Een compleet nieuwe mappings zou misschien nog kunnen helpen werd gezegd.Pascal-141 schreef: ↑10 jun 2018, 09:45Chippen van een oud type ACV heeft net hetzelfde effect als bij een nieuw type ACV . Mijn oude ACV had destijds ook gewoon 130pk , en die ging als een trein.arjanzevenaar schreef: ↑09 jun 2018, 22:52 Interessant naar mijn bescheiden mening is het tunen van een 8 bits of zogezegd met de oude ecu weinig tot geen zin tenzij je alle mappings hebt gewijzigd omdat de LMM van het oude type niet oven de 850( maximaal 1 volt). uit komt. Hij zal hierdoor nooit meer brandstof gaan inspuiten.
2e punt zeg je dus dat je geen verschil voelde in gasreactie of oppakken en versnellen. ?
Natuurlijk voelt het misschien softwarematig wat sneller aan bij het nieuwe type , maar dat is alleen voelbaar voor een miereneuker , 9 vd 10 mensen zullen geen verschil voelen in reactietijd tussen oud en nieuw type .