Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitzetveren Hefdak VW T4

vragen over de T4
Plaats reactie
gerrit1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2018, 11:26

Uitzetveren Hefdak VW T4

Bericht door gerrit1969 »

Goedemiddag,

Wij hebben sinds een tijdje een VW California T4 met hefdak. Nu merken wij, en met name mijn vrouw dat het erg zwaar is om het hefdak op te zetten. Nu heb ik gelezen op internet dat dit opgelost kan worden door uitzetveren. heeft iemand hier ervaring mee, gaat het idd dan een stuk eenvoudiger? Mijn vrouw heeft een spierziekte, dus het zou fijn zijn als we dit eens uit konden proberen. Woont er toevallig iemand in de buurt van Hoofddorp waar we dit een keer kunnen testen of dit idd iets is voor ons voordat we het laten installeren?
bedankt alvast.
Mvg Gerrit
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Uitzetveren Hefdak VW T4

Bericht door RoelandZ »

Mijn ervaring is dat het op het begin altijd zwaar is. Je moet het dak optillen en veren werken op het begin nog niet mee.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4880
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Uitzetveren Hefdak VW T4

Bericht door Hanz »

Gasveren voor het hefdak in plaats van de uitzetbeugel is inderdaad een hele verbetering. Het eerste stukje gaat inderdaad vrijwel even zwaar als bij de beugel maar als het dak ongeveer 25 cm omhoog staat dan kan ik het al loslaten en doen de veren de rest van het werk. Dat betekent dat je niet zo hoog boven je hoofd hoeft te tillen en dat scheelt. Als je lang genoeg bent (armen lang genoeg) dan kan je zittend op je stoel het dak openen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitzetveren Hefdak VW T4

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb er eens een artikeltje over geschreven,
wellicht is het interessant voor je? :knipoog

http://www.eldiape.com/gasdrukveren/gasdrukveren.htm

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Uitzetveren Hefdak VW T4

Bericht door chv »

Mijn ervaring is hetzelfde als wat Hanz schrijft. Ideaal. De beste upgrade die ik op mijn vorige bus heb aangebracht.
Let wel: voor het weer naar beneden trekken van het dak moet je wel weer kracht zetten.
Ik weet niet of je Den Haag in de buurt genoeg vindt, maar je mag altijd ff komen proberen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie