Dank je wel..
Dank je wel..
Soms gaat het ook om de grenzen eens te verleggen he
Het lijkt optisch niet zo, en er lopen wat foto's door elkaar,ArieV schreef: ↑24 jun 2018, 20:52 Heel netjes. Mooi idee voor de plaatsing van je paneel zo.
Komt er nog iets tussen de Alu plaat en het dak of zijn de rubbers aan de randen voldoende tegen trillingen.
Je kan nu via de app met je bmv en mppt via Bluetooth een smart netwerk aanleggen.
Dan werkt alles naadloos samen onder alle omstandig heden.
Helemaal als je ook een temp sensor op je bmv hebt of de smart battery Sense van victron er bij hebt.
maar de aluminiumplaat heb ik vooraf nog wat bolling gegeven,
om zo wat extra ruimte tussen onderzijde plaat en bovenzijde dak te creëren.
Dat smart netwerk wilde hij na het updaten ook meteen aanmaken,
maar het voordeel daarvan heb ik nog niet helemaal gezien.
Misschien later wel..?
Dank je wel, als je zelf probeert ontstaat er soms rubish en soms hele mooie dingen
Soms is het antwoord te simpel voor woorden,
toen wij de blue solar omvormer kochten,
was de versie met ingebouwde BT-functionaliteit nog niet op de markt.
Nu dus wel..
Dank je Hanz,
soms is het leuk om eens de grenzen van je eigen kunnen af te tasten,
om jezelf uit te dagen en zo verder te komen.
Een zonnepaneeltje zo op het dak plakken kan iedereen wel,
daarin zit niet echt een uitdaging. Ook de omvormers zie ik vaak prominent in het interieur aanwezig.
En dat is niet echt onze stijl en smaak. Techniek is mooi, maar nog mooier is als je het niet ziet, maar dat het wel prima werkt
Wat wel voorkomt is dat een paneel defect raakt door bijvoorbeeld trillingen.
Als je dan het paneel zo koud op het dak geplakt hebt, zie het er dan maar eens netjes en zonder schade aan je dak af te krijgen.
Ook gaan we dus geen gat in het dak boren, daar ben ik allergisch voor.
Als het niet nodig is om te boren, dan liever niet..
Ik ben bezig om de bedrading netjes weg te werken, geïnspireerd door Geert qua routering en mogelijkheden die het SCA-tentdoek aan de achterzijde biedt, maar we gaan dus geen gat in de dakschaal boren
Dus wordt vervolgd ...
Het zou leuk zijn, als ik het voor de vakantie er op krijg, maar als het ten koste van de kwaliteit gaat, dan is het jammer en gaat het er niet op..
We/ik ga(an) geen concessies hier in doen, of je doet het all the way en netjes, of je doet het niet...