Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat
automaat
is er iemand die een perfecte automaat heeft ?
ben deze week even met een andere t5 wezen rijden en deze schokte net als de mijne .
ben bij de dealer geweest en deze zegt dat het bekend is bij de fabriek .
en ze mogen er nu niets mee doen .
geloof nooit dat het goed komt begin er wel een beetje van te balen met t4 schakel nooit last gehad .
zou wel eens in een goede automaat willen rijden .
ik heb een korte wiel basis 174 pk van juni 2007
ben deze week even met een andere t5 wezen rijden en deze schokte net als de mijne .
ben bij de dealer geweest en deze zegt dat het bekend is bij de fabriek .
en ze mogen er nu niets mee doen .
geloof nooit dat het goed komt begin er wel een beetje van te balen met t4 schakel nooit last gehad .
zou wel eens in een goede automaat willen rijden .
ik heb een korte wiel basis 174 pk van juni 2007
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Heb met die van mij ook weinig problemen moet ik zeggen. Trap je het pedaal wel rustig in dan? En heb je het ook in de S stand of alleen in de D?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Mijn 130pk schokt ook wel eens,maar dit is meer als hij twijfelt tussen
versnellingen bij inhalen of inhouden.
Dit kan verband houden met het het gaspedaal stand,mijn voet dus..
Mijn T4 had dit ook,en me dunkt dat VW nu wel wat heeft geleerd van de fouten in de T4 automaat bak.
Ik hou mijn T5 verder goed in de gaten met schakelen,en mocht het problemen gaan geven zal ik zeker de dealer op gaan zoeken.

versnellingen bij inhalen of inhouden.
Dit kan verband houden met het het gaspedaal stand,mijn voet dus..
Mijn T4 had dit ook,en me dunkt dat VW nu wel wat heeft geleerd van de fouten in de T4 automaat bak.
Ik hou mijn T5 verder goed in de gaten met schakelen,en mocht het problemen gaan geven zal ik zeker de dealer op gaan zoeken.

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44
luchtvering en olie automaat moet ververst!
Heeft iemand van jullie al ervaring met luchtvering op de T5.
Wist dat het er aan zat te komen en nu is het leverbaar.
Gezien op de Rai, niet op de VW stand want daar wisten ze van niks zoals gewoonlijk, doch op de stand van VB Airsuspension.
Ze hebben het gedémonstreerd op hun T5 California en ik was onder de indruk. Kost een lieve duit (€5.000,) maar dan heb je hopelijk wat.
Verder hoorde ik van Jan Benschop (T5 grossier in Lopik) dat de automaten stuk schijnen te gaan door het niet verversen van de olie. Dit moet uiterlijk bij 90.000 km gebeuren anders gaat deze stuk! Hij schijnt uit ervaring te praten. Wat denken jullie hiervan? ik laat de olie van de automaat binnenkort verversen want de bak schakelde perfect doch dit is minder aan het worden.
Wist dat het er aan zat te komen en nu is het leverbaar.
Gezien op de Rai, niet op de VW stand want daar wisten ze van niks zoals gewoonlijk, doch op de stand van VB Airsuspension.
Ze hebben het gedémonstreerd op hun T5 California en ik was onder de indruk. Kost een lieve duit (€5.000,) maar dan heb je hopelijk wat.
Verder hoorde ik van Jan Benschop (T5 grossier in Lopik) dat de automaten stuk schijnen te gaan door het niet verversen van de olie. Dit moet uiterlijk bij 90.000 km gebeuren anders gaat deze stuk! Hij schijnt uit ervaring te praten. Wat denken jullie hiervan? ik laat de olie van de automaat binnenkort verversen want de bak schakelde perfect doch dit is minder aan het worden.
automaat
daar zal ik zeker gebruik van maken Guus alvast dankGuus NLB schreef:Ik schreef het al eerder, de mijne schakelt subliem. 174/200 pk, inmiddels 62.000 km en soms met een heel zware (2500 kg) aanhanger in NL, soms met 1300 kg caravan over de Alpenpassen....
Je mag hem komen uitproberen !