Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Goedemorgen, ik heb een vraag/probleem die ik aan jullie wil voorleggen.
Het gaat om een VW T5 multivan dsg 2.0, ik heb sinds een laar maanden dat hij de “p” en “n” niet altijd herkend, hierdoor wil hij niet starten. In het het display geeft hij dan zet hem in zijn “p” of “n”, maar dat gaat dus niet
Het aparte is ook dat het alleen gebeurd als ik op een helling sta, de auto in zijn “p” zet hem en hem dan in die stand laat hangen. De helling hoeft niet groot te zijn, net genoeg dat de auto naar voren kan rollen.
De storing begint dan met een knipperde gloeispiraal en dat het er in het display staat “engine fault - workplace”
De volgende code is uitgelezen terwijl hij de storing staat.
VCDS
5604 - park/neutral switch input circuit
P0850 00 [167] - open or short to plus
MIL on - not confirmed - tested since memory clear
Wat vreemd is dat er een hele aparte datum bij staat, date 2089.14.27
Eerst werd er gedacht aan de printplaat selector in de schakelpook, maar die is vervangen en het probleem blijft bestaan.
Iemand een idee waarmee we dit probleem kunnen tackelen?
Bedankt voor het meedenken alvast.
Het gaat om een VW T5 multivan dsg 2.0, ik heb sinds een laar maanden dat hij de “p” en “n” niet altijd herkend, hierdoor wil hij niet starten. In het het display geeft hij dan zet hem in zijn “p” of “n”, maar dat gaat dus niet
Het aparte is ook dat het alleen gebeurd als ik op een helling sta, de auto in zijn “p” zet hem en hem dan in die stand laat hangen. De helling hoeft niet groot te zijn, net genoeg dat de auto naar voren kan rollen.
De storing begint dan met een knipperde gloeispiraal en dat het er in het display staat “engine fault - workplace”
De volgende code is uitgelezen terwijl hij de storing staat.
VCDS
5604 - park/neutral switch input circuit
P0850 00 [167] - open or short to plus
MIL on - not confirmed - tested since memory clear
Wat vreemd is dat er een hele aparte datum bij staat, date 2089.14.27
Eerst werd er gedacht aan de printplaat selector in de schakelpook, maar die is vervangen en het probleem blijft bestaan.
Iemand een idee waarmee we dit probleem kunnen tackelen?
Bedankt voor het meedenken alvast.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
- imacthomas
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Remlichtschskelaar?
Hoeft geen fout te geven om defect te zijn.
Hoeft geen fout te geven om defect te zijn.
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Bedankt voor de tip, zojuist gelijk getest
Het remlicht lijkt volledig goed te reageren.
Dat zal het helaas niet zijn.
Het remlicht lijkt volledig goed te reageren.
Dat zal het helaas niet zijn.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Versnellings keuze schakelaar op je bak?!
Proud owner of a T5 multivan camper
3xrood
3xrood
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Bedankt voor je reactie, bedoel je met die schakelaar iets dat echt op de bak zit? Dus niet bereikbaar onder je dashboard?
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
controleer even de stekker op de bak, vaak gaat de bedrading daar stuk.
VW T5 Multivan 2004 AXE ABT -> wordt een dailycamper voor de vrouw
Golf 1 '83 TDI rallyauto 297PK
Polo TSI 2016 van de zaak.
Golf 1 '83 TDI rallyauto 297PK
Polo TSI 2016 van de zaak.
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Bedankt voor de reacties.
De hele versnelligspook is vervangen tot het deel waar hij door een gat naar onder de auto gaat, dit heeft het probleem niet opgelost, op de bak zit voor de rest geen stekker die ik zou kunnen vervangen.
Een deel bekabeling is wel gemaakt en ook een relais onder de accu is vervangen maar niks was een oplossing voor het probleem.
Ik zal eens in de opmerking van blackbulli duiken, vooral het eerste deel, want de pook kan het niet meer zijn.
De hele versnelligspook is vervangen tot het deel waar hij door een gat naar onder de auto gaat, dit heeft het probleem niet opgelost, op de bak zit voor de rest geen stekker die ik zou kunnen vervangen.
Een deel bekabeling is wel gemaakt en ook een relais onder de accu is vervangen maar niks was een oplossing voor het probleem.
Ik zal eens in de opmerking van blackbulli duiken, vooral het eerste deel, want de pook kan het niet meer zijn.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Zoals Scanner Danner zou zeggen : don't be a parts changer.
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Hoever kan de auto rollen als je hem in zijn P zet?
ik kan me voorstellen dat ( jij geeft aan dat het enkelt op een helling gebeurd ) de versnellingsbak onder enorme spanning in zijn P staat en dus niet kan vrijgeven aan de computer te starten.
Indien dit probleem zich weer voordoet, probeer je bus dan een beetje op en neer te duwen en tegelijk starten.
Ik heb het probleem met mijn vorige auto gehad ( Golf 6 1.4TSI DSG ) geen transporter maar wel een DSG bak. wilde niet starten.. Bleek van alles niet goed te zijn in de bak, na revisie stond mijn auto gewoon stil op hellende vlakken i.p.v. een klein beetje doorrollen zeg maar.
Succes met de zoektocht,
Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Als het een centimer is dat hij naar voren rolt dan is het veel. Dit voelt voor mij als vrij normaal, maar hebbdsn ook geen vergelijkingsmateriaal.
Ik liet hem wel eens even een stukje in de ‘n’ rollen en dan pp de handrem voordat ik hem terug zetten in de ‘p’ om de eventuele druk weg te halen, maar dit had meestal niet het beoogde effect en het probleem bleef.
In het begin toen de problemen ontstonde, was nadat alles afgekoeld was het probleem weg.
Nu komt het steeds snel terug, de garage heeft een “omleiding” gelegd waardoor hij wel start, maar de fout is er helaas nog niet uit.
Ik liet hem wel eens even een stukje in de ‘n’ rollen en dan pp de handrem voordat ik hem terug zetten in de ‘p’ om de eventuele druk weg te halen, maar dit had meestal niet het beoogde effect en het probleem bleef.
In het begin toen de problemen ontstonde, was nadat alles afgekoeld was het probleem weg.
Nu komt het steeds snel terug, de garage heeft een “omleiding” gelegd waardoor hij wel start, maar de fout is er helaas nog niet uit.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error
Probleem is opgelost, zat niet in de stekkers, maar in de draad zelf uiteindelijk!
Die was op een hoekpunt blijkbaar gaan knellen en zorgde voor de ellende.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Die was op een hoekpunt blijkbaar gaan knellen en zorgde voor de ellende.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
T5 Multivan .. heerlijk rijden.