Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rammel in de roetkat.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Rammel in de roetkat.

Bericht door henkru »

Heb ik weer, een rammel in de roetkat, is dit te verhelpen zonder de roetkat eruit te halen of te slopen.
Er moet toch een foefje voor zijn.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

je kan proberen of iemand wil ruilen die zijn kat toch leeg wilt kloppen. :toppie
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door henkru »

En anders zet ik er een pijp onder van een T4 2,4 want dat past ook.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Maar dan heb je hemer toch ook onderuit gehaald dan zou ik hem leeg slaan en weer terug plaatsen dat scheeld je weer wat euries
en je bent van je rammel af
Gebruikersavatar
rob80
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 aug 2007, 17:20
Locatie: Maasland
Contacteer:

Bericht door rob80 »

toen ik dat de eerste keer had ben ik eronder gekropen met een flinke hamer en erop gemept. Rammel voorbij, maar niet de juiste manier. Nu een katvervanger eronder.
Offroad, of the road
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

rob80 schreef:toen ik dat de eerste keer had ben ik eronder gekropen met een flinke hamer en erop gemept. Rammel voorbij, maar niet de juiste manier. Nu een katvervanger eronder.
Heb je kans dat de inhoud in stukken is, en dan is het een kwestie van tijd tot die steeds slechter gaat trekken, en je ergens langs de weg staat met een compleet verstopte kat, en dan loopt helemaal niet meer, de motor kan steeds slechter de uitlaatgassen kwijt worden.
ik zou hem niet opensnijden (als bij tips en trucs staat) maar eronderuit halen,
en dan leegmaken en er weer onder zetten.
en daar niet te lang meer mee wachten,..
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door henkru »

Hoe krijg je dat het beste eruit want het is nog een hele kluit die er in zit.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

henkru schreef:Hoe krijg je dat het beste eruit want het is nog een hele kluit die er in zit.
onder de auto uit de flens van de downpijp losmaken, en van de middendemper afhalen, en dan vanaf de flens met een lang ijzer (beitel) de zaak in brokjes
slaan en eruit schudden.
een moer van de flens is niet bereikbaar met de slijper, maar mischien zijn ze nog wel los te schroeven??. of de moertjes 'over" te draaien.
als je hem opensnijdt zoals bij tips en trucs dan is het meteen duidelijk
ook in de toekomst met dat gezeur over roetuitstoot dat het een lege kat is, en op bovenstaande wijze ziet die er van de buitenzijde er het zelfde uit als origineel.

Ik moet het ook nog doen, hij rammelt nog niet, maar bij de vorige T4 heb ik ermee op vakantie langs de weg gestaan,in Polen (die was bij 140.000km kapot) en daar heb ik geen zin meer in (de huidige heeft 185000 gelopen) dus die kat zal ook zijn beste tijd wel gehad hebben, en de kans op herhaling als bij de 1.9TD is zeker aanwezig.
mario xxl
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door mario xxl »

Hallo is een pijp van t4 2.4 zonder katalisator en kan je die gebruiken als katvervanger onder een 1.9 td :bonk :bonk want ik heb ook dat rammeltje en een lek bij de ophanging en zoek een betaalbare oplossing. :lach :lach

Weet iemand waar ik in de buurt van Amsterdam een katvervanger kan
krijgen (kopen) :gekte
Laatst gewijzigd door mario xxl op 17 nov 2007, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Gewoon een katvervanger ertussen hangen. Kost 100 euro en je hebt ook meer powerrrrr
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Ron---63--- schreef:Gewoon een katvervanger ertussen hangen. Kost 100 euro en je hebt ook meer powerrrrr
een leeggeklopte kat is toch het zelfde als een kat vervanger
het zijn beide holle pijpen met niks erin, en dan zitten de 100 euro wel nog in je zak.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

frank884 schreef:
Ron---63--- schreef:Gewoon een katvervanger ertussen hangen. Kost 100 euro en je hebt ook meer powerrrrr
een leeggeklopte kat is toch het zelfde als een kat vervanger
het zijn beide holle pijpen met niks erin, en dan zitten de 100 euro wel nog in je zak.
idd, en voor de belgen onder ons is het zelfs aan te raden dit zo te doen, aangezien er verplicht een kat onder moet zitten op de keuring. Aan de buitenkant kan je toch niet zien of ie leeg is :winter
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door henkru »

Wat zijn de maten van de bouten die aan de roetkat zit.
Diameter en lengte.
Ik wil er roestvrij stalen bouten in zetten.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef:
Ron---63--- schreef:Gewoon een katvervanger ertussen hangen. Kost 100 euro en je hebt ook meer powerrrrr
een leeggeklopte kat is toch het zelfde als een kat vervanger
het zijn beide holle pijpen met niks erin, en dan zitten de 100 euro wel nog in je zak.
Dat ben ik niet met je eens!!
Stromingstechnisch gezien is het een totaal ander verhaal namelijk.
Het beoogde effect (de turbo iets eerder in laten komen) wordt bij beiden bereikt,
echter als je zou meten, dan zul je verschil in snelheid zien waarmee de uitlaatgassen het gebied van de katalysator passeren..

Het is een budget-oplossing de kat leegkloppen en het werkt zeker :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Multivan Generation schreef:
frank884 schreef:
Ron---63--- schreef:Gewoon een katvervanger ertussen hangen. Kost 100 euro en je hebt ook meer powerrrrr
een leeggeklopte kat is toch het zelfde als een kat vervanger
het zijn beide holle pijpen met niks erin, en dan zitten de 100 euro wel nog in je zak.
Dat ben ik niet met je eens!!
Stromingstechnisch gezien is het een totaal ander verhaal namelijk.
Het beoogde effect (de turbo iets eerder in laten komen) wordt bij beiden bereikt,
echter als je zou meten, dan zul je verschil in snelheid zien waarmee de uitlaatgassen het gebied van de katalysator passeren..


Het is een budget-oplossing de kat leegkloppen en het werkt zeker :jump

Ach Peter ,volgens mij zul je dat veschil dus niet merken hoor. De kat eruit slopen is een veel goedkopere oplossing maar is zo'n rotklus, dus daarom de vervanger ertussen plaatsen is handiger. Kun je de kat weer verkopen voor 50 eurootjes ofzo. Kost de vervanger maar 50 euro en je hebt weer een nieuw stukkie pijp in je uitlaat zitten die nooit meer wegrot.
Tja tis maar wat men wil natuurlijk.
Ik heb in ieder geval nog nooit spijt gehad van mijn totale RVS pijp van EPS, is iedere dag nog genieten weetjewel

Succes met een ieders beslissing !!

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie