Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
turbo problemen.
turbo problemen.
Hoi ik zoek echt dringend hulp.
naar een hele nare evaring van een gereviseerde turbo ( na 1 dag stuk) ik heb gebeld naar een vw garage omdat ik twijfelde over een type/turbo nr... de huidige turbo is een garret 070145701K.
De vw dealer zegt dat hun systeem aangeeft maar niet met volle 100% zekerheid iets met chassisnummer maar dat er standaard een 070145701E in hoord.
Nu weet ik eigelijk niet meer welke ik moet pakken zit hier verschil in het gaat om een t5 2.5 automaat uit 2005 AXD
Hulp gevraagd ik zit met me handen in het het haar over 9 dagen vakanie met de bus
Inmiddels ondervonden dat standaard een 070145701E hoord.
En de 070145701K voor een fullmotion is maar dat K ook kan.
naar een hele nare evaring van een gereviseerde turbo ( na 1 dag stuk) ik heb gebeld naar een vw garage omdat ik twijfelde over een type/turbo nr... de huidige turbo is een garret 070145701K.
De vw dealer zegt dat hun systeem aangeeft maar niet met volle 100% zekerheid iets met chassisnummer maar dat er standaard een 070145701E in hoord.
Nu weet ik eigelijk niet meer welke ik moet pakken zit hier verschil in het gaat om een t5 2.5 automaat uit 2005 AXD
Hulp gevraagd ik zit met me handen in het het haar over 9 dagen vakanie met de bus
Inmiddels ondervonden dat standaard een 070145701E hoord.
En de 070145701K voor een fullmotion is maar dat K ook kan.
Laatst gewijzigd door Michelv op 14 jul 2019, 20:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Type Serie nr turbo
De eerste paar jaar hebben er zo ver ik heb kunnen vinden BorgWarner Turbo's (KKK) in gezeten.
En wat ik begrijp kunnen die een beetje verschillen met de Garrett (die zijn er later in gegaan en worden als beter gezien)
Ik zoek iik een vervanger voor mijn turbo. Maar heb niet zo'n goed idee of:
- een geheel neiuwe (+- 900 euro)
- een vervangset van de schoepen en die er in zetten, de rest schoonmaken (maar van welke leverancies)
- of een gereviseerde.
Als iemand een goed idee heeft hoor ik dat graag.
En wat ik begrijp kunnen die een beetje verschillen met de Garrett (die zijn er later in gegaan en worden als beter gezien)
Ik zoek iik een vervanger voor mijn turbo. Maar heb niet zo'n goed idee of:
- een geheel neiuwe (+- 900 euro)
- een vervangset van de schoepen en die er in zetten, de rest schoonmaken (maar van welke leverancies)
- of een gereviseerde.
Als iemand een goed idee heeft hoor ik dat graag.
Re: Type Serie nr turbo
Na een hoop elende met mijn bus heb ik nu wel een beetje de hoop opgegeven mijn gereviseerde turbo na 1 dag 100km gereden.
Schoepen/as helemaal naar de kloten.
Wat zal hier nou de oorzaak van zijn..... ik durf er nu geen turbo meer op te laten zetten mijn garage zegt of denk dat de gereviseerde turbo waarschijnlijk niet goed was... die olie bij de uitlaat lijlt me echt niet normaal of kan dit komen door dat de as/schoepen kapot zijn gegaan er dan olie door komt of is dit juist het probleem dat het stuk gegaan is? Zie foto gerviseerde turbo.
Schoepen/as helemaal naar de kloten.
Wat zal hier nou de oorzaak van zijn..... ik durf er nu geen turbo meer op te laten zetten mijn garage zegt of denk dat de gereviseerde turbo waarschijnlijk niet goed was... die olie bij de uitlaat lijlt me echt niet normaal of kan dit komen door dat de as/schoepen kapot zijn gegaan er dan olie door komt of is dit juist het probleem dat het stuk gegaan is? Zie foto gerviseerde turbo.
Laatst gewijzigd door Michelv op 14 jul 2019, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Type Serie nr turbo
Na een hoop elende met mijn bus heb ik nu wel een beetje de hoop opgegeven mijn 2e turbo na 1 dag 100km gereden.
Schoepen/as helemaal naar de kloten.
Wat zal hier nou de oorzaak van zijn..... ik durf er nu geen turbo meer op te laten zetten mijn garage zegt of denk dat de gereviseerde turbo waarschijnlijk niet goed was... die olie bij de uitlaat lijlt me echt niet normaal of kan dit komen door dat de as/schoepen kapot zijn gegaan er dan olie door komt of is dit juist het probleem dat het stuk gegaan is? Zie foto gerviseerde turbo.
upload foto gratis ook hier lijkt het of er iets de vin/schoep geraakt heeft... kan dit uit me motor komen?
Schoepen/as helemaal naar de kloten.
Wat zal hier nou de oorzaak van zijn..... ik durf er nu geen turbo meer op te laten zetten mijn garage zegt of denk dat de gereviseerde turbo waarschijnlijk niet goed was... die olie bij de uitlaat lijlt me echt niet normaal of kan dit komen door dat de as/schoepen kapot zijn gegaan er dan olie door komt of is dit juist het probleem dat het stuk gegaan is? Zie foto gerviseerde turbo.
upload foto gratis ook hier lijkt het of er iets de vin/schoep geraakt heeft... kan dit uit me motor komen?
- Multivan Generation
- Berichten: 34188
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Type Serie nr turbo
Wie heeft die 1ste en 2de turbo geplaatst?Michelv schreef: ↑14 jul 2019, 13:40
upload foto gratis ook hier lijkt het of er iets de vin/schoep geraakt heeft... kan dit uit me motor komen?
Een uitlaatgas turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen. En zorgt dat de aanwezige lucht in elkaar geperst wordt zodat er meer zuurstof in hetzelfde volume past. Hiervoor moet de motor wel zijn uitlaatgassendruk kwijt kunnen in het uitlaatsysteem. Dus dat moet vrij zijn en een eventueel aanwezige roetkat moet vrij zijn.
Vandaar (turbo) gaat de lucht naar de interkoeler en naar de inlaat.
Download het turbo handboek en kijk naar oorzaken..
En als je nog op vakantie wilt, dan wordt je tijdspanne met dit geklooi steeds kleiner om nog een deftige oplossing te krijgen. Je kunt ook bij een VW dealer langs gaan en je verhaal vertellen (alles !) En nadien de rekening betalen..
Succes..
Vorig jaar was er een vergelijkbaar topic van iemand..
Ik dacht van angelo angeveld.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Type Serie nr turbo problemen.
Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat er gebeurd is al ben ik natuurlijk niet zelf de monteur maar ik ben er wel bij geweest aangezien deze garage monteur familie is.
Hoofd Probleem uitlaatgassen in kabine spruitstuk gedemonteerd en laten lassen.
De boel weer gemonteerd over de bestaande turbo hadden we al een beetje het vermoeden van lekage door roet sporen toch gemonteerd omdat er geen probleem vooraf was met deze turbo.
na montage maakte deze een soord blaasdruk lekage hard geluid en besloten om deze dus niet te gaan gebruiken, deze turbo was toen droog en kwam er ook droog weer af de as had vrijwell geen speling maar heb toch gekozen voor een gereviseerd exemplaar (zelfde type en nr) de gereviseerde turbo gemonteerd goed gesmeerd warm laten lopen en alles bleekt weer tiptop. reed als vanouds.
na 40km hoorde ik iets van een licht fluitje echt heel licht verbeelding dacht ik nog.
hij reed nog steeds perfect ? Dag erop 100 km naar me werk gereden niks meer gehoord maar op de terugweg een harde zuigfluit leekt wel door me ventilatie tekomen of er iets opgezogen werd en de turbo was daarna weg geen power meer tot ik bij de dichtsbij stop was is de turbo nog wel een paarkeer terug gekomen.
Moet erbij wel bij vermelden dat voorheen me bus elke 3 a 4 duizdn km 1 liter olie verbruikt. niet extreem lekt hier en daar een zweet drupels geen plassen olie onder de auto kmstand is nu 275 voorheen ook met het lekke spruitstuk reed echt perfect.
Inmiddels is me oude turbo terug gestuurd deze wil ik na laten kijken door een turbo specialist , en die revisie turbo laten zien daar of dit te achterhalen is of dit wel corect gebeurd is...
Voor de montage van de turbo is de olie ververst longlife.
Zie fotos hierboven hoe de revisieturbo eronderuit is gekomen
Hoofd Probleem uitlaatgassen in kabine spruitstuk gedemonteerd en laten lassen.
De boel weer gemonteerd over de bestaande turbo hadden we al een beetje het vermoeden van lekage door roet sporen toch gemonteerd omdat er geen probleem vooraf was met deze turbo.
na montage maakte deze een soord blaasdruk lekage hard geluid en besloten om deze dus niet te gaan gebruiken, deze turbo was toen droog en kwam er ook droog weer af de as had vrijwell geen speling maar heb toch gekozen voor een gereviseerd exemplaar (zelfde type en nr) de gereviseerde turbo gemonteerd goed gesmeerd warm laten lopen en alles bleekt weer tiptop. reed als vanouds.
na 40km hoorde ik iets van een licht fluitje echt heel licht verbeelding dacht ik nog.
hij reed nog steeds perfect ? Dag erop 100 km naar me werk gereden niks meer gehoord maar op de terugweg een harde zuigfluit leekt wel door me ventilatie tekomen of er iets opgezogen werd en de turbo was daarna weg geen power meer tot ik bij de dichtsbij stop was is de turbo nog wel een paarkeer terug gekomen.
Moet erbij wel bij vermelden dat voorheen me bus elke 3 a 4 duizdn km 1 liter olie verbruikt. niet extreem lekt hier en daar een zweet drupels geen plassen olie onder de auto kmstand is nu 275 voorheen ook met het lekke spruitstuk reed echt perfect.
Inmiddels is me oude turbo terug gestuurd deze wil ik na laten kijken door een turbo specialist , en die revisie turbo laten zien daar of dit te achterhalen is of dit wel corect gebeurd is...
Voor de montage van de turbo is de olie ververst longlife.
Zie fotos hierboven hoe de revisieturbo eronderuit is gekomen
Re: Type Serie nr turbo problemen.
Kan zijn dat je uitlaat best verstopt is. En met het lekke spruitstuk ging het nog. Nadat opgelost was had je meer tegendruk.
En de turbo kon daar niet tegen.
Of je revisie turbo was gewoon niet goed.
En de turbo kon daar niet tegen.
Of je revisie turbo was gewoon niet goed.
Re: turbo problemen.
Bedankt voor de tip uitlaat gaan we morgen maar eens checken!
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: turbo problemen.
Heel bekend probleem... bij mij was het einde motor naar 3 turbo’s in 500 km tijd.. hoop het beste voor je!
Groetjes!
Groetjes!
Re: turbo problemen.
Hoe meer ik hier nu aan denk zou dit zomaar is het probleem zijn uitlaat verstopt !! want toen wij die orginele turbo terug geplaatst hadden leekt het wil of die stikte soort druk wij dachten lekkage maar dit zou zomaar is die druk kunnen zijn van verstopping.
Misschien verklaard dit ook de kapotte spruitstuk.
Misschien verklaard dit ook de kapotte spruitstuk.
Re: turbo problemen.
Angelo-anneveld schreef: ↑14 jul 2019, 20:26 Heel bekend probleem... bij mij was het einde motor naar 3 turbo’s in 500 km tijd.. hoop het beste voor je!
Groetjes!
Denk dat het probleem hier toch iets anders ligt jij had een slechte revisie blok toch? Heb heel jou probleem reeks gelezen.
mijn bus reed perfect voor de spruitstuk lekkage geen enkel probleem.
Duimen op verstopte uitlaat ik krijg er bijna een hard verzakking van
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: turbo problemen.
Ja klopt, alleen ik had precies dezelfde kenmerken schoepen kapot van de turbo.. het echte probleem is nooit echt achterhaald het was meer gissen. Heb destijds ook gedacht aan verstopte kat. Maar naar 3 turbo’s had ik het wel gezien..Michelv schreef: ↑14 jul 2019, 20:55Angelo-anneveld schreef: ↑14 jul 2019, 20:26 Heel bekend probleem... bij mij was het einde motor naar 3 turbo’s in 500 km tijd.. hoop het beste voor je!
Groetjes!
Denk dat het probleem hier toch iets anders ligt jij had een slechte revisie blok toch? Heb heel jou probleem reeks gelezen.
mijn bus reed perfect voor de spruitstuk lekkage geen enkel probleem.
Duimen op verstopte uitlaat ik krijg er bijna een hard verzakking van
En het gekke was, bij de laatste turbo, reed ik gewoon de hele dag overal naar toe opeens naar 140km gereden te hebben die dag weer turbo naar de knoppen. (Schoepen kapot). Ik hoop voor jou dat het beter uitpakt.
Re: turbo problemen.
Kleine update vandaag de katalysator leeg gemaakt zover ik kon oordelen was dit niet echt verstopt vervuild oke maar dit lijkt me normaal zie foto.
Daarna naar een turbo specialist gegaan in veenendaal daar bijde turbos laten beoordelen heel het verhaal verteld conclusie is niet echt 100% te achterhalen foute montage of slechte revisie turbo gehad al neigde de beste man wel naar het laastste.
Nu een splinternieuwe turbo gekocht alles weer goed schoonmaken alles dubbel checken alle slangen intercooler ook schoonmaken en monteren hopelijk alles vannavond weer opgelost te zijn.
Zoniet steek ik de wagen in brand en ben ik er klaar mee
Daarna naar een turbo specialist gegaan in veenendaal daar bijde turbos laten beoordelen heel het verhaal verteld conclusie is niet echt 100% te achterhalen foute montage of slechte revisie turbo gehad al neigde de beste man wel naar het laastste.
Nu een splinternieuwe turbo gekocht alles weer goed schoonmaken alles dubbel checken alle slangen intercooler ook schoonmaken en monteren hopelijk alles vannavond weer opgelost te zijn.
Zoniet steek ik de wagen in brand en ben ik er klaar mee
Laatst gewijzigd door Michelv op 15 jul 2019, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34188
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: turbo problemen.
Ga alvast maar een brandblusser halen.
Je hebt de inhoud van het roetfilter er uit geslagen.
Ik verwacht dat er nu geen verschil in druk tussen voor en na het filtermateriaal meer gemeten wordt, waardoor een motorcomputer hier een storing op kan gan geven.
Ook voor regeneratie van het filter worden deze waarden gebruikt.
Normaal gezien laat je dan ook de motorcomputer aanpassen..
Je kunt wel geluk hebben.. we vernemen het hier wel weer..
Je hebt de inhoud van het roetfilter er uit geslagen.
Ik verwacht dat er nu geen verschil in druk tussen voor en na het filtermateriaal meer gemeten wordt, waardoor een motorcomputer hier een storing op kan gan geven.
Ook voor regeneratie van het filter worden deze waarden gebruikt.
Normaal gezien laat je dan ook de motorcomputer aanpassen..
Je kunt wel geluk hebben.. we vernemen het hier wel weer..
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 15 jul 2019, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...