Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58
zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
beste wjw,
ik kom er niet uit, graag jullie antwoord betreffende een T5:
1. zijn alle 179 pk T5 motoren CFCA ?
zo'n motorblok wil ik liever niet ivm het bekende olieverbruik.
een 140 pk blok heeft dit probleem niet, maar die zijn niet in highline uitvoering.....
2. als ze een zgn ruilmotor hebben , vermoedelijk tgv het hoge olie verbruik , plaatsen ze dan een zelfde CFCA blok en krijg je dan na xxx km hetzelfde probleem van olie verbruik?
ik kees dat ook de EGR wordt vervangen naar EGR D, maar deze is volgens mij pas vanaf 2015 in gebruik, dus
3. indien de motor vervangen is voor 2015..... is er dus nog steeds een probleem want toen hadden ze nog niet de EGR D.
of heb ik het helemaal mis??
ben benieuwd naar jullie antwoord.
groet Goos
ik kom er niet uit, graag jullie antwoord betreffende een T5:
1. zijn alle 179 pk T5 motoren CFCA ?
zo'n motorblok wil ik liever niet ivm het bekende olieverbruik.
een 140 pk blok heeft dit probleem niet, maar die zijn niet in highline uitvoering.....
2. als ze een zgn ruilmotor hebben , vermoedelijk tgv het hoge olie verbruik , plaatsen ze dan een zelfde CFCA blok en krijg je dan na xxx km hetzelfde probleem van olie verbruik?
ik kees dat ook de EGR wordt vervangen naar EGR D, maar deze is volgens mij pas vanaf 2015 in gebruik, dus
3. indien de motor vervangen is voor 2015..... is er dus nog steeds een probleem want toen hadden ze nog niet de EGR D.
of heb ik het helemaal mis??
ben benieuwd naar jullie antwoord.
groet Goos
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Groeten Petergoosberger schreef: ↑07 dec 2019, 16:52 beste wjw,
ik kom er niet uit, graag jullie antwoord betreffende een T5:
1. zijn alle 179 pk T5 motoren CFCA ?
Ja
zo'n motorblok wil ik liever niet ivm het bekende olieverbruik.
een 140 pk blok heeft dit probleem niet, maar die zijn niet in highline uitvoering.....
Die 140 pk heb je in 2 smaken, de CAAC en de CCHA (=met dezelfde extra balansassen zoals in de CFCA)
2. als ze een zgn ruilmotor hebben , vermoedelijk tgv het hoge olie verbruik , plaatsen ze dan een zelfde CFCA blok
JA
en krijg je dan na xxx km hetzelfde probleem van olie verbruik? Niet noodzakerlijkerwijs
ik kees dat ook de EGR wordt vervangen naar EGR D, maar deze is volgens mij pas vanaf 2015 in gebruik, dus
3. indien de motor vervangen is voor 2015..... is er dus nog steeds een probleem want toen hadden ze nog niet de EGR D.
Zou zo maar kunnen ja, hoeft niet.
of heb ik het helemaal mis??
ben benieuwd naar jullie antwoord.
groet Goos
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Hoi dit is wat ik heb gevonden tabel is met copieren uit verband getrokken maar wat ik hier zie is alleen de CFCA motor 180 pk
Dieselmotoren 2009 bis 2016
Die Werte für Höchstgeschwindigkeit, Beschleunigung und Verbrauch beziehen sich auf den Multivan.
2.0 TDI
Bauzeitraum 10/2009–09/2016 10/2009–09/2016 06/2011–07/2015 10/2009–09/2016 10/2009–09/2016
Motorbaureihe VW EA189
Motorkennbuchstabe CAAA CAAB CAAD CAAC, CCHA CFCA
Motortyp 4-Zylinder-Reihenmotor
Gemischaufbereitung Direkteinspritzung (Common-Rail)
Motoraufladung Turbolader Bi-Turbolader
Hubraum 1968 cm³
max. Leistung 62 kW (84 PS) bei 3500/min 75 kW (102 PS) bei 3500/min 84 kW (114 PS) bei 3500/min 103 kW (140 PS) bei 3500/min 132 kW (180 PS) bei 3500/min
max. Drehmoment 220 Nm bei 1250–2500/min 250 Nm bei 1500–2500/min 250 Nm bei 1500–2750/min 340 Nm bei 1750–2500/min 400 Nm bei 1500–2000/min
Antrieb, serienmäßig Vorderradantrieb
Antrieb, optional – Allradantrieb (4Motion)
Getriebe, serienmäßig 5-Gang-Schaltgetriebe 6-Gang-Schaltgetriebe
Getriebe, optional – 7-Gang-DSG
Höchstgeschwindigkeit 146 km/h 157 km/h 163 km/h 173 km/h 191 km/h
Beschleunigung, 0–100 km/h 22,2 s 17,9 s 16,9 s 14,2 s 11,4 s
Kraftstoffverbrauch auf 100 km (kombiniert) 7,3 l Diesel 7,5 l Diesel 7,0 l Diesel 7,7 l Diesel 7,8 l Diesel
CO2-Emission (kombiniert) 193 g/km 193 g/km 184 g/km 198 g/km 205 g/km
Abgasnorm nach EU-Klassifikation Euro 5
Dieselmotoren 2009 bis 2016
Die Werte für Höchstgeschwindigkeit, Beschleunigung und Verbrauch beziehen sich auf den Multivan.
2.0 TDI
Bauzeitraum 10/2009–09/2016 10/2009–09/2016 06/2011–07/2015 10/2009–09/2016 10/2009–09/2016
Motorbaureihe VW EA189
Motorkennbuchstabe CAAA CAAB CAAD CAAC, CCHA CFCA
Motortyp 4-Zylinder-Reihenmotor
Gemischaufbereitung Direkteinspritzung (Common-Rail)
Motoraufladung Turbolader Bi-Turbolader
Hubraum 1968 cm³
max. Leistung 62 kW (84 PS) bei 3500/min 75 kW (102 PS) bei 3500/min 84 kW (114 PS) bei 3500/min 103 kW (140 PS) bei 3500/min 132 kW (180 PS) bei 3500/min
max. Drehmoment 220 Nm bei 1250–2500/min 250 Nm bei 1500–2500/min 250 Nm bei 1500–2750/min 340 Nm bei 1750–2500/min 400 Nm bei 1500–2000/min
Antrieb, serienmäßig Vorderradantrieb
Antrieb, optional – Allradantrieb (4Motion)
Getriebe, serienmäßig 5-Gang-Schaltgetriebe 6-Gang-Schaltgetriebe
Getriebe, optional – 7-Gang-DSG
Höchstgeschwindigkeit 146 km/h 157 km/h 163 km/h 173 km/h 191 km/h
Beschleunigung, 0–100 km/h 22,2 s 17,9 s 16,9 s 14,2 s 11,4 s
Kraftstoffverbrauch auf 100 km (kombiniert) 7,3 l Diesel 7,5 l Diesel 7,0 l Diesel 7,7 l Diesel 7,8 l Diesel
CO2-Emission (kombiniert) 193 g/km 193 g/km 184 g/km 198 g/km 205 g/km
Abgasnorm nach EU-Klassifikation Euro 5
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Geen idee of het olieprobleem terug komt met een nieuwe motor, maar hoop het niet. Bij aanschaf nieuwe rompmotor zit er al nieuw type egr koeler gemonteerd.
Verder rijd het fantastisch !
Groeten, Olaf
Verder rijd het fantastisch !
Groeten, Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Ik weet dat er een hoop motoren weer de problemen terug kregen -er zijn revisie bedrijven een serieus probleem- binnen de 80dkm aangezien die niets met die egr koeler deden, want "daar lag het niet aan". De motor op zich is niets mis mee, we hebben er nu die 200dkm na revisie gelopen hebben zonder dat het olie verbruik terug kwam. Dus op zich hoeft het niet erg te zijn om deze motor te kopen, je moet alleen zeker weten dat er iets met de egr gedaan is tijdens de revisie, dus dicht gemaakt of door de nieuwe vervangen.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
En er zijn er ook die nog steeds zonder olieverbruik al 160000 hebben gedraaid.....
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
EGR dichtzetten met VAGCOM helpt ook.
Groet Eurocook
Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Kun je uitleggen hoe je dat met behulp van VAGCOM of VCDS zou kunnen doen?
Alvast dank
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Het uitzetten van de EGR is gedaan bij het Campercentrum in Amersfoort.
Groet Eurocook
Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Wil jij mij eens vertellen hoe?
Is er ook een plaatje tussen gezet?
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Campercentrum Amersfoort zet er geen plaatje tussen.
Sterker nog ze laten het extern doen, softwarematig bij Unlimited Tubning
Sterker nog ze laten het extern doen, softwarematig bij Unlimited Tubning
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Half werk dus.......betekent dat er nog steeds uitlaatgassen doorheen gaan.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
Zo ziet zo'n CFCA motor er na 115000km uit, incl. lekke koppakking dan. Vroeger zag de 1,6d er zo uit na ongeveer 300000km..........
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: zijn alle 179 pk cfca motoren? en wat indien vervangende motor
@ goosberger,
al iets gevonden?
al iets gevonden?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...