Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel vraagje

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Standkachel vraagje

Bericht door Franz »

Goedendag wjw, ik probeer het hier maar op dit forum. Ik heb een standkachel en daar kan ik de gewenste temperatuur bij instellen. Alleen de gemeten temperatuur wat binnen is, is niet goed. - 39 geeft hij aan. Das koud. Met gevolg dat de kachel vol gas aanblijft. Theoretisch totdat hij de ingestelde temperatuur bereikt. Maar die blijft op - 39 staan. Ligt dat aan dit kastje? Zit hier de temperatuur sensor in? Als ik deze vernieuwt, is dan het probleem opgelost? Of zit die ergens anders? En ja, is Chinees. En later ingebouwd. Ik hoor graag jullie mening. Mvgrt frans
Bijlagen
Screenshot_20191229_163734_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Standkachel vraagje

Bericht door Hanz »

Kijk eens in de specificaties en de handleiding van dit apparaat. Meestal zit de temperatuursensor ergens in de binnenruimte van de auto en niet in het regelkastje. Dat kastje wordt vaak ingebouwd ergens in het dashboard op een plek waar de warmte van de kachel niet komt, dus een sensor op die plek is niet praktisch.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Standkachel vraagje

Bericht door Multivan Generation »

Kastje eerst eens resetten en kijken welke waarde hij zonder sensor geeft. Spanning er even afhalen.
Geeft hij dan nog een waarde dan is het kastje defect.

Hang de sensor in een bakje kokend water en kijk welke waarde die geeft. Doe hetzelfde maar dan de sensor in ijs leggen, dan moet de waarde naar nul of negatief gaan. Met deze test kun je je sensor een beetje grof testen.

Zoals reeds vermeldt verwacht ook ik een externe sensor die een aparte connector op je kastje heeft. Kastje even uitbouwen en een foto van typenummer maken en dan lekker warm binnen gaan googlen naar een Manuel.

Groetjes en succes.

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Standkachel vraagje

Bericht door Hanz »

Op deze site vind je foutcodes en een instructie voor de bediening. Misschien heb je hier iets aan.
https://www.banggood.com/LCD-Monitor-Sw ... customerQA
Bij de foutcodes is overigens sprake van een slechte verbinding met de sensor, waarschijnlijk gaat het hier om de verbinding met een externe sensor.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Standkachel vraagje

Bericht door Franz »

Jan2009
Soms wordt er heel wat verwacht , of er even wat technische informatie gegeven kan worden aan de hand van een screenshot van een of ander aliblabla produkt.??
:groteogen

Ik zou beginnen met te vermelden wat je hier laat zien , type, produktinfo , dat soort dingen weetjewel.

Goedendag Jan 2009. Zoals ik al schreef is het een Chinees product. En de foto is de display die ik in de wagen heb. En ja ik heb deze Chinese.... Zelf ingebouwd. Werkte goed. Meestal word je afgebrand met negatieve reacties als je zegt dat het van Ali is. Dat vond ik altijd zeeeeeer kort door de bocht. Diegene die ook een Chinees heeft ( en dat zijn er tegenwoordig best veel) weten wat dit is voor apperaat. Al die Chinese dingen zijn vaak hetzelfde. En zoals gemeld is dit de diesel uitvoering. Denk niet dat het uitmaakt of het een 5 of 2 of 3 kw ding is. Ik hoopte dus meer op een... Reactie van een mede wjw die ook een Chinees standkachel heeft en wat meer ervaring dan ik heeft. Ik kan je wel een type nr geven maar denk niet dat het nut heeft. Daarom de foto van het bediening panel. Dat geeft genoeg duidelijkheid over de kachel. ( in dit geval). Maar bedankt voor het meedenken. Bij de andere reactie stond iets over resetten. Ik heb helaas geen gebruiksaanwijzing meer door een op vreet actie van een heel lief hondje :huilen die dit papiertje lekker vond. Ik heb ook een link gelezen hierboven waar ik heel blij mee ben. De gebruiksaanwijzing. Mijn dank mede wjw. Dus hiermee ga ik aan de gang. Ik heb BTW bij monteren geen externe temp. sensor hoeven te monteren. Dus ging ik ervanuit dat dit kastje er een ingebouwd heeft. De resset tip ga ik uitzoeken. :toppie
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Plaats reactie