Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Schotland deze winter (2019/2020)
Re: Schotland deze winter (2019/2020)
Vanmorgen bij aankomst in Newcastle toch nog even gekeken, en het weer lijkt de komende week in het Noord-Oosten toch beter dan in het westen, dus op richting Cairngorms!
Via Edinburgh zijn we vanmiddag in Blairgowrie aangekomen. Morgen dan maar eens via Glenshee (over de hoogste openbare weg van het VK) naar Braemar, Linn of Dee en Balmoral. Dinsdag wordt naar verwachting een hele mooie dag, dus dat wordt óf stevig wandelen daar ergens, óf via de Old Military Road en de Snow Road (nu allemaal aangegeven als ‘open’) naar Tomintoul en misschien Inverness: Marga wil eigenlijk toch ook wel naar het noorden, maar ja dat is wel een eind rijden!
Nadeel van dit jaargetijde: om 16:00 u is het al donker. Voordeel: geen mugjes te zien!
Via Edinburgh zijn we vanmiddag in Blairgowrie aangekomen. Morgen dan maar eens via Glenshee (over de hoogste openbare weg van het VK) naar Braemar, Linn of Dee en Balmoral. Dinsdag wordt naar verwachting een hele mooie dag, dus dat wordt óf stevig wandelen daar ergens, óf via de Old Military Road en de Snow Road (nu allemaal aangegeven als ‘open’) naar Tomintoul en misschien Inverness: Marga wil eigenlijk toch ook wel naar het noorden, maar ja dat is wel een eind rijden!
Nadeel van dit jaargetijde: om 16:00 u is het al donker. Voordeel: geen mugjes te zien!
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
Schotse service
:
(en vraag niet hoe het komt dat die foto’s op hun kant staan...; overal elders staan ze goed, zoals genomen!j

(en vraag niet hoe het komt dat die foto’s op hun kant staan...; overal elders staan ze goed, zoals genomen!j
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
We zijn vandaag uitgekomen bij Braemar, midden in de Cairngorms. Wel een leuk plaatsje, dus we wilden hier wel op de camping staan en misschien morgen (Oudjaar) wat boeken. Wat blijkt: alle campings binnen een straal van een uur rijden zijn allemaal deze week volledig volgeboekt! Sommige twee maanden geleden al! Blijkbaar wil iedereen hier met Oud-en-Nieuw naar de Cairngorms...

Dus staan we nu na een tip van Douglas Adams (Deskman) op een mooie wildkampeerplek met mooi uitzicht over de rivier de Dee en Mar Lodge. Zoëven is er nog een VW-busje bij komen staan. Vooruit dan maar!
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- Henk-1
- Site Admin
- Contacteer:
Wow wat een mooi avontuur, geweldige omgeving
Geniet ervan en heb daar een leuk oud en nieuw

Geniet ervan en heb daar een leuk oud en nieuw

VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Nou staan we hier wel als zigeuners illegaal te kamperen, maar verder doen we geen concessies! ‘Uit’ eten is hier niet, dus koken we zelf. Whisky’tje als aperitief (dat is hier goed te krijgen) en verder: leve het California-keukentje: krieltjes, stoofpeertjes, hertenboutrollade en sinaasappel-portsaus!
De eerlijkheid gebiedt wel te vertellen dat we veel Kerstkliekjes meehebben... Dus ook en vooral: leve de California-koelkast!
De eerlijkheid gebiedt wel te vertellen dat we veel Kerstkliekjes meehebben... Dus ook en vooral: leve de California-koelkast!
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Mooi plekkie daar!
Ik kan mijn origineel niet meer vinden maar ik denk dat deze FB-link het ook doet als je niet op FB zit.
https://www.facebook.com/oloffredrikze/ ... 271844369/
En overnachten op een parkeerplaats is in de Cairngorms niet verboden / illegaal.
Ik kan mijn origineel niet meer vinden maar ik denk dat deze FB-link het ook doet als je niet op FB zit.
https://www.facebook.com/oloffredrikze/ ... 271844369/
En overnachten op een parkeerplaats is in de Cairngorms niet verboden / illegaal.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Douglas Adams is niet mijn naam of bijnaam maar de schrijver van 'A Hitchhikers guide to the galaxy' en een vermakelijke bron van zeer rake quotes.bvddobb schreef: 30 dec 2019, 19:10 Dus staan we nu na een tip van Douglas Adams (Deskman) op een mooie wildkampeerplek met mooi uitzicht over de rivier de Dee en Mar Lodge. Zoëven is er nog een VW-busje bij komen staan. Vooruit dan maar!
Het is dus Deskman (forumnaam) of Olof.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
-
[quote=Deskman post_id=457864 time=1577736393 user_id=11068]
[quote=bvddobb post_id=457858 time=1577729449 user_id=8971]
Dus staan we nu na een tip van Douglas Adams (Deskman) op een mooie wildkampeerplek met mooi uitzicht over de rivier de Dee en Mar Lodge. Zoëven is er nog een VW-busje bij komen staan. Vooruit dan maar!
[/quote]
[b]Douglas Adams[/b] is [i]niet[/i] mijn naam of bijnaam maar de schrijver van 'A Hitchhikers guide to the galaxy' en een vermakelijke bron van zeer rake quotes.
[/quote]
42!
Maar dat terzijde .
JB
[quote=bvddobb post_id=457858 time=1577729449 user_id=8971]
[/quote]
[b]Douglas Adams[/b] is [i]niet[/i] mijn naam of bijnaam maar de schrijver van 'A Hitchhikers guide to the galaxy' en een vermakelijke bron van zeer rake quotes.
[/quote]
42!
Maar dat terzijde .
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Campings vol.!! Het is ons eind september - oktober ook al opgevallen dat de campings in het weekend zomaar weer vol staan.
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.

Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Ik mis iets...
Douglas Adams
Douglas Adams
-
Ken uw klasssieken....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_antwo ... ,_en_Alles
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Oh, damn.
Ik zit aan schotland, bussen, weer en wetgeving te denken.
Ik ben weer bij...
Volgend jaar beter
Ik ben weer bij...
Volgend jaar beter

Douglas Adams
Douglas Adams
-
En jij kwam er zelfs nog mee! haha....Deskman schreef: 31 dec 2019, 10:51 Oh, damn.
Ik ben weer bij...
Volgend jaar beter![]()
Fijne jaarwisseling, voor iedereen natuurlijk,
JB
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga