Beide functioneren prima. Ik heb inderdaad wat grotere smelt-zekeringen gevonden.Pascal-141 schreef: ↑03 feb 2020, 12:10Er zitten wel degelijk zekeringen in de motorruimte . 1 voor de voorgloeiing , en ook 1 voor de ventilatoren .
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
- René
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Volgens mij heb je ergens of een slechte massa of een slechte plus.
René
René
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Dank je wel Rene. Dat ‘ergens’ is het probleem.
Bijvoorbeeld: er zijn al een paar wjw ers geweest die wijzen naar de massa aansluiting op chassis of versnellingsbak. Maar van bovenaf kan ik daar niet bij en ik heb geen brug. De zwarte kabel verdwijnt meteen naar beneden.
Maar stel dat dat het niet is: ga dan maar zoeken naar welke aansluiting het is.
Ik had gehoopt door het noemen van alle symptomen dat iemand direct zou zeggen: Dat is het!
Zelf ben ik niet zo technisch, maar een aansluiting of zekering controleren waar ik bij kan, kan ik natuurlijk wel.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Heb je startkabels ? Zet eens een startkabel op de - van de accu en op het motorblok, en kijk of het dan over is. Zo ja , massa probleem, zo niet dan is er een probleem in de voeding.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Die massa aansluiting is net van bovenaf bereikbaar , niet van onder ... de dikke (zwarte) massakabel loopt van de neg vd batterij direct naar beneden, net onder de batterij , en daar zit die vast geschroefd op de chassisbalk , daar kun je perfect bij . En vandaar gaat het verder naar de versnellingsbak , die is wat moeilijker te zien , maar het is bovenop de bak , waar de bak samenkomt met de motor .Freds schreef: ↑03 feb 2020, 23:07Dank je wel Rene. Dat ‘ergens’ is het probleem.
Bijvoorbeeld: er zijn al een paar wjw ers geweest die wijzen naar de massa aansluiting op chassis of versnellingsbak. Maar van bovenaf kan ik daar niet bij en ik heb geen brug. De zwarte kabel verdwijnt meteen naar beneden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Wat gemorreld aan de zwarte massakabel en ondertussen spanning gemeten:
Op de accu 12,6,
Plus-chassis 12,6
Plus-blok 12,6
Het lijkt er dus op dat de massakabel goed is en goed contact maakt.
Onder het rijden vallen de meters nu ook uit. Er zit denk ik iets los.
We dus een voedingsprobleem? Waar komt de voeding voor de tellers vandaan en hoe loopt ie?
Op de accu 12,6,
Plus-chassis 12,6
Plus-blok 12,6
Het lijkt er dus op dat de massakabel goed is en goed contact maakt.
Onder het rijden vallen de meters nu ook uit. Er zit denk ik iets los.
Startkabels van de min naar motorblok gedaan. Maakt niks uit.
We dus een voedingsprobleem? Waar komt de voeding voor de tellers vandaan en hoe loopt ie?
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Ik heb bij een van mijn T4's eens gehad dat 1 van de stekkers achteraan op de zekeringkast op een bepaald moment ook losgekomen was (onder dat er een "vergrendelsysteem" op zit .
Zekeringkast losgemaakt , alle stekkers eens bewogen en de losse stekker goed op zijn plaats gestoken , en geen probleem meer gehad dan .
Zekeringkast losgemaakt , alle stekkers eens bewogen en de losse stekker goed op zijn plaats gestoken , en geen probleem meer gehad dan .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Ik heb zojuist eens alle zekeringen goed aangedrukt. Geen idee trouwens welke zekering hierbij hoort, kan dat niet vinden. Zal jouw suggestie ook toepassen. Zo direct reactie.Pascal-141 schreef: ↑05 feb 2020, 13:20 Ik heb bij een van mijn T4's eens gehad dat 1 van de stekkers achteraan op de zekeringkast op een bepaald moment ook losgekomen was (onder dat er een "vergrendelsysteem" op zit .
Zekeringkast losgemaakt , alle stekkers eens bewogen en de losse stekker goed op zijn plaats gestoken , en geen probleem meer gehad dan .
Wat ik raar vind: na afzetten contact blijft ie een tijdje ‘klikken’ van achter het dashboard.
Update: zekeringen nog eens goed aangedrukt, aansluitingen op zekeringkast zo goed als ging aangedrukt. Massa bij de zekeringkast gecontroleerd.... Deed niks nog steeds de tellers op nul bij starten.
Toen in de motorruimte diverse stekkertjes en zo aangedrukt en ... hij doet niks geks meer! Werkt super.
Maar ja: dat had ik laatst ook en toen was het de volgende morgen weer mis.
Wat dit duidelijk maakt is dat er iets los zit/zat.
Alleen weet ik nu echt niet meer welk stekkertje of draadje dat zal zijn geweest. Hopelijk blijft het nu zo
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Nee dus!!! Ik word nu echt wanhopig.
Maar nu een vraag aan jullie: de garage heeft de motor erin gebouwd. Alles werkte van te voren prima, alleen een compressieprobleem.
Oude motor eruit, nieuwe erin. De motor loopt goed, maar: dit probleem dus (waar dit topic over gaat)
Binnen 5 minuten na wegrijden begon het gedonder al en ik dus direct gebeld. Zegt de garage: dat hoeft niks met de reparatie te doen te hebben.
Maar hij heeft hem toch zo afgeleverd? En er was niks aan de hand toen ik hem bracht.
Wat adviseren jullie?
Maar nu een vraag aan jullie: de garage heeft de motor erin gebouwd. Alles werkte van te voren prima, alleen een compressieprobleem.
Oude motor eruit, nieuwe erin. De motor loopt goed, maar: dit probleem dus (waar dit topic over gaat)
Binnen 5 minuten na wegrijden begon het gedonder al en ik dus direct gebeld. Zegt de garage: dat hoeft niks met de reparatie te doen te hebben.
Maar hij heeft hem toch zo afgeleverd? En er was niks aan de hand toen ik hem bracht.
Wat adviseren jullie?
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Bedrading op de dynamo ook al gecontroleerd?
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
De laadstroom naar de accu was voldoende (getest, toen de accu is vervangen) Wat zou ik verder kunnen testen?
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
heb je dan al eens gecontroleerd WAT er precies zit te klikken ? Dan kun je van daaruit verder gericht gaan zoekenWat ik raar vind: na afzetten contact blijft ie een tijdje ‘klikken’ van achter het dashboard.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Het tikken zit in de tellerunit en ontstaat als er geen spanning weg kan lijkt het wel. Je zit dan ook de km teller licht bewegen.Pascal-141 schreef: ↑06 feb 2020, 07:31heb je dan al eens gecontroleerd WAT er precies zit te klikken ? Dan kun je van daaruit verder gericht gaan zoekenWat ik raar vind: na afzetten contact blijft ie een tijdje ‘klikken’ van achter het dashboard.
Ik denk dat het eerder een gevolg is dan de oorzaak.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Zie wat er onder het rijden gebeurde:
https://my.hidrive.com/lnk/JXimgN9h
Eerst downloaden en dan bekijken.
https://my.hidrive.com/lnk/JXimgN9h
Eerst downloaden en dan bekijken.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Motor vervangen. Tellers gaan op 0 bij starten
Als ik zo je filmpje zie en afga op je tekst,
Jij hebt/had een <'99 ACV erin zitten en het blok van een AJT gepakt, klopt toch?
@iedereen, zitten er nog sensoren of aansluitingen die anders zouden kunnen zijn?
Alle aanbouwdelen zijn overgezet van je oude blok?
Jij hebt/had een <'99 ACV erin zitten en het blok van een AJT gepakt, klopt toch?
@iedereen, zitten er nog sensoren of aansluitingen die anders zouden kunnen zijn?
Alle aanbouwdelen zijn overgezet van je oude blok?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++