mijn motor een 2.4 aab komt niet op temperatuur blijft op 70 graden steken en verbruikt op lange stukken vooral op de snelweg koelvloeistof. Betekent dit dat de koppakking het begeven heeft of is de thermostaat kapot en gooit hij het uit de overloop van het reservoir
Groet Sander
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motor komt niet op temperatuur
al eens spaningsreg gedacht ?
Hallo Sander.
Kijk eens bij tips en trucks.
spanningsregelaar, ik heb daar eens een stukje over geschreven.
Bekende tijdelijke oplossing is..een klap boven op de kilometer teller fabriek.
en als het goed moet je tank meter ook niet de juiste inhoud aangeven !!
Succes daar !!
Groeten uit Sneek
Sjoerd
Kijk eens bij tips en trucks.
spanningsregelaar, ik heb daar eens een stukje over geschreven.
Bekende tijdelijke oplossing is..een klap boven op de kilometer teller fabriek.
en als het goed moet je tank meter ook niet de juiste inhoud aangeven !!
Succes daar !!
Groeten uit Sneek
Sjoerd
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Toch even beter lezen Sjoerd......
Hij verteld dat ie koelvloeistof verbruikt en andere motorische problemen, kan dus goed zijn (grote kans) dat dit NIETS met de spanningsregelaar te maken heeft.
-----------
Lekke koppakking kan zichtbaar zijn door waterlekkage naar buiten (langs blok naar benee)
olie in koelvloeistof en omgekeerd (sludgevorming)
CO2 in koelsysteem en drukopbouw (blaast dan af via dop reservoir.
Alleen wordt de motor doorgaans HETER van een lekke koppakking.
Koelvloeistof die niet op temp komt kan duiden op kapotte thermostaat, maar dat verklaart je koelvoeistofverlies niet.
-meet de temperatuur van de koelvloeistof als de meter 70 aangeeft.....
-(laat) je koelsysteem testen op CO2 (lekke koppakking/gescheurde kop/blok)
-controlleer de motor op lekkages
Hij verteld dat ie koelvloeistof verbruikt en andere motorische problemen, kan dus goed zijn (grote kans) dat dit NIETS met de spanningsregelaar te maken heeft.
-----------
Lekke koppakking kan zichtbaar zijn door waterlekkage naar buiten (langs blok naar benee)
olie in koelvloeistof en omgekeerd (sludgevorming)
CO2 in koelsysteem en drukopbouw (blaast dan af via dop reservoir.
Alleen wordt de motor doorgaans HETER van een lekke koppakking.
Koelvloeistof die niet op temp komt kan duiden op kapotte thermostaat, maar dat verklaart je koelvoeistofverlies niet.
-meet de temperatuur van de koelvloeistof als de meter 70 aangeeft.....
-(laat) je koelsysteem testen op CO2 (lekke koppakking/gescheurde kop/blok)
-controlleer de motor op lekkages
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon