Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 ombouw van diesel naar benzine help
T5 ombouw van diesel naar benzine help
goede morgen ik ben op zoek naar een knappe multivan highline lange uitvoering waar zo,n beetje alles op zit oa schuifdeur l+r stoelen banken leer airco
ik wil graag een vr6 3.2 uit voering maar die zijn bijna niet te vinden zelfs niet bij onze naaste buren
vaak de korte variant of compleet uitgewoond en duur boven de 12.500 eur begint t
zo doende dacht ik hier in een NL een hele knappe diesel uit voering te kopen en er een vr6 auto maat in te hangen
rdw al info in gewonnen het mag en is goed koper dan er een in te voeren
bmp/btw voor toch wel de luxe bus van vw (als je m vind)
maar nu komt t de vr6 bdl / bkk enzv motor die in de T5 hangt met dat speciale inlaat spruit stuk 022 133 201AR /p is ook moeilijk te vinden
dus wat is er veel in aan bod en relatief goed koop dat zijn de vw sharans seat elhambra en ford galaxy
(ik vind persoonlijk dat t geluid uit de 2.8 2.9 donkerder klinkt mooier dan de r32 of r36 die klinken toch al meer naar de supra s en nissan s )
nu is mijn vraag past dat (bus) inlaat spruitstuk dus op alle vr6 motoren ???
ik twijfel en zelfs de vw dealer ook omdat dat inlaat spruit stuk dus voor 3.2 24 klepper kop is gemaakt
straks knip ik een vw sharan 2.8 die zijn 24v en past t spul niet
want roepen ja is vw vag past allemaal op elkaar net lego daar ben ik in de jaren wel achter gekomen dat dat niet helemaal waar is
als jullie mischien ervaring er mee hebben tips of links enzv hoor ik t graag groet willem
ik wil graag een vr6 3.2 uit voering maar die zijn bijna niet te vinden zelfs niet bij onze naaste buren
vaak de korte variant of compleet uitgewoond en duur boven de 12.500 eur begint t
zo doende dacht ik hier in een NL een hele knappe diesel uit voering te kopen en er een vr6 auto maat in te hangen
rdw al info in gewonnen het mag en is goed koper dan er een in te voeren
bmp/btw voor toch wel de luxe bus van vw (als je m vind)
maar nu komt t de vr6 bdl / bkk enzv motor die in de T5 hangt met dat speciale inlaat spruit stuk 022 133 201AR /p is ook moeilijk te vinden
dus wat is er veel in aan bod en relatief goed koop dat zijn de vw sharans seat elhambra en ford galaxy
(ik vind persoonlijk dat t geluid uit de 2.8 2.9 donkerder klinkt mooier dan de r32 of r36 die klinken toch al meer naar de supra s en nissan s )
nu is mijn vraag past dat (bus) inlaat spruitstuk dus op alle vr6 motoren ???
ik twijfel en zelfs de vw dealer ook omdat dat inlaat spruit stuk dus voor 3.2 24 klepper kop is gemaakt
straks knip ik een vw sharan 2.8 die zijn 24v en past t spul niet
want roepen ja is vw vag past allemaal op elkaar net lego daar ben ik in de jaren wel achter gekomen dat dat niet helemaal waar is
als jullie mischien ervaring er mee hebben tips of links enzv hoor ik t graag groet willem
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Uitlaat op maat laten maken een optie?
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Spruitstuk pakking voor beide motoren bestellen en naast elkaar leggen en je weet het
Na ombouw hou je 1 pakking over
Succes!
Na ombouw hou je 1 pakking over
Succes!
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Je zoekt een multivan lange wielbasis met alle opties en vindt 12500 Euro te duur?
Ook wil je er een benzine motor in hebben van 3,2 liter V6.
Heb je enig idee wat het verbruik aan brandstof bij zo'n auto gaat doen?
Ik zou zeggen, allereerst succes met de zoektocht naar een lange multivan,
ten tweede succes met het zoeken naar eentje met full options,
ten derde succes met het zoeken naar een 3.2 V6,
en ten vierde succes met je droom en je budget.
Ook wil je er een benzine motor in hebben van 3,2 liter V6.
Heb je enig idee wat het verbruik aan brandstof bij zo'n auto gaat doen?
Ik zou zeggen, allereerst succes met de zoektocht naar een lange multivan,
ten tweede succes met het zoeken naar eentje met full options,
ten derde succes met het zoeken naar een 3.2 V6,
en ten vierde succes met je droom en je budget.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Begrijp ik nou goed dat je in een T5 een oude generatie motor wil hangen? Dus geen 3.2 maar een 2.8?
Als ik je bericht lees sla je ongeveer 1000 stappen over.
Als ik je bericht lees sla je ongeveer 1000 stappen over.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Dit zegt toch niks over de loop vd spruitstukken, enkel de passing op de kop.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Maar het ging hem er toch om of hij een origineel spruitstuk op een 2.8 kon schroeven?
Maar als dit het enigste is waar hij tegen aan gaat lopen ...
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
zoveel succes gewenst maar toch voel ik iets negatiefsMultivan Generation schreef: ↑11 jun 2020, 10:56 Je zoekt een multivan lange wielbasis met alle opties en vindt 12500 Euro te duur?
Ook wil je er een benzine motor in hebben van 3,2 liter V6.
Heb je enig idee wat het verbruik aan brandstof bij zo'n auto gaat doen?
Ik zou zeggen, allereerst succes met de zoektocht naar een lange multivan,
ten tweede succes met het zoeken naar eentje met full options,
ten derde succes met het zoeken naar een 3.2 V6,
en ten vierde succes met je droom en je budget.
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
en daar ging t me om dat spruit stuk wat voor de transporter gemaakt is om die vr6 er in te kunnen proppen .
t zou mooi zijn als dat spruit stuk past op alle vr6 motoren 2.8 , 2.9 , 3.6 dan maakt t kiezen van een donor auto wat geruststellende
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Dan kan ik je vertellen dat 2.8 en 2.9 12v uitlaatspruitstukken niet passen op latere generaties. Je wil een T5 ombouwen en deze is nooit geleverd met een 12v vr6 dit is allemaal T4 spul.
Een Sharan heb je niks aan omdat deze motor nooit in een T5 geleverd is met de 2.8.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
Neem de adviezen van de heren hier op het forum goed door, dat zijn geen prutsers en weten waarover ze praten. Je haalt jezelf een boel werk en wellicht ellende op de hals. En dan is die 12.500 euro misschien nog een schijntje. Als je toch doorzet en slaagt, dan graag een uitgebreid verslag hier. Je stijgt dan behoorlijk op de spreekwoordelijke ladderwhgs schreef: ↑12 jun 2020, 06:34zoveel succes gewenst maar toch voel ik iets negatiefsMultivan Generation schreef: ↑11 jun 2020, 10:56 Je zoekt een multivan lange wielbasis met alle opties en vindt 12500 Euro te duur?
Ook wil je er een benzine motor in hebben van 3,2 liter V6.
Heb je enig idee wat het verbruik aan brandstof bij zo'n auto gaat doen?
Ik zou zeggen, allereerst succes met de zoektocht naar een lange multivan,
ten tweede succes met het zoeken naar eentje met full options,
ten derde succes met het zoeken naar een 3.2 V6,
en ten vierde succes met je droom en je budget.
Don't follow, take the lead
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
toch nog ff aan t spitten geweest in de etka papieren de t5 onder de loep genomen vag codes vergeleken met div uitvoeringen van vw blijkt dus dat de 3.2 24v vr6 uit de T5 2005 zga gelijk is uit de 2.8 24 v (alleen boring verschilt) uit een sharan uit 2005 en dat alles door ff die pakking te vergelijken kwam er veel meer naar voren maar inderdaad wat je zegt die oudere motoren heb je niks aanErdem50 schreef: ↑12 jun 2020, 09:12Dan kan ik je vertellen dat 2.8 en 2.9 12v uitlaatspruitstukken niet passen op latere generaties. Je wil een T5 ombouwen en deze is nooit geleverd met een 12v vr6 dit is allemaal T4 spul.
Een Sharan heb je niks aan omdat deze motor nooit in een T5 geleverd is met de 2.8.
Re: T5 ombouw van diesel naar benzine help
ja daarom kwam ik ook bij jullie kijken en ik heb al wat vw,s gehad en verbouwd maar dacht voor ik aan zo,n klus gaat beginnen ff goed rond neuzen en zo zie je maar dat door alleen ff die inlaat pakking tegen t licht te houden door een tip van jullie schepte dat een hoop duidelijkheidFlaterik schreef: ↑12 jun 2020, 10:31Neem de adviezen van de heren hier op het forum goed door, dat zijn geen prutsers en weten waarover ze praten. Je haalt jezelf een boel werk en wellicht ellende op de hals. En dan is die 12.500 euro misschien nog een schijntje. Als je toch doorzet en slaagt, dan graag een uitgebreid verslag hier. Je stijgt dan behoorlijk op de spreekwoordelijke ladderwhgs schreef: ↑12 jun 2020, 06:34zoveel succes gewenst maar toch voel ik iets negatiefsMultivan Generation schreef: ↑11 jun 2020, 10:56 Je zoekt een multivan lange wielbasis met alle opties en vindt 12500 Euro te duur?
Ook wil je er een benzine motor in hebben van 3,2 liter V6.
Heb je enig idee wat het verbruik aan brandstof bij zo'n auto gaat doen?
Ik zou zeggen, allereerst succes met de zoektocht naar een lange multivan,
ten tweede succes met het zoeken naar eentje met full options,
ten derde succes met het zoeken naar een 3.2 V6,
en ten vierde succes met je droom en je budget.
misschien vind ik wel een kant en klare bus maar goed van sleutelen ben ik ook niet vies t is mn werk en mn hobby
ben alleen dat diesel busje pesten van den haag goed zat fijn stof toeslag milieu zone,s en wat er straks nog aan komt
ik heb nog een oldtimer staan diesel die ik nu als planten bak mag gebruiken van den haag
vandaar mn keuze / idee
maar goed ik dwaal af ik zal zeker mn aanstaande keuze posten en als die ombouw t gaat worden jullie op de hoogte houden
geloof alleen dat foto,s en zo posten beter gaat op t weetjewel fb forum goed weekeind