Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 Bus camper voor Mark
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Bedplank beide zijden in de lak gezet en dat droogde lekker..
Daarna schuifdeur in het vilt gezet.
En als laatste in het achterste hemeltje een bedlampje gemaakt en alles in die buurt in het vilt gezet.
Ben er blij mee.
Morgen de bedplank er in..
Maar eerst heuvel hardloop training..
Daarna schuifdeur in het vilt gezet.
En als laatste in het achterste hemeltje een bedlampje gemaakt en alles in die buurt in het vilt gezet.
Ben er blij mee.
Morgen de bedplank er in..
Maar eerst heuvel hardloop training..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Bedplank gemonteerd, is lekker licht geworden in het interieur.
Weer iets van het lijstje af gestreept..
Weer iets van het lijstje af gestreept..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 Bus camper voor Mark
Mooi ‘projectje’ Peter,
Wordt weer vakkundig aangepakt.
Fraai dat vilt uit één stuk.
Is deze dakuitsparing smaller dan bij een T4 Westfalia-dak. Of lijkt dat zo doordat de bedplank één geheel is?
Ben benieuwd naar het vervolg.
Succes!
Odorf
Wordt weer vakkundig aangepakt.
Fraai dat vilt uit één stuk.
Is deze dakuitsparing smaller dan bij een T4 Westfalia-dak. Of lijkt dat zo doordat de bedplank één geheel is?
Ben benieuwd naar het vervolg.
Succes!
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Dag Odorf,
dank je wel.
De bedplank van dit Austops dak is 111 cm breed.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: T6 Bus camper voor Mark
Leuk project Peter, ziet er goed uit, ben wel benieuwd naar wat meer details van de keuken
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Er zit nu een keuken in voor de keuring.sgsdebruijn schreef: ↑24 jun 2020, 14:19 Leuk project Peter, ziet er goed uit, ben wel benieuwd naar wat meer details van de keuken
Wat wil je weten van details dan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39
Re: T6 Bus camper voor Mark
Smullen dit, mooi werk!
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Vandaag bij de RDW geweest voor import keuring en meteen omkeuring naar camper.
Auto is een WV2 chassisnummer met volgens CVO 8 zitplaatsen (afgeleverd met 3+3) en dus de originele gordelpunten en rondom ramen.
Aangeboden met voorstoel, 2-zits bankje , en 2 zits bankje achter.
Ook is de auto voorzien van een Austops slaaphefdak voor een T5 en T6.
Het 2 zits bankje in het camper gedeelte is met originele Volkswagen bankbeugels op originele door VW voorziene posities in de vloer gemonteerd, waarbij de gaten voor 3 beugels zelf zijn geboord, maar dus op originele door Volkswagen voorziene punten, de andere beugel positie is hergebruikt.
De gordel rechts zat gewoon in het originele af-fabriek gordelpunt in de C-stijl.
Doordat de combinatie tussen bank en gordel iets veranderd was, kon de keurmeester het niet goedkeuren, en werd er daarvoor een afspraak gemaakt met de afdeling VRT van het RDW.
Bij het slaaphefdak, had ik de inbouw foto's mee genomen, plus de documentatie van de TUV-keuring van het Austops dak.
Omdat de cut-out verder als de B-stijl doorliep, had de keurmeester ook hier zijn bedenkingen bij en moet dezelfde afdeling(VRT) daar maar een uitspraak over doen. Voor Camperfixx was dit ongehoord en bizar..
Dus wordt vervolgd.
Auto is een WV2 chassisnummer met volgens CVO 8 zitplaatsen (afgeleverd met 3+3) en dus de originele gordelpunten en rondom ramen.
Aangeboden met voorstoel, 2-zits bankje , en 2 zits bankje achter.
Ook is de auto voorzien van een Austops slaaphefdak voor een T5 en T6.
Het 2 zits bankje in het camper gedeelte is met originele Volkswagen bankbeugels op originele door VW voorziene posities in de vloer gemonteerd, waarbij de gaten voor 3 beugels zelf zijn geboord, maar dus op originele door Volkswagen voorziene punten, de andere beugel positie is hergebruikt.
De gordel rechts zat gewoon in het originele af-fabriek gordelpunt in de C-stijl.
Doordat de combinatie tussen bank en gordel iets veranderd was, kon de keurmeester het niet goedkeuren, en werd er daarvoor een afspraak gemaakt met de afdeling VRT van het RDW.
Bij het slaaphefdak, had ik de inbouw foto's mee genomen, plus de documentatie van de TUV-keuring van het Austops dak.
Omdat de cut-out verder als de B-stijl doorliep, had de keurmeester ook hier zijn bedenkingen bij en moet dezelfde afdeling(VRT) daar maar een uitspraak over doen. Voor Camperfixx was dit ongehoord en bizar..
Dus wordt vervolgd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T6 Bus camper voor Mark
Wat een stelletje kl**tzakken zeg..
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Die meneer doet ook gewoon zijn werk he..
Ik ga nu de originele 3 zits bank op de originele punten weer terugzetten en de keukenkast verder naar achteren,
dan kan die onduidelijkheid al afgestreept worden van het lijstje.
En dan blijft alleen nog de vraag over het hefdak open staan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T6 Bus camper voor Mark
Hij doet uiteraard zijn werk, maar dat doen we allemaal haha.Multivan Generation schreef: ↑04 jul 2020, 08:51Die meneer doet ook gewoon zijn werk he..
Ik ga nu de originele 3 zits bank op de originele punten weer terugzetten en de keukenkast verder naar achteren,
dan kan die onduidelijkheid al afgestreept worden van het lijstje.
En dan blijft alleen nog de vraag over het hefdak open staan.
Ik vind alleen bij het RDW zo krom dat er zovaak gemeten word met 2 maten. 1 gaat vlekkeloos er door heen en de andere met allerlei tegenslagen...
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Toen ik bezig was mijn bus klaar te maken voor de keuring, was het advies van het bedrijf wat mijn hefdak geplaatst heeft, om de opstelling van de bank voor de keuring te laten zoals deze was.
Ik heb een combi, met een zitrij bestaande uit een tweezitsbank en een wegklapbare stoel. Daarachter zat dus een los tussenschot van de dubbele cabine. Voor de keuring dus het tussenschot weggehaald en de zitrij van de DC intact gelaten. Achter de zitrij een keukentje geplaatst. Slaaphefdak gold als bed.
Probleemloos bij RDW en douane. Was wel 11 jaar geleden.
Mijn advies dus, laat voor de keuring, indien mogelijk, zitplaatsen intact.
Ik heb een combi, met een zitrij bestaande uit een tweezitsbank en een wegklapbare stoel. Daarachter zat dus een los tussenschot van de dubbele cabine. Voor de keuring dus het tussenschot weggehaald en de zitrij van de DC intact gelaten. Achter de zitrij een keukentje geplaatst. Slaaphefdak gold als bed.
Probleemloos bij RDW en douane. Was wel 11 jaar geleden.
Mijn advies dus, laat voor de keuring, indien mogelijk, zitplaatsen intact.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Dat heeft ook te maken met het bouwjaar van de bus.Angelo-anneveld schreef: ↑04 jul 2020, 09:56 Hij doet uiteraard zijn werk, maar dat doen we allemaal haha.
Ik vind alleen bij het RDW zo krom dat er zovaak gemeten word met 2 maten. 1 gaat vlekkeloos er door heen en de andere met allerlei tegenslagen...
Ik heb begrepen dat er weer een verscherping heeft plaatsgevonden voor auto's na 2014.
Deze bus is 2016 dus ja..
Ondertussen zit er i.p.v. een 2 zits bankje rechts nu een 3 zits bank in ; zo is de bus af-fabriek afgeleverd.
Keukentje gaat naar achter de bank.
Ondertussen, de bus is immers reeds RDW-gewogen, hebben we een aanvang gemaakt met het isoleren met schapenwol.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Vandaag (droge dag) verder gegaan met cruise control inbouw bij een bus die daarvoor niet voorbereid is.
Korte versie:
linker wiel verwijderen
linker wielkuip verwijderen
kunststof plaatwerk onderzijde bumper losmaken
Bumper+ grille naar voren halen
Koplamp verwijderen.
Accu verwijderen
Accuplaat verwijderen
Dempingsmat verwijderen
E-box open maken
Motorcomputer en DC-DC omvormer verwijderen i.v.m. kabel lengte
Juiste stekker localiseren --> natuurlijk helemaal onderaan zwart 10 polig
Vanaf motorcomputer tot connector lag er een draad, van stekker richting interieur niets..
Bekabeling naar binnen gelegd en meteen nog een kabel van 1ste naar 2de accu ook mee naar binnen getrokken.
Alles weer teruggebouwd.
Conclusie: als je een 2de hands bus zoekt, zoek er eentje die al cruise control heeft, want de werkuren maken naderhand inbouwen duur plus je hebt eventueel nog een andere body control module nodig (in dit geval gelukkig de hoogste versie )
Oja en ik kwam er ook nog achter dat de wielbouten van de T6 anders zijn..
Dagje klote werk, met polsen een beetje open en weinig ruimte in de E-box..
Korte versie:
linker wiel verwijderen
linker wielkuip verwijderen
kunststof plaatwerk onderzijde bumper losmaken
Bumper+ grille naar voren halen
Koplamp verwijderen.
Accu verwijderen
Accuplaat verwijderen
Dempingsmat verwijderen
E-box open maken
Motorcomputer en DC-DC omvormer verwijderen i.v.m. kabel lengte
Juiste stekker localiseren --> natuurlijk helemaal onderaan zwart 10 polig
Vanaf motorcomputer tot connector lag er een draad, van stekker richting interieur niets..
Bekabeling naar binnen gelegd en meteen nog een kabel van 1ste naar 2de accu ook mee naar binnen getrokken.
Alles weer teruggebouwd.
Conclusie: als je een 2de hands bus zoekt, zoek er eentje die al cruise control heeft, want de werkuren maken naderhand inbouwen duur plus je hebt eventueel nog een andere body control module nodig (in dit geval gelukkig de hoogste versie )
Oja en ik kwam er ook nog achter dat de wielbouten van de T6 anders zijn..
Dagje klote werk, met polsen een beetje open en weinig ruimte in de E-box..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
stekker overzicht welke waar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...