Bij onze T5 van 2012 is de stoelversteller ook de kleine kunststof versteller. Kan dus ook per type nog verschillen blijkbaar.Multivan Generation schreef: ↑17 jun 2020, 17:14 Wat mij opvalt tussen Onze T5-GP met 140 pk (gechipt naar 182pk - 420 Nm) en deze T6 met 150 pk,
zijn veel verschillen. Neem van mij aan, die mensen die zeggen dat een T6 een zoveelste facelift is van een T5, die weten niet waarover ze praten. Er zit zoveel verschil in, ook technisch en op de meest gekke en onverwachte plaatsen, dat in mijn ogen het een heel andere auto is.
.....De voorstoelen qua verstelling is vergelijkbaar met een personenauto, dus niet meer in het midden met een grote beugel, maar met een kleine kunststof versteller uit het midden.....
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 Bus camper voor Mark
Re: T6 Bus camper voor Mark + verschil T5-GP 140pk tov T6-150 pk
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: T6 Bus camper voor Mark
Datzelfde kun je zeggen over het aansluiten van de extra mistlampen/breedstralers. Het gedoe met die bumper is niet moeilijk maar wel erg omslachtig maar je moet ook nog ongeveer blind een paar draadjes bijprikken in de CEM die diep verstopt onder het dashboard zit, erg onhandig.Multivan Generation schreef: ↑07 jul 2020, 17:38
Conclusie: als je een 2de hands bus zoekt, zoek er eentje die al cruise control heeft, want de werkuren maken naderhand inbouwen duur plus je hebt eventueel nog een andere body control module nodig (in dit geval gelukkig de hoogste versie )
Dagje klote werk, met polsen een beetje open en weinig ruimte in de E-box..
Ik heb dat veel eenvoudiger aangetroffen in bijvoorbeeld mijn Volvo’s waar dingen meestal voorbestaan zijn of in ieder geval voorbereid.
We zijn het er dus wel over eens denk ik dat VW weinig of geen rekening houdt met het retrofitten van opties.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Gisteren trekhaak achter qua elektrisch aangesloten.
Is een wagenspecifieke set van westfalia.
Nog een indruk van de kwaliteit.
Is een wagenspecifieke set van westfalia.
Nog een indruk van de kwaliteit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Cruisecontrol inbouw in T6 verder gegaan.
Bedrading in juiste stekker van BCM op juiste positie er in gestoken.
Stekker bij stuurkolom is een drama stekker.
Daarna de stuurkolom combischakelaar.
Vanochtend bijna 50 min !!! Aan het puzzelen geweest welke ik exact nodig had. Veel verschillende combinaties mogelijk
Uiteindelijk vanmiddag geleverd en was de juiste
Meteen ingebouwd.
Bedrading in juiste stekker van BCM op juiste positie er in gestoken.
Stekker bij stuurkolom is een drama stekker.
Daarna de stuurkolom combischakelaar.
Vanochtend bijna 50 min !!! Aan het puzzelen geweest welke ik exact nodig had. Veel verschillende combinaties mogelijk
Uiteindelijk vanmiddag geleverd en was de juiste
Meteen ingebouwd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Uiteindelijk resultaat.
Daarna massa aansluiting weer op accu en beide zaken aanmelden en eventueel de stuurhoeksensor voor ESP opnieuw calculeren.
Nu verder met trekhaak bedrading aan BCM en zekeringenkast aansluiten.Daarna massa aansluiting weer op accu en beide zaken aanmelden en eventueel de stuurhoeksensor voor ESP opnieuw calculeren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Ondertussen ook van dit:
De eigenaar vond dat open vak in het dashboard een beetje hopeloos onbruikbaar.
Naar dit gegaan:
Is een aftermarket onderdeel van Van-X.De eigenaar vond dat open vak in het dashboard een beetje hopeloos onbruikbaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 Bus camper voor Mark
...en het spaart VW geld
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Dat kan wel zijn, maar dan is het wel zo handig/leuk/praktisch als VW dit als optie/onderdeel voor een Transporter dashboard zou verkopen.
Maar helaas.. Dus dan maar eentje van Van-X aangeschaft tegen een prijs waarvan je denkt .
Gisteren voor een herkeuring naar het RDW geweest. Ditmaal in Schiedam omwille van de wachttijd in Roosendaal en andere keuringsstations.
Het is bij de RDW op dit moment gewoon zeer druk en de wachtlijsten die gekomen zijn door de corona crisis worden met man en macht geprobeerd weg te werken, en ondanks de hoge werkdruk blijven de medewerkers erg netjes en vriendelijk
Bij de herkeuring zijn we met 6 zitplaatsen voorgereden dus nu 1+2 en daarachter een 3 zits bank (zoals de bus is uitgeleverd af-fabriek) en dat was meteen in orde. Voor wat betreft het Austops slaap hefdak zijn er nog steeds wat bedenkingen.
We waren nu gewapend met een geldig TÜV-certificaat (vorige was eind 2019 verlopen), de inbouwhandleiding specifiek VW T5 en T6 alsmede het 28 pagina's tellende TÜV-verslag van hoe er getest is, welke waarden er gemeten werden vooraf en achteraf, waar er meetsensoren opgehangen zijn geweest, en waarin de conclusie staat dat er geen significante impact is op de torsiestijfheid van de auto, en op deze basis wordt er een positief stabiliteits gedrag in de omgebouwde Volkswagen transporter waargenomen.
De stationschef kwam er bij en heeft het bekeken en uitgelegd dat TÜV een test instantie is vergelijkbaar met de Nederlandse TNO, maar dat deze organisatie niet gaat over de richtlijnen welke lokale instanties zoals bijvoorbeeld het KBA in Duitsland en het RDW in Nederland hanteren en toepassen.
Het test-rapport kan gezien worden als onderliggend document en zal gewogen en verifieerd moeten worden tegen Nederlandse wet-en regelgeving.
Dus dat de afdeling VRT van het RDW (Voertuig regelgeving en toelating) zal dit gaan beoordelen.
Hierop heb ik meteen met de leverancier Camperfixx contact opgenomen, alsmede met Austops zelf en de Europese importeur van Austops (camperroof Europe in Nijmegen) en er wordt aan gewerkt.
Eigenlijk is het een beetje verbazingwekkend en wrang, dat dit zo lang moet duren, terwijl er genoeg andere mensen en eigenaren van busjes zijn, die zondere op-en aanmerkingen zo door de RDW keuring naar camper komen, notabene met hetzelfde dak.
Wordt vervolgd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Net bericht ontvangen van de afdeling VRT van het RDW.
Zij zien geen bezwaar en geven groen licht.
Zij gaan het intern doorzetten naar de afdeling TKC technisch kennis centrum en ik heb begrepen dat die met het keuringsstation contact opnemen voor groen licht.
Wordt vervolgd.
Ondertussen met nog verschillende zaken bezig
Zij zien geen bezwaar en geven groen licht.
Zij gaan het intern doorzetten naar de afdeling TKC technisch kennis centrum en ik heb begrepen dat die met het keuringsstation contact opnemen voor groen licht.
Wordt vervolgd.
Ondertussen met nog verschillende zaken bezig
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 Bus camper voor Mark
Mooi zo.
Re: T6 Bus camper voor Mark
Gefeliciteerd met dit succesje!
Weer een zorg minder.
Ik ben benieuwd naar het vervolg van het project, wordt vast heel mooi!
Weer een zorg minder.
Ik ben benieuwd naar het vervolg van het project, wordt vast heel mooi!
Re: T6 Bus camper voor Mark
Proficiat! Zo komt alles toch weer op zijn pootjes terecht!
Re: T6 Bus camper voor Mark
Ik heb dit ook eerder gezien en overwogen, lijkt me wel mooi maar vind het een hoop geld voor een klein vakje.Multivan Generation schreef: ↑11 jul 2020, 16:13 Ondertussen ook van dit:
20200627_141603.jpg
Naar dit gegaan:
20200627_145002.jpg
20200627_145012.jpg
Is een aftermarket onderdeel van Van-X.
De eigenaar vond dat open vak in het dashboard een beetje hopeloos onbruikbaar.
Re: T6 Bus camper voor Mark
Wat een mooi project Peter. Ik heb dit draadje met veel plezier gelezen en volg de ontwikkelingen graag. Wordt de vloer nog geïsoleerd? Welke werkzaamheden staan er nog op het programma voordat er mee gereisd gaat worden. Ik wil zelf ook een T6 ombouwen dus deze informatie is erg leerzaam.
vriendelijke groet, Maurice
vriendelijke groet, Maurice
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
@ Maurice en anderen.
Dank je wel voor de positieve reacties,
heel realistisch gezien is het hoofdstuk RDW voor mij pas afgerond als er Nederlandse kentekenplaten op zitten, en niet eerder; maar het lijkt de goede kant op te gaan
Ondertussen ben ik al verder gegaan hoor, even heel kort:
andere wielen er onder
cruisecontrol in gebouwd en werkt nu wel
Trekhaak gemonteerd
Vloer is geïsoleerd met 20 mm Reimo Xtrem en daaroverheen betonplex
Bus is rondom geïsoleerd met schapenwol
Kom hier later op terug..
Dank je wel voor de positieve reacties,
heel realistisch gezien is het hoofdstuk RDW voor mij pas afgerond als er Nederlandse kentekenplaten op zitten, en niet eerder; maar het lijkt de goede kant op te gaan
Ondertussen ben ik al verder gegaan hoor, even heel kort:
andere wielen er onder
cruisecontrol in gebouwd en werkt nu wel
Trekhaak gemonteerd
Vloer is geïsoleerd met 20 mm Reimo Xtrem en daaroverheen betonplex
Bus is rondom geïsoleerd met schapenwol
Kom hier later op terug..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...