4 maanden geleden heb ik mijn oliedrukmeter laten vervangen omdat deze kapot bleek te zijn. Hij is vervangen door een gloednieuwe Bosch oliedrukmeter door de garege. 2 maanden later begon het alarmlampje op het dashboard (en 3 irritante harde piepjes) weer te knipperen als ik van de snelweg af kwam. Direct ANWB gebeld die mij vertelde dat het mogelijk een defect dashboard is die de voltages niet helemaal goed oppikt (?).
Zelf denk ik dat het een ander probleem is, maar wat het is weet ik niet en ben benieuwd of jullie ervaring of ideeën hebben wat het kan zijn. De foutmelding op het dashboard komt op bij het volgende:
- de olie is op temperatuur 90graden (meestal na een snelwegritje)
- wanneer ik optrek en tussen de 1500 - 2000 toeren maak
- vooral in z'n 3 en z'n 4.
Soms blijft het lampje knipperen, soms verdwijnt hij ook gelijk of na een tijdje, en begint dan weer bij het optrekken.
Overige info:
Olie is begin dit jaar ververst, geen lekkages, oliepeil is goed.
Benieuwd wat te doen. Hoor het graag.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 2000 toeren.
Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 2000 toeren.
Laatst gewijzigd door DavidJohn op 19 sep 2020, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 20.000 toeren.
20.000 toeren ?dan wordt ie wel warm ja
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 20.000 toeren.
Is vast een GP- Grand prix....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 20.000 toeren.
Nou, ik heb in ieder geval wat aandacht weten te genereren met m'n titel! laten we vanaf nu uitgaan dat ik 2000 toeren bedoel en we over het werkelijke probleem kunnen praten ;)
Re: Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 2000 toeren.
Beginnen met oliedruk meten, dan kan controleren of het in de bedrading zit of ergens in de bedrading of het instrumentenpaneel.
Welke olie gebruik je trouwens exact?
Welke olie gebruik je trouwens exact?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 2000 toeren.
5D40 olie is er in gegaan. De oliedruk kan ik zelf niet meten en de garage vraagt 60,- per uur (en denkt er zeker wel een uur mee bezig te zijn, wat ik betwijfel. Iemand in de omgeving van Ede die een beetje handig is met dit soort dingen?
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Oliedrukmeter knippert bij warme motor en ca. 2000 toeren.
5w40 in een 19TD is te dunne olie . Beter gewone halfsynthetische 10W40 of zelf 15W40 gebruiken
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper