Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 250pk

vragen over de T5
Plaats reactie
johan197
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007, 11:57

T5 250pk

Bericht door johan197 »

Kan iemand mij meer vertellen over de nieuwe T5 met 250pk die volgend jaar zou komen ?
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Bericht door BigRuud »

Ja ik kan je er meer over vertellen, DIE KOMT NIET!!. Zo kan je weer rustig slapen. :lach
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Als je verstandig bent bestel je de nog verkrijgbare 174 pk, want zoals het er nu uit ziet, gaat VW door met ontwikkelen van de 4 cilinder, die waarschijnlijk meer vermogen moet genereren.
Kortom, een V6 zal altijd toekomst muziek blijven.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: T5 250pk

Bericht door zeef »

johan197 schreef:Kan iemand mij meer vertellen over de nieuwe T5 met 250pk die volgend jaar zou komen ?
De benzine 3.2 V6 is te chippen in de richting van 250pk.
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Waar gaat dit over ???????????
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Bericht door zeef »

painter schreef:Waar gaat dit over ???????????
Een Multivan 3.2 V6 benzine is van 225pk te chiptunen tot 247pk :)
Multivan T5 Comfortline 130pk
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

zeef schreef:
painter schreef:Waar gaat dit over ???????????
Een Multivan 3.2 V6 benzine is van 225pk te chiptunen tot 247pk :)
Bij ongeblazen benzinemotoren levert dit nauwelijks merkbare prestatieverbeteringen op en kost het een hoop geld. Dus, niet doen :politie :politie :politie
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Wat Ik toch eigenaardig vind ,,,, eerst willen ze een motor van "ik weet ni hoeveel pk's en 2 dagen later zie je in het forum dat ie teveel zuipt ???

Begrijpe wie begrijpe kan.

:bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Weet niet of die 3.2benzine motor een FSI blok is, maar anders kan er lekker een gaspot achterin en rijd je lekker goedkoop met een boel vermogen.
De bus van mn baas is 2week geleden nl total loss gereden, maar die kijkt nu ook serieus naar een alternatief voor diesel nu dit zo duur word
T4 2.5TDI 88pk 1999
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

De 3,2 vr6-motor heeft minder koppel dan de 5-cilinder tdi's. Voor zo'n zware auto als de T5 is de vr-6 eigenlijk niet echt geschikt. Wil je met deze motor een beetje vooruit komen, dan moet je veel toeren draaien en dat gaat weer ten koste van het verbruik. Bij gebruik van lpg is deze motor aan verhoogde slijtage onderhevig. Voor de Touareg hebben ze niet voor niets de cilinderinhoud naar 3,6 liter verhoogd. Zo krijgt de motor iets meer koppel.
Vanuit economisch oogpunt is een tdi nog altijd de meest economische krachtbron.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

De 3.2 VR6 is geen FSI blok Henri, en daarnaast denk ik dat alles gewoon te heet gaat worden op gas. En als laatste is gas om op te koken :lach
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

vaniac schreef:De 3,2 vr6-motor heeft minder koppel dan de 5-cilinder tdi's. Voor zo'n zware auto als de T5 is de vr-6 eigenlijk niet echt geschikt. Wil je met deze motor een beetje vooruit komen, dan moet je veel toeren draaien en dat gaat weer ten koste van het verbruik. Bij gebruik van lpg is deze motor aan verhoogde slijtage onderhevig. Voor de Touareg hebben ze niet voor niets de cilinderinhoud naar 3,6 liter verhoogd. Zo krijgt de motor iets meer koppel.
Vanuit economisch oogpunt is een tdi nog altijd de meest economische krachtbron.
Hij heeft minder koppel dan de 174pk versie, maar het verschil met de 130pk versie is verwaarloosbaar vind ik. En het is inderdaad zo dat een LPG auto meer slijtage heeft, maar de auto's gaan in dit geval vaak toch niet langer dan 2 jaar mee en dan worden ze vervangen dus groot onderhoud hoef je niet te verwachten en zo wel valt het binnen de garantie.

En het economische oogpunt vind ik wel meevallen. Diesel is een keer zo duur als gas, maar je rijd er niet een keer zo ver op dus qua brandstof zal het wel uitkunnen. En over de wegenbelasting maar te zwijgen, zekers op geel kenteken.

Ben zelf ook een fervent diesel rijder, maar mijn baas kijkt toch serieus naar andere mogelijkheden nu de diesel prijs blijft stijgen. Of een dikke amerikaan met een gaspot...
T4 2.5TDI 88pk 1999
Zako
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 feb 2007, 10:53

Bericht door Zako »

Ford transit besteller heeft de sterke 3.2DIESEL met 200pk en dan ook de Mercedes de 3liter V6.



En volkswagen? Heeft nog de 5 cilinder. Kan niet!!
Afbeelding

Sport Generation Blue
Plaats reactie