Hi Weetjewellers,
Ik ben nog nieuw hier wat betreft reageren en vragen stellen. In het verleden 10 jaar een T4 gereden.
Ik ben op zoek naar een/de specialist(en) op het gebied van de bedrijfszekerheid en driveability van de T6.
Een man dus met praktijk ervaring. Met dealer en aanverwanten kom ik niet verder.
Naast dat ik hier en op andere fora al de nodige informatie voorbij heb zien komen ben ik op zoek naar advies/ antwoorden op de nodige vragen; zoals:
-nut/ noodzaak mogelijkheden tunen motor evt in combi met de DSG bak (hogere toerentallen, minder aanslag, prettiger rijden)
-nut/ noodzaak dicht schrijven EGR
-nut/ noodzaak andere grotere intercooler/ ERG cooler
-nut/ noodzaak additieven om olie verbruik te verminderen
-andere adviezen of zaken ter overweging .....?
Dank voor het meedenken en alle info hier!
Grtz Marco
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bedrijfszekerheid en driveability
Bedrijfszekerheid en driveability
T6 buske Caravelle, LWB, 204pk, DSG, 4-motion
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Bedrijfszekerheid en driveability
Ik begrijp jouw insteek niet helemaal ? Waar wil je naartoe, heb je klachten of wil je net een heel betrouwbare bus ?
Als je met jouw 204Pk DSG niet tevreden bent of wil dat hij fijner rijdt, kan je eventueel eens navragen naar een software aanpassing.
Als je je nu al afvraagt hoe je diezelfde bus het beste wil heel houden, zou ik het bovenstaande al maar zo laten.
-Voor zover ik weet kan je het bij de meest moderne euro 6'en vergeten om de EGR dicht te schrijven.
-Grotere intercooler ?! Dan ga je smallere koplampen moeten monteren, ik denk dat deze al groot genoeg is om een scania koel te houden.
-Wat olieverbruik betreft kan je de zoekfunctie gebruiken, er zijn verschillende oorzaken. Wat al veel narigheid kan voorkomen, is om de olie tijdig te wisselen en om deze ook echt warm af te laten tot de laatste druppel.
Als je met jouw 204Pk DSG niet tevreden bent of wil dat hij fijner rijdt, kan je eventueel eens navragen naar een software aanpassing.
Als je je nu al afvraagt hoe je diezelfde bus het beste wil heel houden, zou ik het bovenstaande al maar zo laten.
-Voor zover ik weet kan je het bij de meest moderne euro 6'en vergeten om de EGR dicht te schrijven.
-Grotere intercooler ?! Dan ga je smallere koplampen moeten monteren, ik denk dat deze al groot genoeg is om een scania koel te houden.
-Wat olieverbruik betreft kan je de zoekfunctie gebruiken, er zijn verschillende oorzaken. Wat al veel narigheid kan voorkomen, is om de olie tijdig te wisselen en om deze ook echt warm af te laten tot de laatste druppel.
De meeste dealers hebben nochtans tegen wil en dank wel de nodige ervaring en knowhow opgebouwd rond de T5GP/T6. Zeker als het over olieverbruik en EGR koelers gaat.
Re: Bedrijfszekerheid en driveability
Hoi
Ik begrijp jouw insteek niet helemaal ? Waar wil je naartoe, heb je klachten of wil je net een heel betrouwbare bus ?
wat zijn klachten....? tot 115.000km EGR vervangen, olie verbruik >1l per 10.0000km, bij normaal rijden erg laag in de toeren. Ja en natuurlijk wil ik een 'betrouwbare' wagen. Zo betrouwbaar als mogelijk met de kennis en ervaringen tot nu toe.
Ik heb ooit een 4.24 gereden, zo'n Biturbo van Maserati. Een drama volgens iedereen, maar na het preventief door solderen van alle verbindingen en waterdicht maken van de fusebox nooit een enkel probleem mee gehad in 7 jaar tijd en 85.000km. Die hokken zijn zo goed of slecht als ze verzonnen zijn en de fabriek uitkomen. Gebruikers ervaringen brengen door leuke en slimme mensen brengen ons verder!
Als je met jouw 204Pk DSG niet tevreden bent of wil dat hij fijner rijdt, kan je eventueel eens navragen naar een software aanpassing.Heb je ervaring? Welke; de motor software of van de DSG bak of beide? Ik hoef niet meer PK's ofzo. Meer koppel mag altijd
Als je je nu al afvraagt hoe je diezelfde bus het beste wil heel houden, zou ik het bovenstaande al maar zo laten.als dat de conclusie is doe ik dat zeker, maar hier en elders lezende vraag ik het me af en daarom deze vragen.
-Voor zover ik weet kan je het bij de meest moderne euro 6'en vergeten om de EGR dicht te schrijven. lees ik ook en toch zijn er die het doen (of ht zeggen te doen... )
-Grotere intercooler ?! Dan ga je smallere koplampen moeten monteren, ik denk dat deze al groot genoeg is om een scania koel te houden.ander type bij zelfde afmetingen kan ook, maar volgens jou dus geen hitte probleem?
-Wat olieverbruik betreft kan je de zoekfunctie gebruiken, er zijn verschillende oorzaken. Wat al veel narigheid kan voorkomen, is om de olie tijdig te wisselen en om deze ook echt warm af te laten tot de laatste druppel. dat is bekend en is wat mij betreft standaard procedure. Is nog steeds het advies om de door VAG voorgeschreven olie te gebruiken, of een ander type?
Ik begrijp jouw insteek niet helemaal ? Waar wil je naartoe, heb je klachten of wil je net een heel betrouwbare bus ?
wat zijn klachten....? tot 115.000km EGR vervangen, olie verbruik >1l per 10.0000km, bij normaal rijden erg laag in de toeren. Ja en natuurlijk wil ik een 'betrouwbare' wagen. Zo betrouwbaar als mogelijk met de kennis en ervaringen tot nu toe.
Ik heb ooit een 4.24 gereden, zo'n Biturbo van Maserati. Een drama volgens iedereen, maar na het preventief door solderen van alle verbindingen en waterdicht maken van de fusebox nooit een enkel probleem mee gehad in 7 jaar tijd en 85.000km. Die hokken zijn zo goed of slecht als ze verzonnen zijn en de fabriek uitkomen. Gebruikers ervaringen brengen door leuke en slimme mensen brengen ons verder!
Als je met jouw 204Pk DSG niet tevreden bent of wil dat hij fijner rijdt, kan je eventueel eens navragen naar een software aanpassing.Heb je ervaring? Welke; de motor software of van de DSG bak of beide? Ik hoef niet meer PK's ofzo. Meer koppel mag altijd
Als je je nu al afvraagt hoe je diezelfde bus het beste wil heel houden, zou ik het bovenstaande al maar zo laten.als dat de conclusie is doe ik dat zeker, maar hier en elders lezende vraag ik het me af en daarom deze vragen.
-Voor zover ik weet kan je het bij de meest moderne euro 6'en vergeten om de EGR dicht te schrijven. lees ik ook en toch zijn er die het doen (of ht zeggen te doen... )
-Grotere intercooler ?! Dan ga je smallere koplampen moeten monteren, ik denk dat deze al groot genoeg is om een scania koel te houden.ander type bij zelfde afmetingen kan ook, maar volgens jou dus geen hitte probleem?
-Wat olieverbruik betreft kan je de zoekfunctie gebruiken, er zijn verschillende oorzaken. Wat al veel narigheid kan voorkomen, is om de olie tijdig te wisselen en om deze ook echt warm af te laten tot de laatste druppel. dat is bekend en is wat mij betreft standaard procedure. Is nog steeds het advies om de door VAG voorgeschreven olie te gebruiken, of een ander type?
T6 buske Caravelle, LWB, 204pk, DSG, 4-motion
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!