Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Olie verbruik: auto terug van garage
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ik voorspel over enige tijd weer een topic over olieverbruik......
Laatst gewijzigd door Lutra op 25 feb 2021, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Je gaat me toch niet vertellen dat zelfs de zuigers,kleppen en geleiders niet vervangen zijn............jomeo schreef: ↑24 feb 2021, 17:59 Maar deze forum werd ook gezegd dat er allerlei dingen in de motor kapot waren..nou de motor is uit elkaar gehaald en de schade is meegevallen. Geen kapotte zuigers, of kapotte klepstoters en dergelijke. Motor is in elkaar gezet en rijdt weer gewoon.
En als het geen olie gebruikt tijd ik het een tijdje. Gebruikt het olie bv 1 op 1000 km gaat het terug naar de verkoper.
Zo simpel is dat
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
90-ZTV-3 op de zwarte lijst graag.jos_br schreef: ↑24 feb 2021, 19:58Je gaat me toch niet vertellen dat zelfs de zuigers,kleppen en geleiders niet vervangen zijn............jomeo schreef: ↑24 feb 2021, 17:59 Maar deze forum werd ook gezegd dat er allerlei dingen in de motor kapot waren..nou de motor is uit elkaar gehaald en de schade is meegevallen. Geen kapotte zuigers, of kapotte klepstoters en dergelijke. Motor is in elkaar gezet en rijdt weer gewoon.
En als het geen olie gebruikt tijd ik het een tijdje. Gebruikt het olie bv 1 op 1000 km gaat het terug naar de verkoper.
Zo simpel is dat
Jos.
Ik pas hier...
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ja ze zijn vervangen, maar ze waren niet kapot, hoe het hier in forum werd verondersteld.
De motor is niet in de zin van een hoop forumleden hersteld of gereviseerd, maar is degelijk hersteld doir een garage bedrijf, die dus ook verstand van zaken heeft.
En ik heb aangegeven dat ik met deze auti teleurgesteld ben en dus zeker geen ton mee ga rijden.
Ik heb mij diep vergist in de vw techniek.
Want straks komt de DSG bak aan de beurt.
De motor is niet in de zin van een hoop forumleden hersteld of gereviseerd, maar is degelijk hersteld doir een garage bedrijf, die dus ook verstand van zaken heeft.
En ik heb aangegeven dat ik met deze auti teleurgesteld ben en dus zeker geen ton mee ga rijden.
Ik heb mij diep vergist in de vw techniek.
Want straks komt de DSG bak aan de beurt.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ik zou heel rap alsnog een nieuwe EGR koeler versie D of nieuwer monteren.
Want als je de oorzaak van alle ellende nog gewoon laat zitten, dan ben je niet goed wijs, en kun je wachten tot het weer gebeurd.
Zo duidelijk genoeg?
Want als je de oorzaak van alle ellende nog gewoon laat zitten, dan ben je niet goed wijs, en kun je wachten tot het weer gebeurd.
Zo duidelijk genoeg?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Duidelijk. Maar kan het dan binnen bijvoorbeeld 10.000km gebeuren? Want dit snap ik die niet. De eerste keer is probleem ontstaan na 180.000 km. Waarom gaat het ineens rap gebeuren??Multivan Generation schreef: ↑24 feb 2021, 21:21 Ik zou heel rap alsnog een nieuwe EGR koeler versie D of nieuwer monteren.
Want als je de oorzaak van alle ellende nog gewoon laat zitten, dan ben je niet goed wijs, en kun je wachten tot het weer gebeurd.
Zo duidelijk genoeg?
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Jouw auto had het probleem al toen je hem met 180.000 kocht. Het is dus waarschijnlijk al eerder opgetreden. In de meeste gevallen lees je dat het probleem met olieverbruik bij deze motoren rond de 100.000 km al aanwezig is. Voor een dieselmotor in een bedrijfswagen is dat rap.jomeo schreef: ↑24 feb 2021, 21:54Duidelijk. Maar kan het dan binnen bijvoorbeeld 10.000km gebeuren? Want dit snap ik die niet. De eerste keer is probleem ontstaan na 180.000 km. Waarom gaat het ineens rap gebeuren??Multivan Generation schreef: ↑24 feb 2021, 21:21 Ik zou heel rap alsnog een nieuwe EGR koeler versie D of nieuwer monteren.
Want als je de oorzaak van alle ellende nog gewoon laat zitten, dan ben je niet goed wijs, en kun je wachten tot het weer gebeurd.
Zo duidelijk genoeg?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Omdat je met een verrotte EGR koeler blijft doorrijden. Dat ding gaf wellicht de eerste 150.000 km nog geen aluminiumdeeltjes af richting inlaatlucht. En wanneer dat stadium bereikt is, is er geen houden meer aan en blijven de inwendige koelvinnen degenereren. En dat proces gaat nu ook nog onverminderd door, omdat het probleemonderdeel verantwoordelijk voor de vroegtijdige motorrevisie is blijven zitten. Sterker nog: alle vernieuwde onderdelen zijn op dit moment al onderhevig aan sterk verhoogde slijtage door aluminium(oxide) deeltjes tengevolge van de niet vervangen defecte EGR-koeler. Hoe duidelijk wil je het hebben..
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Natuurlijk snap ik jou redenering: maar waarom heeft de aluminium deeltjes nu geen schade veroorzaakt in de motor. Heb eerder aangegeven. Erg was geen schade in de motor door deeltjes aluminium of deeltjes koelvinnen. Alleen de zuiger veren waren erg versleten. Kleppen schotels,veren waren ook niet kapotWouterW schreef: ↑25 feb 2021, 00:59Omdat je met een verrotte EGR koeler blijft doorrijden. Dat ding gaf wellicht de eerste 150.000 km nog geen aluminiumdeeltjes af richting inlaatlucht. En wanneer dat stadium bereikt is, is er geen houden meer aan en blijven de inwendige koelvinnen degenereren. En dat proces gaat nu ook nog onverminderd door, omdat het probleemonderdeel verantwoordelijk voor de vroegtijdige motorrevisie is blijven zitten. Sterker nog: alle vernieuwde onderdelen zijn op dit moment al onderhevig aan sterk verhoogde slijtage door aluminium(oxide) deeltjes tengevolge van de niet vervangen defecte EGR-koeler. Hoe duidelijk wil je het hebben..
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Jongens, hebben jullie wel eens tegen een betonnen muur gesproken?
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Hahahahahahahahahha
*sorry*
*sorry*
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Denk dat we dit topic wel kunnen sluiten..
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Als je je verplaatst in de positie van de garagehouder kan ik het wel begrijpen. Er kunnen wel op forums allerlei oorzaken aangevoerd worden, zolang VW de EGR koeler niet officieel als oorzaak aanwijst heeft de garage geen onderbouwde aanleiding hem te vervangen. Ook al weten wij hier wel beter.
Bovendien lijkt jomeo wel klaar met de bus en gaat hij er niet lang meer mee rijden. Het is de koper die straks met de ellende zit.
Bovendien lijkt jomeo wel klaar met de bus en gaat hij er niet lang meer mee rijden. Het is de koper die straks met de ellende zit.