pwhooftman schreef: ↑25 feb 2021, 09:08
Als je je verplaatst in de positie van de garagehouder kan ik het wel begrijpen. Er kunnen wel op forums allerlei oorzaken aangevoerd worden, zolang VW de EGR koeler niet officieel als oorzaak aanwijst heeft de garage geen onderbouwde aanleiding hem te vervangen. Ook al weten wij hier wel beter.
Bovendien lijkt jomeo wel klaar met de bus en gaat hij er niet lang meer mee rijden. Het is de koper die straks met de ellende zit.
Maar als je dan toch de revisie aan gaat, waarzom zou je dan nog gaan besparen op een kombi koeler ??
Laten we eerlijk zijn. Iemand opent hier een topic met problemen en vragen, daar word vervolgens uitbundig op gereageerd natuurlijk. En er gebeurd vervolgens geen ene reet mee? Je wilt wel 3/400 meer betalen voor de distributie set maar niet voor safe gaan en de kombi-koeler vervangen... ik kan er niet echt bij. dan vraag ik mij af, waarom je uberhaupt dit topic bent gestart..
Natuurlijk snap ik jou redenering: maar waarom heeft de aluminium deeltjes nu geen schade veroorzaakt in de motor. Heb eerder aangegeven. Erg was geen schade in de motor door deeltjes aluminium of deeltjes koelvinnen. Alleen de zuiger veren waren erg versleten. Kleppen schotels,veren waren ook niet kapot
[/quote]
Gast, luister nou naar de specialisten hier op het forum. En ga met deze informatie terug naar jouw garage.
Flaterik schreef: ↑25 feb 2021, 09:29
Natuurlijk snap ik jou redenering: maar waarom heeft de aluminium deeltjes nu geen schade veroorzaakt in de motor. Heb eerder aangegeven. Erg was geen schade in de motor door deeltjes aluminium of deeltjes koelvinnen. Alleen de zuiger veren waren erg versleten. Kleppen schotels,veren waren ook niet kapot
Gast, luister nou naar de specialisten hier op het forum. En ga met deze informatie terug naar jouw garage.
[/quote]
Nogmaals gast,
Voor zekerheid net contact gehad met monteur: antwoord:ER ZIJN GEEN ALUMINIUM DEELTJES ERGENS WAAR DAN OOK IN DE MOTOR GEVONDEN.
Hij had mij dit ook laten zien
Voor de duidelijkheid: Toen de motor uit elkaar was, ben ik daar ook geweest en heb het ook gezien. Want mij eis was, dat als dr motor uit elkaar ligt, ik deze met eigen ogen wil zien.
En nu jij gast.
Als ik het goed begrepen heb worden er in de oliemonsters buitengewoon hoge doses alu deeltjes aangetroffen, en zorgen die voor 'schuurolie' ipv smeerolie. En die deeltjes zie je niet.
pwhooftman schreef: ↑25 feb 2021, 17:32
Als ik het goed begrepen heb worden er in de oliemonsters buitengewoon hoge doses alu deeltjes aangetroffen, en zorgen die voor 'schuurolie' ipv smeerolie. En die deeltjes zie je niet.
Kijk dat is nou een ander verhaal. Deze klinkt wat geloofwaardiger.
En dit heeft vooral de zuiger veren geschuurd denk ik.
pwhooftman schreef: ↑25 feb 2021, 17:32
Als ik het goed begrepen heb worden er in de oliemonsters buitengewoon hoge doses alu deeltjes aangetroffen, en zorgen die voor 'schuurolie' ipv smeerolie. En die deeltjes zie je niet.
Kijk dat is nou een ander verhaal. Deze klinkt wat geloofwaardiger.
En dit heeft vooral de zuiger veren geschuurd denk ik.
- Op het Duitse TX-board zijn tot nu toe meer dan 160 gevallen gemeld, en er wordt een overzicht bijgehouden van oliemonsters, geanalyseerd door Oelcheck.de. Hieruit blijkt o.a. dat in de olie van de CFCA motor gemiddeld 10x zoveel aluminium aanwezig is dan in andere motoren van de EA189 bouwvorm zonder de aluminium EGR koeler.
Ik zou graag nog wat schrijven maar ik laat het zo deze keer. Ik denk niet dat ik nog iets kan toevoegen waar je al niet eerder overheen hebt gelezen. Jammer.
busbart schreef: ↑17 dec 2018, 08:44
je hebt God, en dan; de Belgische keuring...
Goed mensen, ik wil graag als topic starter dit onderwerp bij deze willen afsluiten als het mag. Ik merk dat het bij velen irritatie oplevert en voordat dit verder escaleert wil ik nu gewoon afsluiten.
Ik heb bij veel forums mijn bevindingen gegeven en ook mijn ervaringen, maar heb mensen altijd in vrijheid gelaten wat ze ermee doen. Het is immers mijn ervaring. Het hoeft bij jou niet zo te zijn. Maar hier merk ik gewoon dat het behoorlijk irriteert en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Kijk om ons heen hoe de maatschappij steeds harder wordt om dingen wat nergens over gaat.
Zolang ik de auto heb zal ik mij op deze forum wel aanwezig zijn maar zal mij toch terug trekken.
Ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor jullie support meningen en oplossingen en raadgevingen. Bedankt.
Ik heb me afzijdig gehouden van alle discussies, maar ik zou in jou geval toch die egr koeler vervangen en je olie een paar keer laten checken en als het dan goed blijft nog lang plezier van je camper hebben.
Maar dat is hoe ik het persoonlijk zou doen. Maar jij maakt de keuze en dat is je goed recht.
Je hebt hem gekocht om er van te genieten, dus maak hem lekker klaar en geniet er van en ik hoop dat je nog jaren probleemloos met je busje rond kunt reizen.
Ik begrijp de irritatie ook wel, je vraagt advies en het voelt voor velen alsof je er niets mee doet, maar laat het los.
Groetjes.
jomeo schreef: ↑25 feb 2021, 21:19
Zolang ik de auto heb zal ik mij op deze forum wel aanwezig zijn maar zal mij toch terug trekken.
Ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor jullie support meningen en oplossingen en raadgevingen. Bedankt.
Een wijs besluit. Als je na zoveel onderbouwde en technisch onderlegde input nog niet overtuigd bent van een anders gelijk, dan is dat inderdaad de beste optie.
En geef de volgende keer wanneer je een vraag stelt van tevoren aan dat je sowieso overtuigd bent van je kennis en kunde. Nu hebben veel personen tijd en zin geïnvesteerd in iets (jouw olieverbruik topic) wat uiteindelijk een kansloze missie is gebleken.