Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opknappen van een 88pk 2002
Opknappen van een 88pk 2002
Ik ben george en nieuw hier.
Ik ben momenteel bezig om mijn t4 88pk flink onder handen te nemen.
Alle slijtage delen van de voor ophangen worden vervangen.
Als ik daar klaar mee ben dan zou ik graag wat extra vermogen willen. Nu zegt een diesel specialist in harderwijk dat ik niet zo maar de injectoren van een acv in ajt blok kan zetten. Zij zeggen dat de pomp bij 2 traps injectoren anders is. Ik had hier gelezen dat de pomp hetzelfde is. Is er iemand die mij dat kan vertellen?
Ik ben momenteel bezig om mijn t4 88pk flink onder handen te nemen.
Alle slijtage delen van de voor ophangen worden vervangen.
Als ik daar klaar mee ben dan zou ik graag wat extra vermogen willen. Nu zegt een diesel specialist in harderwijk dat ik niet zo maar de injectoren van een acv in ajt blok kan zetten. Zij zeggen dat de pomp bij 2 traps injectoren anders is. Ik had hier gelezen dat de pomp hetzelfde is. Is er iemand die mij dat kan vertellen?
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opknappen van een 88pk 2002
De inspuitpomp is identiek. Maar de software moet je wel laten aanpassen (herprogrammatie)naar de 2 traps van de ACV
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Dank je!
Dat houd dus in dat ik de intercooler en de injectoren van een acv er in kan zetten en dan mijn computer aan moet passen.
Een lijstje met wat ik momenteel aan het vervangen ben:
- fuseekogels onder en boven, links en rechts.
- draagarm rubbers onder en boven, links en rechts
- ashoezen binnen en buiten, links en rechts
- spoorstangen links en rechts inclusief stuurhuis hoezen.
- schokbrekers. ( Sachs HD)
- stabilisatoren en stabilisatiestang rubbers
- remschijven ( brembo)
- remklauwen ( brembo)
- remblokken ( brembo)
Voor nu was dat hem wel. Als dat klaar is ga ik bezig met de motor. Versnellingsbak zie ik wel hoe lang die nog mee gaat.
Dat houd dus in dat ik de intercooler en de injectoren van een acv er in kan zetten en dan mijn computer aan moet passen.
Een lijstje met wat ik momenteel aan het vervangen ben:
- fuseekogels onder en boven, links en rechts.
- draagarm rubbers onder en boven, links en rechts
- ashoezen binnen en buiten, links en rechts
- spoorstangen links en rechts inclusief stuurhuis hoezen.
- schokbrekers. ( Sachs HD)
- stabilisatoren en stabilisatiestang rubbers
- remschijven ( brembo)
- remklauwen ( brembo)
- remblokken ( brembo)
Voor nu was dat hem wel. Als dat klaar is ga ik bezig met de motor. Versnellingsbak zie ik wel hoe lang die nog mee gaat.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Die 88PK versnellingsbakken zijn minder sterk dan die van de 102PK , maar zo'n 88PK bak kan best ook wat hebben hoor . Bij mijn pittig gechipte 88PK heeft de bak het ook 350.000km volgehouden voor er een licht olielekje was , verder niks . En ik heb die bak niet gespaard hoor , steeds een stevige rijstijl en heel vaak zware aanhangers erachter .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Kan iemand mij vertellen hoe de stabilisatie stang er aan de voorkant onder hoort. In mijn haast niet goed opgelet. Met de “kronkel in het midden” naar boven of onder?
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Al gevonden...
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Ik dacht dat ie er maar op 1 manier onder past, die bochel zit er niet voor niets in.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Hij past er ook verkeerd om in alleen dan zit hij zo goed als klem en kan dus bijna niet op en neer
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Als je overweegt de koppeling te vervangen (of om andere reden de bak er af te halen), dan zou ik dat doen als je toch de linker voorwielophanging er af hebt....
NB. Áls je een 102pk koppelingset koopt, die zien er op het oog identiek uit als de 88pk versie, maar de drukgroep is nét iets dikker waardoor de gaffel tegen de drukgroep gaat lopen als je de koppeling volledig intrapt (klinkt spectaculair). Remedie: twee sluitringen van 1mm onder het bolletje waar het uiteinde van de gaffel op scharniert zodat de gaffel wat minder scheef komt te staan bij intrappen van de koppeling.
NB. Áls je een 102pk koppelingset koopt, die zien er op het oog identiek uit als de 88pk versie, maar de drukgroep is nét iets dikker waardoor de gaffel tegen de drukgroep gaat lopen als je de koppeling volledig intrapt (klinkt spectaculair). Remedie: twee sluitringen van 1mm onder het bolletje waar het uiteinde van de gaffel op scharniert zodat de gaffel wat minder scheef komt te staan bij intrappen van de koppeling.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opknappen van een 88pk 2002
dat zal dan misschien merkafhankelijk zijn , want ik heb 2x een 102pk koppelingsset (compleet met 2mv) in een 88pk bak gezet en nergens last van gehad .pwhooftman schreef: ↑09 mar 2021, 09:27 Als je overweegt de koppeling te vervangen (of om andere reden de bak er af te halen), dan zou ik dat doen als je toch de linker voorwielophanging er af hebt....
NB. Áls je een 102pk koppelingset koopt, die zien er op het oog identiek uit als de 88pk versie, maar de drukgroep is nét iets dikker waardoor de gaffel tegen de drukgroep gaat lopen als je de koppeling volledig intrapt (klinkt spectaculair). Remedie: twee sluitringen van 1mm onder het bolletje waar het uiteinde van de gaffel op scharniert zodat de gaffel wat minder scheef komt te staan bij intrappen van de koppeling.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Het was een LUK set
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Ik gebruik ook LUK , geen problemen mee gehad
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Ik was niet de enige, zie bericht van Bikeman, ongeveer op 2/3e van deze pagina: viewtopic.php?f=2&t=61208
Re: Opknappen van een 88pk 2002
Net wel ff meteen de katalysator en midden demper leeg gehaald. Zaten echt vol met roet. Ondanks dat de midden demper nu helemaal leeg is klinkt hij nog hetzelfde