Inderdaad, dat wordt door Canbus zo geregeld, bij een originele VW-radio.
Echter worden after-market radio's vaak creatiever aangesloten met bovenstaande fenomeen tot gevolg.
Kan natuurlijk ook prima in de radio zitten, dat die zichzelf niet 100% afsluit, maar dan zou je lekstroom moeten kunnen meten/bepalen.
Kijk even goed naar de bedrading in de quadlock connector, en de bedrading in de eventueel aanwezige Quadlock naar Din stekkers, of die wel precies zo zit aangesloten zoals het volgens de DIN-specificatie hoort.
En het contactslot moet gewoon goed terugkomen. Laatst was daar ook een topic over, dat iemand dat heeft gehad.
Als dat contactslot niet 100% terugkomt, dan hoeft het niet aan de radio te liggen dat de accu leeg gaat, maar can bijvoorbeeld ook het canbus circuit, niet afgesloten worden, waardoor dat je accu leeg trekt.
Mijn advies: haal je radio er uit, meet je accu spanning, en zet je bus op slot. Wacht een paar dagen en zie daarna weer naar je accu spanning. Daarmee kun je de radio als oorzaak uitsluiten.
Groetjes Peter