Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Werkbus klaar maken voor werk en privé
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Hoi ErikJan,
Ik zit vol bewondering te lezen wat je afgelopen tijd allemaal hebt gedaan aan je bus… wat een hoop werk en het resultaat ziet er strak uit !
Balen van de schade maar ook dat maak je netjes in orde
Wellicht zin we elkaar weer eens op 2 wielen!
Groet Bastiaan
Dchem
Ik zit vol bewondering te lezen wat je afgelopen tijd allemaal hebt gedaan aan je bus… wat een hoop werk en het resultaat ziet er strak uit !
Balen van de schade maar ook dat maak je netjes in orde
Wellicht zin we elkaar weer eens op 2 wielen!
Groet Bastiaan
Dchem
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Inderdaad, knap dat je het allemaal zelf repareert enz.
Mooie oplossing , de radio !!! Slim gedaan.
Mooie oplossing , de radio !!! Slim gedaan.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
die radio is een mooie oplossing hier heb ik dan ook een paar vraagjes over
is het afdekraam van de ventilatie en airco knoppen origineel voor dubbeldin of is dit de oude waar je het bakje van afgezaagd hebt?
de buitenste rand om de radio zat die er standaard bij?
is het afdekraam van de ventilatie en airco knoppen origineel voor dubbeldin of is dit de oude waar je het bakje van afgezaagd hebt?
de buitenste rand om de radio zat die er standaard bij?
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
S E B A S schreef: ↑25 aug 2021, 22:25 Hoi ErikJan,
Ik zit vol bewondering te lezen wat je afgelopen tijd allemaal hebt gedaan aan je bus… wat een hoop werk en het resultaat ziet er strak uit !
Balen van de schade maar ook dat maak je netjes in orde
Wellicht zin we elkaar weer eens op 2 wielen!
Groet Bastiaan
Hoi Bastiaan,
Ja helaas zag de buurman me niet, en kon niet meer remmen.
Gelukkig rijd de bus weer als vanouds, maar moet hij weer gespoten worden.
Eigenlijk geen tijd voor, maar het moet toch gebeuren.
We moeten weer een keer naar het buitenland met de brommers idd.
Gewoon tijd voor maken.
Groeten Erik-Jan
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Hallo Limburger,limburger schreef: ↑28 aug 2021, 12:54 die radio is een mooie oplossing hier heb ik dan ook een paar vraagjes over
is het afdekraam van de ventilatie en airco knoppen origineel voor dubbeldin of is dit de oude waar je het bakje van afgezaagd hebt?
de buitenste rand om de radio zat die er standaard bij?
De radio heeft idd het afwerkraam er standaard bij zitten.
Het pennen bakje, heb ik er met de afkortzaag met laserlijn vakkundig afgezaagd.
Heel voorzichtig zagen met een zaagblad voor aluminium en kunststof. Als je te snel wilt zagen, loop je de kans dat de zaag hapt, en je bakje grijpt en kapot slaat, en je vingers erbij.
Gelukkig is het heel goed gelukt, eerst bewust wat te lang laten, en dan telkens een klein beetje verder en dan weer passen.
Het lijkt nu net of het af fabriek is.
Ik ben er erg blij mee.
De Alpine radio is intussen uitgebreid getest, en meer dan goed bevonden, erg mooi geluid en makkelijk bedienbaar.
Groeten Erik-Jan
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Gisteren heb ik een andere bus er bij gekocht.
2.5 T4 in erg goede staat 230000 gelopen 2002 dus een van de laatste T4 s.
Nu kan ik dus toch gewoon werken, en m'n gereedschap naar de bouw krijgen, en ook met zorg en aandacht mij goede bus klaar maken voor een nieuwe laklaag.
2.5 T4 in erg goede staat 230000 gelopen 2002 dus een van de laatste T4 s.
Nu kan ik dus toch gewoon werken, en m'n gereedschap naar de bouw krijgen, en ook met zorg en aandacht mij goede bus klaar maken voor een nieuwe laklaag.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Wegens drukte tijdens onze werkzaamheden, heb ik de bus een tijd onaangeroerd in de schuur laten staan.
Nu de draagarmen achter, die al een paar jaar onder de werkbank hebben gelegen, er maar eens onderuit gehaald, en de draagarmrubbers, en lagers er in geperst.
Wel even opletten, mocht je dit gaan doen, de draagarmrubbers aan de buitenzijde hebben een grotere bout diameter dan de rubbers aan de binnenkant die centraal onder de bus zitten.
Hier kwam ik zelf te laat achter, en ik moest er twee wisselen
De remklauwen worden ook opnieuw opgebouwd, met verse delen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Mooi man, beter als nieuw
Mooi begin
Mooi begin
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Geweldig om te zien
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Omdat ik de Audio niet goed genoeg vond klinken heb ik gekozen voor een subwoofer, die onder de bijrijdersstoel geplaatst kan worden.
Tevens heb ik het versleten stuur opgestuurd, en er door de Wild bekleding in Zutphen een lederen stuurwiel voor later terugkomen.
Dit werd ergens in Oost Duitsland of Polen bekleed, en het resultaat mag er zijn vind ik.
Tevens heb ik het versleten stuur opgestuurd, en er door de Wild bekleding in Zutphen een lederen stuurwiel voor later terugkomen.
Dit werd ergens in Oost Duitsland of Polen bekleed, en het resultaat mag er zijn vind ik.
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
De carrosserie, wilde ik deze keer echt grondig laten aanpakken.
Ik heb een kennis die bij een autospuiter werkt, en in z'n vrije tijd thuis ook wat projecten aanpakt in z'n eigen schuur.
Gelukkig wilde hij mijn bus aanpakken, en ik heb erbij gezegd dat het goed en grondig moet, dan maar wat duurder.
Hij heeft de bus stukje bij beetje aangepakt, dus een stuk klaarmaken en dan gelijk in de epoxy primer.
Het moet allemaal in de vrije tijd, dus in een keer alles blank schuren was geen optie.
Ik heb een kennis die bij een autospuiter werkt, en in z'n vrije tijd thuis ook wat projecten aanpakt in z'n eigen schuur.
Gelukkig wilde hij mijn bus aanpakken, en ik heb erbij gezegd dat het goed en grondig moet, dan maar wat duurder.
Hij heeft de bus stukje bij beetje aangepakt, dus een stuk klaarmaken en dan gelijk in de epoxy primer.
Het moet allemaal in de vrije tijd, dus in een keer alles blank schuren was geen optie.
- Jan anno NU
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Dit Projekt getuigt van heel veeel passie voor je bus , Geweldig !
Erg gaaf.
Erg gaaf.