Goede middag,
ik heb een vw t5 75 kw 2012 gekocht met 210000 km,
heb hem naar de garage gebracht voor nieuwe olie en filters en nieuwe distributieriem (ompleet)
paardagen erna ging het gloei spiraal lampje knipperen, motor afgezet en weer gestart en kon weer enkele km rijden.
even uitlezen egr klep, dus vervangen, rijden en weer dat lampje, nu de krukas sensor, dus ook maar vervangen, probleem nog aanwezig .nu de koelpomp b dus vervangen vervolgens de
software vervangen, nog hetzelfde, dan maar de computer vervangen. maar het probleem blijft.
de auto bij vw dealer uitlaten lezen, en jawel hoor krukassensor advies vervangen door orgineel onderdeel, nog hetzelfde probleem.
ben ongeveer 1500 euro kwijt zonder resultaat.
wie kan mij helpen !!!!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
gloeispiraallampjes en motor lampje branden
Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden
Staat de timing wel goed?
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden
gaan we maandag controleren
Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden
Hier mijn antwoord op (een deel van) je vraag.
Heb zelf een probleem gehad met een knipperend gloeispiraallampje.
Kort verhaal, na even doorgereden te hebben gestopt. ANWB gebeld. computer uitgelezen. Storingscode P008800, sensor bovendrukmeter dieselpomp probleem. In eerste instantie startte de auto niet meer maar met startpilot wel. ANWB gaf te kennen dat hij dit niet kon repareren. Advies opslepen naar garage voor verdere diagnose (motor liep dus wel nog).
Garage deed testen en belde me voor de uitslag van de diagnose. Resultaat:
- Dieselpomp vastgelopen
- Distributieriem gebroken
- Cilinderkop defect
Schade ca € 10.000!!!!!!!!!
Dit kon volgens mij niet daar het uitlezen van de boordcomputer geen enkele melding gaf over problemen met de distributieriem of anders.
Hierna garage aansprakelijk gesteld voor ontstane schade, daar de auto nog liep bij aflevering door sleepdienst.
Ben nu met rechtsbijstandverzekering in overleg met de garage hoe dit probleem opgelost wordt.
Conclusie: de garages weten ook niet wat de oorzaak van de problemen zijn.
Wellicht vervuiling van de brandstof waardoor een klein metaaldeeltje uit de tank, via de brandstoffilter, in de brandstofpomp kan komen.
Heb zelf een probleem gehad met een knipperend gloeispiraallampje.
Kort verhaal, na even doorgereden te hebben gestopt. ANWB gebeld. computer uitgelezen. Storingscode P008800, sensor bovendrukmeter dieselpomp probleem. In eerste instantie startte de auto niet meer maar met startpilot wel. ANWB gaf te kennen dat hij dit niet kon repareren. Advies opslepen naar garage voor verdere diagnose (motor liep dus wel nog).
Garage deed testen en belde me voor de uitslag van de diagnose. Resultaat:
- Dieselpomp vastgelopen
- Distributieriem gebroken
- Cilinderkop defect
Schade ca € 10.000!!!!!!!!!
Dit kon volgens mij niet daar het uitlezen van de boordcomputer geen enkele melding gaf over problemen met de distributieriem of anders.
Hierna garage aansprakelijk gesteld voor ontstane schade, daar de auto nog liep bij aflevering door sleepdienst.
Ben nu met rechtsbijstandverzekering in overleg met de garage hoe dit probleem opgelost wordt.
Conclusie: de garages weten ook niet wat de oorzaak van de problemen zijn.
Wellicht vervuiling van de brandstof waardoor een klein metaaldeeltje uit de tank, via de brandstoffilter, in de brandstofpomp kan komen.
Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden
Google eens op CP4 hogedruk pomp problemen.
Deze pomp heeft een ontwerpfout, en gaat uiteindelijk fijne metaalspaantje produceren die meegevoerd worden in de diesel, het systeem in.
Bekend bij de garages, maar ze doen telkens alsof het een nieuw, onbekend iets is. Geen leuk bericht voor de t5/t6 bezitters vanaf bouwjaar 2010.
Deze pomp heeft een ontwerpfout, en gaat uiteindelijk fijne metaalspaantje produceren die meegevoerd worden in de diesel, het systeem in.
Bekend bij de garages, maar ze doen telkens alsof het een nieuw, onbekend iets is. Geen leuk bericht voor de t5/t6 bezitters vanaf bouwjaar 2010.
t2 1584cc 35 kW->t4 1896cc 50 kW-> Vito 2143cc OM651(reduziert)100 kW