Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 - einde in zicht
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Vraagje ivm hangkastje
Een tip, vervang de standaard moeren voor zelfborgende exemplaren. Bij mij zaten ze allemaal los en klapperde het kastje.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Vraagje ivm hangkastje
Je zou het op je hoofd hebben gekregen zeg ..
Doe er dan ook meteen een afwerkdopje op, kun je halen bij de bouwmarkt in M3 - M8
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Vraagje ivm hangkastje
Er zit standaard een afdekdopje op maar dat had ik voor de foto even weggehaald voor goed zicht op de moer en ring.
En inderdaad, bij het maken van de foto ontdekte ik dat de moer nog wel een slagje vaster kon. Een zelfborgende moer kan dus geen kwaad.
En inderdaad, bij het maken van de foto ontdekte ik dat de moer nog wel een slagje vaster kon. Een zelfborgende moer kan dus geen kwaad.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Vraagje ivm hangkastje
Goede tips, bedankt.
Dit weekend maar eens een tripje naar de winkel doen.
Dit weekend maar eens een tripje naar de winkel doen.
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Verschil in bumper?
Vraagje, ik heb het voorfront vervangen met een model dat volgens mij van een nieuwer type komt, zo eentje waarvan de grille er in zijn geheel afkomt, en niet in 3 stukken. (Stukjes onder de koplampen)
Nu past mijn bumper niet meer, zit daar verschil in?
Kan ik dan gewoon een nieuwer type bumper zoeken welke wel probleemloos past of is er een andere oplossing?
Alvast bedankt,
Maarten
Nu past mijn bumper niet meer, zit daar verschil in?
Kan ik dan gewoon een nieuwer type bumper zoeken welke wel probleemloos past of is er een andere oplossing?
Alvast bedankt,
Maarten
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 eerste fotoo's van bij de spuiter!
Zie ik het goed Maarten, loopt er een kabelboom door de dorpel aan de rechter kant, onder de schuifdeur?Meert_VR6 schreef: ↑24 jan 2019, 17:30 laatste keer bij de spuiter op bezoek geweest om eens te checken.
eindfactuur was wel maarja, zo is het ineens netjes gedaan.
heb nog wat fotoos meegekregen, niet de duidelijkste, maar beter als niets.
hierbij een impressie:
heb niet alle fotoos hier gezet, maar voor de geïnteresseerden, alles is in dit mapje te vinden.
https://myalbum.com/album/7tthnCrl4hmf
nog beetje sparen om het laatste van de spuiter te kunnen betalen
Ik moet binnenkort ook de onderste dorpel vernieuwen, vandaar!
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Verschil in bumper?
Je hebt een vraag en moet dan meteen het gehele bericht inclusief alle foto's quoten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 eerste fotoo's van bij de spuiter!
Neen hoor, loopt geen kabel.
je kan of de dikke kabel naar de massa klem zien van de lastpost, of de dikke las waarmee de dorpel vasthangt : )
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Verschil in bumper?
Kon mij ook al niet voorstellen, dat daar een kabel loopt, maar je weet het maar nooit.
Dat lassen was mij nog niet opgevallen! Ik ben ook geen echte lasser hoor.
Dat lassen was mij nog niet opgevallen! Ik ben ook geen echte lasser hoor.
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Verschil in bumper?
zal hier nog eens een update plaatsen, het einde is in zicht.
nog wat kleine roestplekjes gevonden, waardoor het hele front vervangen werd eind vorig jaar.
bij het leeghalen van de motorruimte om alles eens deftig uit te kuisen nog wat gaatjes gevonden...
dus, ... weer binnen bij de carrossier, waarna hij mooi matzwart werd onder de motorkap .
ook maar eens de achterste warmtewisselaar eruit gehaald en de radiator en ventilator vervangen, was volgens mij niet echt nodig, maar kom ...
vooraan de koeldarmen ook maar eens vervangen.
dieselpomp hendeltje lekte, geprobeerd om het zelf te fixen, en door duidelijke uitleg op het www was het niet zo heel moeilijk.
ondertussen ook de onderkant van de bus behandeld en de trekhaak een kleurtje gegeven.
en omdat wxe toch aan de onderkant bezig waren, tegelijk het zekere voor het onzeker genomen en de schokdempers vervangen door Sachs HD.
volgens mij zaten de originele er nog op...
onderdrukpomp lekte olie, dus maar even de pakking vervangen.
was niet zo simpel, aan de onderste bout had iemand al eens bezig geweest, was helemaal rond, na veel gevloek en een boutenknijper is hij er dan toch eindelijk afgeraakt.
weer lekvrij nu : )
stipftje had een vlakke rand, deze had ik niet mee besteld dus gewoon terug opnieuw gebruikt.
pomp tikte niet, en nu ook niet, vlakke rand terug naar beneden gezet zoals hij zat, kan er hopelijk weer 270k kmters tegenaan : )
ondertussen is ook het volledige remsysteem nagekeken.
nieuwe trommels, remschoenen, rempompjes en koperen remleiding achteraan
nieuwe schijfremmen, remblokjes en stofschild vooraan
spijtig genoeg geen foto van genomen.
zelfde voor de uitlaat, compleet nieuw systeem van aan de motor tot achteraan, met nieuwe ophangrubbers, moet ik ook nog eens een foto van nemen.
dacht dat hij nu wel klaar was voor de keuring, dus bus naar de garage voor een uitlijning en afstellen van de koplampen.
kom terug thuis, zie ik een plasje olie onder de bus liggen...
dacht eerst dat het de dop van de versnellingsbak was die lekte, maar bleek uiteindelijk aan de verbinding tussen de bak en de as te liggen.
dus de afspraak bij de keuring opgezegd, en een gereviseerde versnellingsbak gekocht.
deze wordt begin augustus gemonteerd.
daarna zien we wel weer welke problemen we nog tegenkomen.
kan niet veel meer zijn, heel de bus is nieuw :-D
nieuw hefdakrubber geplaatst en vandaag na 4 jaar het dak maar eens gewassen, gekleid, gepolierd en gewaxed.
wat is die vogelpoep een vuiligheid.
4e volwaardige gordel ligt ook klaar, na de keuring wordt deze geplaatst in het hangkastje.
is er eentje van Reimo geworden.
excuses voor de lange post, dacht, ik dump hier even alles...
nog wat kleine roestplekjes gevonden, waardoor het hele front vervangen werd eind vorig jaar.
bij het leeghalen van de motorruimte om alles eens deftig uit te kuisen nog wat gaatjes gevonden...
dus, ... weer binnen bij de carrossier, waarna hij mooi matzwart werd onder de motorkap .
ook maar eens de achterste warmtewisselaar eruit gehaald en de radiator en ventilator vervangen, was volgens mij niet echt nodig, maar kom ...
vooraan de koeldarmen ook maar eens vervangen.
dieselpomp hendeltje lekte, geprobeerd om het zelf te fixen, en door duidelijke uitleg op het www was het niet zo heel moeilijk.
ondertussen ook de onderkant van de bus behandeld en de trekhaak een kleurtje gegeven.
en omdat wxe toch aan de onderkant bezig waren, tegelijk het zekere voor het onzeker genomen en de schokdempers vervangen door Sachs HD.
volgens mij zaten de originele er nog op...
onderdrukpomp lekte olie, dus maar even de pakking vervangen.
was niet zo simpel, aan de onderste bout had iemand al eens bezig geweest, was helemaal rond, na veel gevloek en een boutenknijper is hij er dan toch eindelijk afgeraakt.
weer lekvrij nu : )
stipftje had een vlakke rand, deze had ik niet mee besteld dus gewoon terug opnieuw gebruikt.
pomp tikte niet, en nu ook niet, vlakke rand terug naar beneden gezet zoals hij zat, kan er hopelijk weer 270k kmters tegenaan : )
ondertussen is ook het volledige remsysteem nagekeken.
nieuwe trommels, remschoenen, rempompjes en koperen remleiding achteraan
nieuwe schijfremmen, remblokjes en stofschild vooraan
spijtig genoeg geen foto van genomen.
zelfde voor de uitlaat, compleet nieuw systeem van aan de motor tot achteraan, met nieuwe ophangrubbers, moet ik ook nog eens een foto van nemen.
dacht dat hij nu wel klaar was voor de keuring, dus bus naar de garage voor een uitlijning en afstellen van de koplampen.
kom terug thuis, zie ik een plasje olie onder de bus liggen...
dacht eerst dat het de dop van de versnellingsbak was die lekte, maar bleek uiteindelijk aan de verbinding tussen de bak en de as te liggen.
dus de afspraak bij de keuring opgezegd, en een gereviseerde versnellingsbak gekocht.
deze wordt begin augustus gemonteerd.
daarna zien we wel weer welke problemen we nog tegenkomen.
kan niet veel meer zijn, heel de bus is nieuw :-D
nieuw hefdakrubber geplaatst en vandaag na 4 jaar het dak maar eens gewassen, gekleid, gepolierd en gewaxed.
wat is die vogelpoep een vuiligheid.
4e volwaardige gordel ligt ook klaar, na de keuring wordt deze geplaatst in het hangkastje.
is er eentje van Reimo geworden.
excuses voor de lange post, dacht, ik dump hier even alles...
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Verschil in bumper?
Wat een project zeg!
Maar ziet er perfect uit. Hij kan weer jaren mee
Maar ziet er perfect uit. Hij kan weer jaren mee
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Verschil in bumper?
Ik neem mijn hoed diep af voor zoveel doorzettingsvermogen
Wat een monnikenwerk!
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Wat een monnikenwerk!
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Verschil in bumper?
ondertussen zit de gereviseerde versnellingsbak er ook onder, wat een verschil : )
maar nu lopen we tegen hetvolgende aan:
ik kan niet meer starten met de sleutel, enkel met schroevendraaier of kabeltjes doorverbinden achter contactslot.
het contactblokje is nieuw, starter is ook nieuw.
toen hij nog starte moest ik de sleutel heel hard doordraaien vooraleer hij contact maakte, als ik de sleutel gewoon omdraaide zoals bij een normale auto, dan gebeurde er ook niets, pas tot ik de sleutel zover draaide dat hij niet meer verder wou, en dan nog wat extra kracht zette, dan pas ging de startmotor rond.
hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg : )
wat kan dat zijn? nieuwe cylinder steken?
grtjs,
Maarten
maar nu lopen we tegen hetvolgende aan:
ik kan niet meer starten met de sleutel, enkel met schroevendraaier of kabeltjes doorverbinden achter contactslot.
het contactblokje is nieuw, starter is ook nieuw.
toen hij nog starte moest ik de sleutel heel hard doordraaien vooraleer hij contact maakte, als ik de sleutel gewoon omdraaide zoals bij een normale auto, dan gebeurde er ook niets, pas tot ik de sleutel zover draaide dat hij niet meer verder wou, en dan nog wat extra kracht zette, dan pas ging de startmotor rond.
hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg : )
wat kan dat zijn? nieuwe cylinder steken?
grtjs,
Maarten
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 Help - Contactslot
het probleem lag dus toch aan het contactblokje, ook al was dat nieuw.
was er eentje van topran, heeft het niet heel lang uitgehouden.
nu eentje gehaald bij de automateriaalzaak, start weer netjes en ik moet de sleutel niet meer zover doordraaien.
volgende week dinsdag afspraak bij de keuring
was er eentje van topran, heeft het niet heel lang uitgehouden.
nu eentje gehaald bij de automateriaalzaak, start weer netjes en ik moet de sleutel niet meer zover doordraaien.
volgende week dinsdag afspraak bij de keuring
Re: Maarten's T4 Westfalia 2.4D 1992 - einde in zicht
Al die roestplekken vooraan zien er ook bekend uit.
Goed bezig hoor!
Complimenten!
Goed bezig hoor!
Complimenten!
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<