Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 180PK aankoopadvies
T5 180PK aankoopadvies
Beste lezers,
Na jaaaaren naar alle tevredenheid met mijn/onze T4 te hebben rondgereden, wordt het na een aanrijding toch tijd om deze te vervangen.
Nu is mijn oog gevallen op een 2011 T5 180pk met net geen 200.000 km op. Helaas is niet bekend of de motor al is vervangen of is gereviseerd.
Heeft er iemand een idee wat het risico is dat ik aan de beurt kom voor het vernieuwen/reviseren van de motor.
Wil wel zodra ik hem heb, als voorzorg de EGR afdoppen en uitprogrammeren. Heeft blijkbaar 3 maanden geleden nog grote beurt gehad en nieuwe turbo.
Ik heb hier uiteraard al uren (misschien wel al) alle items door gespit over dit blok.
Grtz Martin
Na jaaaaren naar alle tevredenheid met mijn/onze T4 te hebben rondgereden, wordt het na een aanrijding toch tijd om deze te vervangen.
Nu is mijn oog gevallen op een 2011 T5 180pk met net geen 200.000 km op. Helaas is niet bekend of de motor al is vervangen of is gereviseerd.
Heeft er iemand een idee wat het risico is dat ik aan de beurt kom voor het vernieuwen/reviseren van de motor.
Wil wel zodra ik hem heb, als voorzorg de EGR afdoppen en uitprogrammeren. Heeft blijkbaar 3 maanden geleden nog grote beurt gehad en nieuwe turbo.
Ik heb hier uiteraard al uren (misschien wel al) alle items door gespit over dit blok.
Grtz Martin
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 180PK aankoopadvies
Ik zou hem laten staan als je geld je lief is ..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 180PK aankoopadvies
Duidelijk
Dan toch maar gaan kijken naar die met bijna dubbele aan km's maar aantoonbaar vervangen motor.
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T5 180PK aankoopadvies
Ik zou er helemaal niet aan beginnen als ik jou was..
Re: T5 180PK aankoopadvies
Ik zou liever een 140pk kopen en die chippen naar 180pk.
Maar misschien kun je eens contact opnemen met een specialist als Jos van JB Autoservice en je laten informeren.
Maar misschien kun je eens contact opnemen met een specialist als Jos van JB Autoservice en je laten informeren.
Re: T5 180PK aankoopadvies
Als het een witte is die op marktplaats staat, lekker laten staan.
Verder heb ik er zelf 1 gehad, en heb die 3 jaar zonder problemen gereden. Wel netjes op tijd zijn onderhoud geven.
Verder heb ik er zelf 1 gehad, en heb die 3 jaar zonder problemen gereden. Wel netjes op tijd zijn onderhoud geven.
Re: T5 180PK aankoopadvies
Neen is/was deze
Maar reeds afgeschreven wegens bovenstaande redenen, en geen 4 motion dus liegebeest (had voor die prijs ook geen 4motion verwacht) en 3 persoons op kenteken en wel dubbel cabine, dus geen zin om na ombouw naar rdw te gaan.
Verder is deze eigenlijk favoriet. Ook al in bezit sinds 2016.
Of deze
Eisen zijn bij voorkeur BTW auto van max 10000, moet automaat zijn en L2, wil geen kale uitvoering. Liefst leer, maar kan ook later, liefst dubbel cabine, maar kan ook later, graag trekhaak, maar kan ook nog later. Maar alles wat later kan wel graag in aankoopprijs wat goedkoper.
Zie wel dat marge auto's totaal wat goedkoper uitvallen, maar dan wil ik eigenlijk niet over de 11, maar misschien heb ik deze wel mee voor 10k incl BTW maar is motor reeds vervangen of niet.
Maar reeds afgeschreven wegens bovenstaande redenen, en geen 4 motion dus liegebeest (had voor die prijs ook geen 4motion verwacht) en 3 persoons op kenteken en wel dubbel cabine, dus geen zin om na ombouw naar rdw te gaan.
Verder is deze eigenlijk favoriet. Ook al in bezit sinds 2016.
Of deze
Eisen zijn bij voorkeur BTW auto van max 10000, moet automaat zijn en L2, wil geen kale uitvoering. Liefst leer, maar kan ook later, liefst dubbel cabine, maar kan ook later, graag trekhaak, maar kan ook nog later. Maar alles wat later kan wel graag in aankoopprijs wat goedkoper.
Zie wel dat marge auto's totaal wat goedkoper uitvallen, maar dan wil ik eigenlijk niet over de 11, maar misschien heb ik deze wel mee voor 10k incl BTW maar is motor reeds vervangen of niet.
Laatst gewijzigd door GeeCee op 10 jun 2022, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 180PK aankoopadvies
En die laatste is een korte.
Waarom wil je eigenlijk perse een 180pk?
Waarom wil je eigenlijk perse een 180pk?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 180PK aankoopadvies
Zag het ook net, is ook al weg.Multivan Generation schreef: ↑10 jun 2022, 07:48 En die laatste is een korte.
Waarom wil je eigenlijk perse een 180pk?
Hoef niet perse een 180pk hoor. Is meer toeval in het aanbod momenteel. Een paar weken geleden waren het bijna allemaal 140Pk's maar eigenlijk net niet genoeg vinkjes in de eisenlijst voor de prijzen die er werden gevraagd. En hoe hoger de prijs hoe meer van mijn "liefst"ook in het eisenlijstje komen.
Re: T5 180PK aankoopadvies
@Peter;
Omdat die een stuk goedkoper zijn en TS zich niet afvraagt waarom al die 180pk’s toch zo goedkoop zijn.
Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: T5 180PK aankoopadvies
Re: T5 180PK aankoopadvies
Re: T5 180PK aankoopadvies
In die openingspost lees ik dat je het probleem van de 180 pk kent en dat je de topics over die motor hebt doorgelezen.
Daarom is de vraag van Peter geheel terecht waarom je na het vergaren van al die kennis toch nog vooral naar 180 pk bussen kijkt. Daar kan je natuurlijk een goede reden voor hebben maar die vraag is nog niet beantwoord.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV