Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gas en 220V volgens keuringseisen
Gas en 220V volgens keuringseisen
Het is mijn bedoeling mijn VW T6 bj 2015 om te bouwen naar 2 persoons camper.
Ik ben voldoende thuis in het inrichten van de bus en laat een hefdak door een ervaren inbouwer installeren.
Na de ombouw wordt de bus gekeurd als camper en wil ik die allrisk verzekeren.
Ook op dit forum kom ik steeds strengere regels tegen die gelden voor zelfbouw campers, als je die allrisk wilt verzekeren.
Bijvoorbeeld de NKC (maar ook andere verzekeraars) eisen een Bovag keuringsrapport.
Een eis waar ik tegenaan loop is bijvoorbeeld dat de gasinstallatie vanaf 2023 volgens de Duitse G607 norm moet worden aangelegd. Dus strikte regels mbt vastzetten, wanddoorvoer, (koperen) leiding en een gasbun of gaskast met 100mm2 ontluchting in de bodem.
Terwijl ik van plan was een kleine spoel/kookcombinatie te monteren met de jerrycans en de Campingaz 907 gasfles, goed vastgezet in het keukenkastje eronder.
Daarnaast moet de 220V aansluiting in (ribbel)buis lopen, oa. goed geaard zijn en voorzien van CEE aansluiting.
Dat zou volgens mij dan betekenen dat de Defa 220V aansluiting die op mijn bus zit, niet aan de eisen voldoet.
Nu lees ik ook voldoende verhalen over camper keuringen met een houtje-touwtje tijdelijk interieur.
Ik snap eigenlijk niet hoe het dan lukt om de camper allrisk te verzekeren. Of worden deze campers alleen casco verzekerd.
Zie ik iets over het hoofd?
Neem ik de regels te serieus?
Maar ik wil niet het risico lopen dat ik mijn trotse camper straks niet allrisk kan verzekeren.
Ik lees graag jullie ervaringen.
Groeten, Gertjan
Ik ben voldoende thuis in het inrichten van de bus en laat een hefdak door een ervaren inbouwer installeren.
Na de ombouw wordt de bus gekeurd als camper en wil ik die allrisk verzekeren.
Ook op dit forum kom ik steeds strengere regels tegen die gelden voor zelfbouw campers, als je die allrisk wilt verzekeren.
Bijvoorbeeld de NKC (maar ook andere verzekeraars) eisen een Bovag keuringsrapport.
Een eis waar ik tegenaan loop is bijvoorbeeld dat de gasinstallatie vanaf 2023 volgens de Duitse G607 norm moet worden aangelegd. Dus strikte regels mbt vastzetten, wanddoorvoer, (koperen) leiding en een gasbun of gaskast met 100mm2 ontluchting in de bodem.
Terwijl ik van plan was een kleine spoel/kookcombinatie te monteren met de jerrycans en de Campingaz 907 gasfles, goed vastgezet in het keukenkastje eronder.
Daarnaast moet de 220V aansluiting in (ribbel)buis lopen, oa. goed geaard zijn en voorzien van CEE aansluiting.
Dat zou volgens mij dan betekenen dat de Defa 220V aansluiting die op mijn bus zit, niet aan de eisen voldoet.
Nu lees ik ook voldoende verhalen over camper keuringen met een houtje-touwtje tijdelijk interieur.
Ik snap eigenlijk niet hoe het dan lukt om de camper allrisk te verzekeren. Of worden deze campers alleen casco verzekerd.
Zie ik iets over het hoofd?
Neem ik de regels te serieus?
Maar ik wil niet het risico lopen dat ik mijn trotse camper straks niet allrisk kan verzekeren.
Ik lees graag jullie ervaringen.
Groeten, Gertjan
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Een microwave zou mss ook een optie kunnen zijn. Denk dat dat wen heel stuk makkelijker te realiseren is dan gas.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Het is voor het eerst, dat ik lees/hoor over zo’n verplichting. Maar zou prima kunnen. Ik heb ook wat gas betreft een simpele inrichting.
Ik heb mijn busje al die tijd bij de ANWB camperverzekering gehad. Nooit een schrijven over gehad, wat ook weer logisch is, want wat geldt is wat we overeengekomen zijn op datum contract. Indien de verzekering de voorwaarden tussentijds wijzigt, moeten ze je daar van op de hoogte stellen. Maar zou best kunnen, dat dat nu in de kleine lettertjes staat.
Als die verplichting er is vanaf 2023, is die er nu nog niet. Dus zoek een verzekering die je nu toelaat zonder zo’n rapport. Het lijkt mij sterk, dat ze achteraf daartoe kunnen verplichten. Dan zal er ook een jaarlijkse keuring moeten plaatsvinden, want wat vandaag nog werkt kan morgen stuk of verouderd zijn.
Het is een verzekeringsverhaal, want op de APK wordt hier niet op gekeurd.
Sowieso mag de RDW alleen keuren op de eisen van datum eerste toelating.
Ik ben wel nieuwsgierig, waar wat staat. Dus mocht iemand dit tegenkomen, dan graag een schermafbeelding of citaat met vermelding van bron.
Ik heb mijn busje al die tijd bij de ANWB camperverzekering gehad. Nooit een schrijven over gehad, wat ook weer logisch is, want wat geldt is wat we overeengekomen zijn op datum contract. Indien de verzekering de voorwaarden tussentijds wijzigt, moeten ze je daar van op de hoogte stellen. Maar zou best kunnen, dat dat nu in de kleine lettertjes staat.
Als die verplichting er is vanaf 2023, is die er nu nog niet. Dus zoek een verzekering die je nu toelaat zonder zo’n rapport. Het lijkt mij sterk, dat ze achteraf daartoe kunnen verplichten. Dan zal er ook een jaarlijkse keuring moeten plaatsvinden, want wat vandaag nog werkt kan morgen stuk of verouderd zijn.
Het is een verzekeringsverhaal, want op de APK wordt hier niet op gekeurd.
Sowieso mag de RDW alleen keuren op de eisen van datum eerste toelating.
Ik ben wel nieuwsgierig, waar wat staat. Dus mocht iemand dit tegenkomen, dan graag een schermafbeelding of citaat met vermelding van bron.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 10 aug 2022, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Of je kookt niet meer op gas , maar gaat net zoals mij over op bioethanol.
Scheelt heel veel inbouwwerk, gaskast etc.
Ik heb voor mijn nieuwe project een origo 3000 gekocht. Mede om de voor jou nu bekende redenen, maar ook vanwege de verkrijgbaarheid in het buitenland.
Groetjes Peter
Scheelt heel veel inbouwwerk, gaskast etc.
Ik heb voor mijn nieuwe project een origo 3000 gekocht. Mede om de voor jou nu bekende redenen, maar ook vanwege de verkrijgbaarheid in het buitenland.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
@Peter,
Inderdaad een mooi ding die Origo. Ook in inbouw en éénpits uitvoering. Ik zie dat deze ook in combinatie met elektrisch te koop is. Sta je dus aan de paal en levert die voldoende Ampere kan dat ook nog.
Er zijn overigens ook dieselkooktoestellen. Ik weet niet meer welke er een heeft, maar ik heb er een op het weekend gezien.
Inderdaad een mooi ding die Origo. Ook in inbouw en éénpits uitvoering. Ik zie dat deze ook in combinatie met elektrisch te koop is. Sta je dus aan de paal en levert die voldoende Ampere kan dat ook nog.
Er zijn overigens ook dieselkooktoestellen. Ik weet niet meer welke er een heeft, maar ik heb er een op het weekend gezien.
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
@Mickel Moen.
Misschien was mijn verhaal niet helemaal duidelijk, maar een Bovag keuringsrapport wordt door (vrijwel elke) verzekeraar gevraagd. Dit kan je makkelijk terugvinden op hun websites. Soms kan je je camper al wel online aanmelden, maar zonder rapport geen dekking.
Ivm waardebepaling moet dit volgens mij zelfs elke 2 jaar worden herhaald. Maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
Het heeft dus niets te maken met RDW of eisen van de belastingdienst.
@Peter
Koken op ethanol had ik ook aan gedacht en zie ik als een goed alternatief.
Ik heb nog niet zo heel lang gezocht, en zou een 1-pitter willen hebben die ingebouwd kan worden.
Maar wát ik vond was niet leverbaar.
Ik ben dan wel benieuwd wat voor commentaar dat oplevert bij een keuring.
Ik vrees een beetje de houding: ken ik niet, weet ik niet, dus niet toegestaan.
Koken op diesel valt af. Voor mij een veel te dure en ingewikkelde optie. Vaak hebben deze toestellen ook een mogelijkheid om te verwarmen, maar ik heb af fabriek al een standkachel en motorverwarming.
Electrisch koken zal een keuring waarschijnlijk makkelijker maken, maar is bij mijn gebruik, met een relatief eenvoudige opzet zonder zonnepanelen niet erg handig.
Misschien was mijn verhaal niet helemaal duidelijk, maar een Bovag keuringsrapport wordt door (vrijwel elke) verzekeraar gevraagd. Dit kan je makkelijk terugvinden op hun websites. Soms kan je je camper al wel online aanmelden, maar zonder rapport geen dekking.
Ivm waardebepaling moet dit volgens mij zelfs elke 2 jaar worden herhaald. Maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
Het heeft dus niets te maken met RDW of eisen van de belastingdienst.
@Peter
Koken op ethanol had ik ook aan gedacht en zie ik als een goed alternatief.
Ik heb nog niet zo heel lang gezocht, en zou een 1-pitter willen hebben die ingebouwd kan worden.
Maar wát ik vond was niet leverbaar.
Ik ben dan wel benieuwd wat voor commentaar dat oplevert bij een keuring.
Ik vrees een beetje de houding: ken ik niet, weet ik niet, dus niet toegestaan.
Koken op diesel valt af. Voor mij een veel te dure en ingewikkelde optie. Vaak hebben deze toestellen ook een mogelijkheid om te verwarmen, maar ik heb af fabriek al een standkachel en motorverwarming.
Electrisch koken zal een keuring waarschijnlijk makkelijker maken, maar is bij mijn gebruik, met een relatief eenvoudige opzet zonder zonnepanelen niet erg handig.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Nogmaals, nog nooit van dat Bovag keuringsrapport gehoord als verplichting. Sinds kort geen all risk meer, maar al die jaren, sinds 2009, ook niets over periodieke keuringen. Wel bus om de zoveel jaar laten taxeren, maar dat is een ander verhaal.
Nogmaals, ik zie het graag zwart op wit van de verzekeraars zelf, voor ik dit kan beoordelen.
En wat "ken ik niet enz." betreft, Spiritusbranders waren de standaard kooktoestellen in de vw campertjes vroeger. Ook een Bovag keurmeester zal zich aan de keuringseisen houden, die vooraf zijn opgesteld. Als daarin niets over spiritusbranders staat kan er ook niet op gekeurd worden.
Verder. Jij kiest een bepaalde verzekering bij een bepaalde verzekeraar en gaat vervolgens de overeenkomst aan. Aan jou de keus.
Nogmaals, ik zie het graag zwart op wit van de verzekeraars zelf, voor ik dit kan beoordelen.
En wat "ken ik niet enz." betreft, Spiritusbranders waren de standaard kooktoestellen in de vw campertjes vroeger. Ook een Bovag keurmeester zal zich aan de keuringseisen houden, die vooraf zijn opgesteld. Als daarin niets over spiritusbranders staat kan er ook niet op gekeurd worden.
Verder. Jij kiest een bepaalde verzekering bij een bepaalde verzekeraar en gaat vervolgens de overeenkomst aan. Aan jou de keus.
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Hoi,
Ik ben mij er ook een beetje in aan het verdiepen, en volg het onderwerp dan ook op de achtergrond.
Voor mij persoonlijk zijn alleen verzekeringen interessant welke ook privé gebruik toestaan van de camper.
De maatschappijen welke ik heb bekeken zijn:
Voor een WA dekking is volgens mij niet altijd een taxatie verplicht, maar met zekerheid weet ik dat niet. Daarvoor moet je ze in het geval van zelfbouw 1 voor 1 bellen, alvorens je de verzekering afsluit als je iets meer dan WA wilt verzekeringen.a
ANWB, ASR staan volgens mij prive gebruik niet toe.
Ik ben mij er ook een beetje in aan het verdiepen, en volg het onderwerp dan ook op de achtergrond.
Voor mij persoonlijk zijn alleen verzekeringen interessant welke ook privé gebruik toestaan van de camper.
De maatschappijen welke ik heb bekeken zijn:
- Aveco
De Optimaal+5 is een speciale taxatieverzekering met 5 jaar zekerheid voor gebruikte en zelfgebouwde campers. Met deze camperverzekering wordt de camper verzekerd tegen de taxatiewaarde ofwel de werkelijke dagwaarde voor maar liefst 5 jaar. Na 5 jaar geldt de dagwaarde en kunt u de camper opnieuw laten taxeren.
- NKC
Onduidelijke website, maar telefonisch moet je een zelfbouw camper laten taxeren om een gegarandeerde uitkering te krijgen anders dan de dagwaarde.
En heb je 3 jaar aankoopwaardegarantie op een gebruikte camper, zonder verplichte taxatie, is dus alleen van toepassing bij aanschaf via officiële verkoop kanalen.
- Camperverzekerd
(onduidelijk of privé gebruik toegestaan is, vermoed van wel)
U kunt bij ons uw camper verzekeren met 5 jaar taxatiewaardegarantie indien uw camper getaxeerd wordt. Op voorhand kunt u voor de premieberekening uitgaan van een schatting van de huidige waarde van uw camper. Wij verzekeren uw camper dan voorlopig op basis van de door u ingevulde dagwaarde.
- Centraalbeheer
(zakelijk gebruik niet toegestaan, maar woon-werk verkeer staat niet duidelijk vermeld)
Zo snel nog niet gevonden of ze een taxatie waarde uit keren of alleen dagwaarde.
Voor een WA dekking is volgens mij niet altijd een taxatie verplicht, maar met zekerheid weet ik dat niet. Daarvoor moet je ze in het geval van zelfbouw 1 voor 1 bellen, alvorens je de verzekering afsluit als je iets meer dan WA wilt verzekeringen.a
ANWB, ASR staan volgens mij prive gebruik niet toe.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Mooi dit.
Om met het laatste te beginnen.WA gaat juist om de wettelijke aansprakelijkheid die gedekt wordt. Is ook verplicht. Heeft niets met de waarde van de auto/camper te maken. Wat taxatie betreft. Dit gaat dus wel om de waarde. Verzekeraars gaan hier verschillend mee om. Meestal is dit voor de consument juist een voordeel. Bij total los krijg je de taxatiewaarde uitgekeerd en niet de dagwaarde. De taxatiewaarde is vrijwel altijd hoger dan de dagwaarde. Taxatie is overigens wat anders dan een veiligheidskeuring. Taxatie gaat enkel en alleen over de waarde. Ik zie in jouw lijstje niets over verplichte veiligheidskeuringen. Of het moet dat van die CED taxatie zijn.Dat is wel interessant. Met name over de bevoegdheid van een dergelijke taxateur om uitspraken te doen over de technische veiligheid. Alleen uitspraken doen over al dan niet aanwezig zijn van gasbun, lijkt mij wat mager. Dan zal men ook zaken doen als afpersen systeem e.d.
Dan zal er ook een overzicht zijn van keuringseisen er en afkeur punten.
Dat wil niet zeggen, dat die er niet zijn, bij bepaalde verzekeringen.
Ik heb daartoe al eerder een oproep gedaan. Waar staat het, wat staat erin? Linkje naar de bron enz. Dan kunnen we het verifiëren en weten we waar we het over hebben.
De mist is nog niet opgetrokken.
Ik zal eens zoeken naar CED.
Om met het laatste te beginnen.WA gaat juist om de wettelijke aansprakelijkheid die gedekt wordt. Is ook verplicht. Heeft niets met de waarde van de auto/camper te maken. Wat taxatie betreft. Dit gaat dus wel om de waarde. Verzekeraars gaan hier verschillend mee om. Meestal is dit voor de consument juist een voordeel. Bij total los krijg je de taxatiewaarde uitgekeerd en niet de dagwaarde. De taxatiewaarde is vrijwel altijd hoger dan de dagwaarde. Taxatie is overigens wat anders dan een veiligheidskeuring. Taxatie gaat enkel en alleen over de waarde. Ik zie in jouw lijstje niets over verplichte veiligheidskeuringen. Of het moet dat van die CED taxatie zijn.Dat is wel interessant. Met name over de bevoegdheid van een dergelijke taxateur om uitspraken te doen over de technische veiligheid. Alleen uitspraken doen over al dan niet aanwezig zijn van gasbun, lijkt mij wat mager. Dan zal men ook zaken doen als afpersen systeem e.d.
Dan zal er ook een overzicht zijn van keuringseisen er en afkeur punten.
Dat wil niet zeggen, dat die er niet zijn, bij bepaalde verzekeringen.
Ik heb daartoe al eerder een oproep gedaan. Waar staat het, wat staat erin? Linkje naar de bron enz. Dan kunnen we het verifiëren en weten we waar we het over hebben.
De mist is nog niet opgetrokken.
Ik zal eens zoeken naar CED.
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
om het dan nog wat completer te maken, camperverzekerd legt het het beste uit.
https://www.camperverzekerd.nl/taxatie-van-uw-camper
Het taxatierapport dient opgemaakt te zijn door een VRT of TMV gecertificeerde register taxateur. Of opgemaakt te zijn door een FEHAC erkend taxateur.
Taxatierapporten van de volgende taxatiebureaus worden direct geaccepteerd:
Campertaxaties.nl
Campertaxeren.nl
CCE
CED
EuroExpertise
Expertise & Taxatie Zuid
Nobel Expertise
Oldenhuis Taxatie en Expertisebureau
Taxatie en Expertisebureau Hugo van Oosterwijk
Taxatierapporten van andere taxatiebureaus dienen eerst vooraf door ons akkoord bevonden te worden.
Ik vermoed dat dit lijstje ook wel van toepassing is voor andere camper verzekeringen.
Bij NKC moest ik het enkele jaren geleden via de CED laten uitvoeren.
Een actueel lijstje van aandachtspunten tijdens zo'n taxatie komt vast ook nog boven, om het topic compleet te maken. In mijn oude taxatie rapport staan in elk geval aantekeningen over de carrosserie, banden, electra, en gas.
https://www.camperverzekerd.nl/taxatie-van-uw-camper
Het taxatierapport dient opgemaakt te zijn door een VRT of TMV gecertificeerde register taxateur. Of opgemaakt te zijn door een FEHAC erkend taxateur.
Taxatierapporten van de volgende taxatiebureaus worden direct geaccepteerd:
Campertaxaties.nl
Campertaxeren.nl
CCE
CED
EuroExpertise
Expertise & Taxatie Zuid
Nobel Expertise
Oldenhuis Taxatie en Expertisebureau
Taxatie en Expertisebureau Hugo van Oosterwijk
Taxatierapporten van andere taxatiebureaus dienen eerst vooraf door ons akkoord bevonden te worden.
Ik vermoed dat dit lijstje ook wel van toepassing is voor andere camper verzekeringen.
Bij NKC moest ik het enkele jaren geleden via de CED laten uitvoeren.
Een actueel lijstje van aandachtspunten tijdens zo'n taxatie komt vast ook nog boven, om het topic compleet te maken. In mijn oude taxatie rapport staan in elk geval aantekeningen over de carrosserie, banden, electra, en gas.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Ik ben ook wat aan het zoeken, maar het blijft steken op taxatie.
Ik heb ook twee keer een taxatierapport gehad. Daarin wordt de staat van de bus beschreven, uitvoering (airco e.d ) accessoires enz.
Mocht de bus toen mankementen of beschadigingen door de taxateur te beoordelen gehad hebben, dan wordt dat ook vermeld. Dat is echter wat anders dan een beoordeling op veiligheidseisen door een taxateur???? Die gaat over de waarde.
Die CED is gewoon een taxatiebedrijf. Veel verzekeraars geven inderdaad zo’n lijst van taxateurs, waaruit je kunt kiezen, maar je kunt vaak zelf ook een erkende taxateur voordragen. Die van mij stond niet in het lijstje maar was wel erkend en in de buurt. Hij was gespecialiseerd in oldtimers, maar deed ook o.a. Campers.
Wordt vervolgd.
Ik heb ook twee keer een taxatierapport gehad. Daarin wordt de staat van de bus beschreven, uitvoering (airco e.d ) accessoires enz.
Mocht de bus toen mankementen of beschadigingen door de taxateur te beoordelen gehad hebben, dan wordt dat ook vermeld. Dat is echter wat anders dan een beoordeling op veiligheidseisen door een taxateur???? Die gaat over de waarde.
Die CED is gewoon een taxatiebedrijf. Veel verzekeraars geven inderdaad zo’n lijst van taxateurs, waaruit je kunt kiezen, maar je kunt vaak zelf ook een erkende taxateur voordragen. Die van mij stond niet in het lijstje maar was wel erkend en in de buurt. Hij was gespecialiseerd in oldtimers, maar deed ook o.a. Campers.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 12 aug 2022, 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Ik heb de voorwaarden van de NKC er eens op nagezocht. Ik vind daarin niets over een verplichte veilgheidskeuring.
https://www.nkc.nl/media/11593/bijz-vwd ... 5-2020.pdf
Verder op de site vind ik hierover ook niets, maar wellicht zoek ik niet goed.
Ik ben dus wel zeer benieuwd waar de info over die keuring dan wel te vinden is.
https://www.nkc.nl/media/11593/bijz-vwd ... 5-2020.pdf
Verder op de site vind ik hierover ook niets, maar wellicht zoek ik niet goed.
Ik ben dus wel zeer benieuwd waar de info over die keuring dan wel te vinden is.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Interessante opmerking bij camperverzekerd:
https://www.camperverzekerd.nl/taxatie-van-uw-camperEen ander voordeel van een taxatiewaardegarantie ten opzichte van een aanschafwaardegarantie is dat een onafhankelijke professional uw camper gaat beoordelen. Hierdoor kunnen mogelijke verborgen gebreken zoals bijvoorbeeld vochtschade aan het licht komen. Indien u bijvoorbeeld onlangs een camper heeft gekocht en er vochtschade wordt geconstateerd in uw camper, dan heeft u de mogelijkheid om met het taxatierapport terug te gaan naar de verkoper om de schade te verhalen op de verkopende partij.
Wel dient u er rekening mee te houden dat een taxatie geen uitgebreide technische keuring is. Een uitgebreide technische keuring is voor of na aanschaf van een camper, los van een taxatie, altijd aan te bevelen.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Ik ben bij de ANWB verzekerd. In de voorwaarden en op de site van de ANWB kan ik ook niets vinden over een verplichte technische keuring. Desgewenst kun je zelf een taxatierapport overleggen. Dat moeten ze dan nog wel accepteren natuurlijk.
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... kering.pdf
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... kering.pdf
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Gas en 220V volgens keuringseisen
Groetjes PeterGoedemorgen meneer XXXXXXXX,
Bijgaand treft u in de eerste bijlage de bevestiging van de dekking voor uw Camper in Aanbouw aan.
Tevens stuur ik ook de voorwaarden, veelgestelde vragen en verzekeringskaart van de verzekering mee.
In overleg met de verzekeraar hoeft u geen papieren aanvraagformulier in te vullen omdat u de slotvragen al online heeft ingevuld.
Zoals besproken adviseren wij na het afronden van de ombouw een Taxatie te laten uitvoeren in combinatie met de benodigde Inspectiekeuring van het Gas, water en elektra (indien aanwezig). U kunt een afspraak maken bij de CED groep via nummer 010-2843544
Ik stuur het beoordelingsformulier van de inspectiekeuring die de CED en Bovag gebruikt mee ter informatie.
Meer informatie?
Meer informatie over de verzekeringen van de NKC vindt u op www.nkc.nl/verzekeringen.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Verzekeringsadviseur
ps even geanonimiseerd
- Bijlagen
-
- CED.pdf
- (34.9 KiB) 92 keer gedownload
-
- VIR Bovag.pdf
- (4.68 MiB) 82 keer gedownload
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...