Wat is een basic T4 Multivan van 1994 nog waard?
Mijn T4 Multivan wordt duur... Bij elk onderhoud komen er extra kosten bij. Dat is ergens wel normaal: bijna 320.000 km en vooral omdat hij al van 1994 is. Nu is er weer 'iets' met de koelvloeistof en linksvoor piept iets bij het rijden: lager of cardan. Dat is voor het volgende onderhoud dat deze maand gebeurt.
Daarnaast zijn mijn behoeften in de voorbije jaren veranderd. Er is meer nood aan ruimte om grote volumes (hobbymatig houtbewerker, vooral meubels maken) te vervoeren en daarvoor is een Multivan niet zo geschikt. Vooral omdat die als camper ingeschreven is en de binneninrichting dus moet blijven.
Wat die binneninrichting betreft: het is een basic camper naar de Belgische wetgeving. Geen hef- of slaapdak dus, maar - Multivan, he - een ruime slaapbank, een huishoudaccu, een ruim uitgevoerde ladenkast met 3-pits kookvlak en een zonnepaneel.
De motor is de 1,9 l atmosferische diesel.
Enerzijds heb ik de auto, die 6 jaar in mijn bezit is, altijd op tijd en goed onderhouden, maar anderzijds is het koetswerk niet zo netjes. De vorige eigenaar keek niet zo nauw en er zijn overal blutsen (maar eigenlijk weinig roest).
De vraag: wat kan ik hiervoor nog vragen? Dat hoeft zeker niet de hoofdprijs te zijn, maar wat is een redelijk bedrag?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Waardebepaling
Waardebepaling
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
- Jan anno NU
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Waardebepaling
Hier in Holland betaal je al snel 160 euro per maand houderschapsbelasting voor die bus.
Voor onze belasting voldoet ze niet als camper , dus geen kwart tarief.
Dan nog verzekering.
En de diesel is duurder dan frituurolie cq benzine.
Dat wordt lastig om hier te verkopen.
Voor onze belasting voldoet ze niet als camper , dus geen kwart tarief.
Dan nog verzekering.
En de diesel is duurder dan frituurolie cq benzine.
Dat wordt lastig om hier te verkopen.
Re: Waardebepaling
Als de bus nog bevalt dan het interieur eruit halen en los verkopen. Daarna heb je een ruime bus dat pas bij de nieuwe behoefde.
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Waardebepaling
In Belgie bijna niks meer waard , om eerlijk te zijn. Als je er iets meer dan de prijs van oud ijzer van krijgt mag je tevreden zijn. Dit komt vooral omdat een multivan (personenwagen in Belgie) heel duur word aan wegenbelasting en BIV met de huidige milieutaksen enz ... Spijtig , maar t'is nu eenmaal zo.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper