Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Werkbus klaar maken voor werk en privé

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Neeffrans
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 dec 2017, 08:43

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Neeffrans »

Erik450 schreef: 02 jan 2023, 11:43 Alle ruiten zijn geplaatst, en meteen de wind geleidertjes voor de voorportieren geplaatst.
De auto mooi hoog op assteunen gezet zodat ik overal goed bij kan. En de nieuwe achterdraagarmen kan monteren.

Hoi. Tof project!
welke voorruit heb je geplaatst? Heb je een type nummer misschien?

Bedankt Frans

IMG-20220621-WA0047.jpgIMG_20220925_185144796.jpgIMG_20220703_204705376.jpg
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

Hallo Frans,
Ik heb foto's gemaakt van de stickers, dus dat moet goed
zijn.
IMG_20220622_063946123.jpg
IMG_20220622_063932418.jpg
Als de ruit breekt, dan heb ik het typenummer in elk geval zelf ook.

Groeten Erik-jan
Bijlagen
IMG_20220622_063938708.jpg
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

.
Bijlagen
IMG20230105225355.jpg
IMG20230105173440.jpg
IMG20230105225755.jpg
Laatst gewijzigd door Erik450 op 05 jan 2023, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

Vanavond de ankerplaatsen voor de achterrem schijven opgehaald bij de spuiter.
Ze staan nu in de epoxy primer.
IMG20230105225355.jpg
IMG20230105225400.jpg
IMG20230105225755.jpg
Eerst even alles gepast, en kijken of alles vrij draait.
Gelukkig paste alles perfect, en liep er niets aan, dus morgen de laklaag er op
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 907
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door powerpiep »

Das mooi werk!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

Vandaag nog weer even lekker met de bus bezig geweest.
De bouten van het remanker voor wilde ik vernieuwen, helaas niet meer leverbaar, dus stralen en spuiten dan maar.

De bouten van het voorste remanker
De bouten van het voorste remanker
Vijf minuten werk
Vijf minuten werk
Nadat ze gestraald waren meteen in de grondverf gezet.
De grondverf zal straks beschadigen bij montage, maar dan weer even aan tippen en ML eroverheen.
De grondverf zal straks beschadigen bij montage, maar dan weer even aan tippen en ML eroverheen.
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

De ankerplaten van de achterste schijfremmen, waren door de spuiter in de epoxy primer gezet.
IMG20230108151834.jpg
IMG20230108151830.jpg
Nu een deklaag van rustoleum eroverheen gezet, kleur RVS
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

De voorste schokdempers en ook de achterste, worden vervangen door, een setje nieuwe.
Gewoon omdat ik geen schokdempers wil hebben die roestsporen hebben.
Ze zijn pas een jaar gebruikt, nadat ik ze nieuw heb gekocht.
Alleen door steenslag en stilstand een jaar, zijn ze niet echt mooi meer, en dus gaan ze er af.
De bevestigings plaat van de voorste schokdemper, geheel verroest
De bevestigings plaat van de voorste schokdemper, geheel verroest
De draagplaat van de voorste schokdemper, is helemaal verroest, dus die heb ik eerst met een klein hamertje schoon geklopt, en daarna met de haakse slijper met een kom staalborstel onderhanden gehad, voor hij de straalkast in gaat.
Na het stralen zag hij er weer geheel glad uit
Na het stralen zag hij er weer geheel glad uit
Na het stralen zag hij er weer helemaal schoon en glad uit.
De roest zit vrij diep, en krijg je er met een beetje stralen niet echt uit, dus ook deze platen worden in de Brunox roestomvormer gezet, en straks gespoten, en afgewerkt met bitumen coating.
Na het stralen gelijk in de Brunox gezet, zodat het niet weer roest.
Na het stralen gelijk in de Brunox gezet, zodat het niet weer roest.
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

IMG20230109180735.jpg
Als je het zo bekijkt, dan knapt het aardig op.
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

Nieuwe zuiger, en alle rubbers compleet nieuw
Nieuwe zuiger, en alle rubbers compleet nieuw
De remklauw wordt opnieuw opgebouwd, na het stralen en poedercoaten.
Eerst de scherpe randjes weghalen van de poedercoating, dit zou de dichtingsrubbers kunnen beschadigen.
De nieuwe dichtingen smeer ik in met speciaal o ringen vet.
De nieuwe zuiger draai ik er met een sleutel van een slijptol in, op advies van iemand van het forum hier.<br />Ik moet zeggen dat gaat fantastisch.<br />Je draait de zuiger, zo in de klauw.
De nieuwe zuiger draai ik er met een sleutel van een slijptol in, op advies van iemand van het forum hier.
Ik moet zeggen dat gaat fantastisch.
Je draait de zuiger, zo in de klauw.
Nieuwe glij pennen en afdicht rubbers, en speciaal vet er tussen.
De remklauw bevestigd aan de draagarm, met nieuwe bouten.
De remklauw bevestigd aan de draagarm, met nieuwe bouten.
De remslangen nieuw, al vind ik ze aan de korte kant, de remslang ligt net niet met een mooi bochtje naar beide aansluitingen.
De remleiding ontdaan van vuil en oude bodycoat, en opnieuw ingespoten met bitumen coating.
De beugels waar ze inklemmen ook gelijk vernieuwd, en een nieuwe remslang, naar het vaste gedeelte aan de carrosserie.

En zo begint het er een beetje op te lijken.
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

De net te korte remslang, met geen mooie bocht er in
De net te korte remslang, met geen mooie bocht er in
De oude onderdelen zijn hergebruikt, maar eerst gestraald en geel verzinkt.
Voor ik de delen terug plaats, spuit ik ze even in met ML zodat ze niet gelijk weer verroesten door inwerking van pekel.
De remleiding, fabrieks nieuw, om Rick van Stippent maar te citeren.<br />Gewoon goed schoon maken en opnieuw inspuiten met bodycoat.
De remleiding, fabrieks nieuw, om Rick van Stippent maar te citeren.
Gewoon goed schoon maken en opnieuw inspuiten met bodycoat.
De nieuwe handrem kabels, zijn van ATE, deze zorgen er straks vast voor dat alles weer lekker licht loopt.
Deze monteer ik pas als de draagarmen gemonteerd zijn, je moet alles er anders bij optillen, en gevaar voor knikken is er dan ook niet.
Ze zijn eenvoudig te monteren, dus daarom nadien.
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

Intussen liggen de wielen ook bij de spuiter.
Ze gaan netjes in de epoxy primer
Ze gaan netjes in de epoxy primer
De verf is besteld bij militairläcke.de en heeft een van de drie kleuren van de duitse bundeswehr.
Lederbraun heet het ral 8027.
Grondlaag zit er op
Grondlaag zit er op
Grondlaag zit er op
Grondlaag zit er op
De verf is geheel mat.
Bijlagen
Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat
Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Remco_T5 »

Ziet er echt top uit :toppie
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Erik450
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Erik450 »

Onder de bus liggend, dacht ik natuurlijk, waar stop ik?
De ophanging van de uitlaat mag wel wat liefde krijgen.
Dus deze ook maar de straalkast in.

De ophangbeugel van de uitlaat kunnen we nu niet meer overslaan
De ophangbeugel van de uitlaat kunnen we nu niet meer overslaan
Deze even stralen en weer strak maken.
Deze even stralen en weer strak maken.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4477
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé

Bericht door Henk-1 »

:groteogen :toppie :toppie :toppie :toppie :toppie
Netjes gedaan hoor :yes
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Plaats reactie